تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
جمعه 10 فروردین 1403
لگو فناپ

اتاق خبر فناپ

شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان

1 نقد و بررسی

عالی

امتیاز 5 از 1 رای

تهران، پردیس، پارک فناوری پردیس، بلوار نوآوری 12، پلاک 123 کدپستی: 1654120840

اخبار (15)
شرکت فناپ، تندیس برنز هشتمین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت سال ۱۴۰۲ را از انجمن مدیریت ایران کسب کرد. به گزارش روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، هشتمین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت همزمان با برگزاری هشتمین...
منتشرشده در 1402/11/14
انتخاب کارجویان در گزارش ایران تلنت منتشر شد؛
گزارش «جذاب‌ترین کارفرمایان ایران» که به‌تازگی توسط ایران‌تلنت منتشر شده است، نشان می‌دهد فناپ با کسب رتبه چهارم، در بین ۱۰ گزینه اول موردتوجه کارجویان قرار دارد و تنها هلدینگ فناوری اطلاعات است که برنامه‌نویسان...
منتشرشده در 1402/09/25
در راستای آموزش مسیرهای شغلی برای جذب در هلدینگ فناپ؛
مسابقه الگوریتمی «هفت‌خان» با هدف آموزش مسیرهای شغلی به علاقه‌مندان جذب در شرکت‌های گروه فناپ، با تلاش مشترک کمپس‌ آموزشی فناپ (Fanap Training Campus) و جامعه‌ برنامه‌نویسان ایرانی «کوئرا» برگزار می‌شود. به گزارش تریبون‌نیوز به...
منتشرشده در 1402/09/09
دستیار ارشد اجرایی مرکز توسعه کسب‌وکار واحد بین‌الملل فناپ:
دستیار اجرایی مرکز توسعه کسب‌وکار واحد بین‌الملل فناپ بر لزوم پیوند هوش بانکی و بانکداری هوشمند تصریح کرد و گفت: توسعه بانکداری هوشمند تقلیدی، مانند خرج‌کردن است اما در مقابل، توسعه برنامه‌ریزی‌شده بانکداری هوشمند به...
منتشرشده در 1402/09/02
سکوی تامین مالی جمعی «اینوستوران» برای سرمایه‌گذاری در ۲ طرح صنعتی «سیرنگ» و «ویتا» فراخوان داد. به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، سکوی تامین مالی «اینوستوران» از زیرمجموعه‌های شرکت شناسا است...
منتشرشده در 1402/08/14
مدیرعامل فناپ مطرح کرد؛
مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ بر لزوم اتخاد سیاست همکاری میان کشورهای منطقه با محوریت فناوری‌های دیجیتال تاکید کرد و از تلاش اتاق بازرگانی تهران برای شکل‌گیری طرح «اتحادیه همکاری‌های دیجیتال خاورمیانه» خبر داد. به گزارش...
منتشرشده در 1402/07/30
سفارشی‌سازی کارت‌خوان، متناسب با نیاز مشتری؛
شرکت فناپ‌تک با حضور در مناقصه شرکت به‌پرداخت ملت برنده مناقصه و فروش بیش از صدهزار دستگاه کارت‌خوان سیار و اندرویدی شد. به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط عمومی فناپ‌تک، این شرکت در راستای...
منتشرشده در 1402/06/16
شرکت فناپ در اطلاعیه‌ای اخبار روزهای اخیر درباره نرم‌افزار «به‌نما» را تکذیب کرده و اعلام کرد «فقط بخشی از اطلاعات لاگ‌های نرم‌افزار و فایل‌های داکر با اتصال به اینترنت برای مدتی در دسترس قرار گرفته...
منتشرشده در 1402/06/11
محصولات فناپ در حوزه فناوری‌های مالی معرفی می‌شود؛
فناپ با هدف تبادل تجربیات خود در حوزه‌های مختلف تحول دیجیتال و توسعه همکاری‌های بین‌المللی، در نمایشگاه جانبی سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای اکو حضور دارد. به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی و برندینگ...
منتشرشده در 1402/04/21
در میزگرد بررسی وضعیت و موانع پیش روی اقتصاد دیجیتال کشور عنوان شد
به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از کارنگ، میزگردی با حضور شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ؛ فرزین فردیس، رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران؛ صادق فرامرزی، نایب‌رئیس...
منتشرشده در 1402/01/17
از 2 صفحه1 2
درباره فناپ
درباره مدیران

معرفی هلدینگ فناپ

شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) در ۲۴ دی‌ماه سال ۱۳۸۴ با سرمایه‌گذاری گروه مالی پاسارگاد تأسیس شد. شرکت فناپ که عضو پارک فناوری پردیس نیز هست با همکاری جمعی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور و کارآفرینان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت سهامی خاص تأسیس شده‌است. هر چند این شرکت در ابتدا قرار بود تنها نیازهای گروه مالی پاسارگاد را در زمینهٔ فناوری اطلاعات برطرف کند، اما به مرور زمان تعدادی دیگر از بانک‌های کشور، مؤسسات مالی و اعتباری و شرکت‌های بزرگ نیز خواهان خدمات این شرکت در صنعت فناوری اطلاعات با ارائه راهکارهای جامع مالی، راهکارهای جامع بیمه‌گری، بورس، و مدیریت و پردازش تراکنش‌های مالی شدند.

شرکت های زیر مجموعه فناپ

داتین

شرکت نرم‌افزاری داتیس آرین قشم یا داتین نخستین شرکت متولدشده فناپ است. این شرکت با هدف تجاری‌سازی محصولات خود و ارائه آنها به بانک‌ها و مؤسسات مالی دیگر، پس از طراحی، تولید و استقرار راهکار جامع بانکداری الکترونیک در بانک پاسارگاد تأسیس شده است. این شرکت به توسعه خدمات و محصولات خود نیز می‌پردازد.

پرداخت الکترونیک پاسارگاد

پرداخت الکترونیک پاسارگاد یکی از معتبرترین شرکت‌های خدمات پرداخت الکترونیکی در کشور می‌باشد. این شرکت خدمات پرداخت الکترونیکی را به بزرگ‌ترین بانک‌های دولتی و خصوصی کشور ارائه می‌دهد، از جمله بانک پاسارگاد، بانک سپه، بانک رفاه، بانک صادرات، بانک گردشگری و سایر بانک‌ها.

پارسا

شرکت پارسا (پردازش الکترونیک راشد سامانه) در دو حوزه اصلی فعالیت دارد. این حوزه‌ها شامل مدیریت حمل‌ونقل امن وجوه نقد و دارایی‌های گرانبها، و توسعه شبکه دستگاه‌های خودپرداز بانکی است. شرکت پارسـا فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دهد، از جمله:

1. توسعه شبکه تجهیزات بانکی خارج از شعب برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری.
2. سرمایه‌گذاری مشترک یا اختصاصی در تجهیزات بانکی خارج از شعب.
3. انجام عملیات پول‌رسانی و جمع‌آوری وجوه نقد.
4. انتقال امن کالاهای گران بها.
5. بهینه‌سازی چرخه پول نقد.
6. مکان‌یابی تخصصی تجهیزات بانکی خارج از شعب.

شرکت پارسا ارائه‌دهنده خدمات متنوعی در زمینه‌های مالی و امنیت مالی برای بانک‌ها و موسسات مالی مختلف است.

فناپ‌تک

شرکت فناپ‌تک (پرداخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند) یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانه‌های تولید تجهیزات دیجیتال کشور است که از سال 1394 در منطقه آزاد اروند (خرمشهر) تأسیس شده است. این شرکت در زمینه تولید و فرآوری تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کند و در جهت توسعه این صنعت در کشور تلاش می‌کند.

فناپ زیرساخت

شرکت فناپ‌ زیرساخت به عنوان نخستین اپراتور صنعت هوش مصنوعی، خدمات و زیرساخت‌های جهان دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم را به سازمان‌ها و صنایع ارائه می‌دهد.

فناپ تلکام

شرکت فناپ‌تلکام در زمینه ارائه خدمات فنی-مهندسی و اپراتوری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کند. این شرکت به‌طور تخصصی در زمینه خدمات اینترنت و گوشی همراه فعالیت دارد و در حال حاضر بیش از هزار سازمان بزرگ و معتبر کشور از خدمات ارائه شده توسط این شرکت بهره‌مند هستند.

فناپ پلاس

گروه فناپ با تأکید بر توسعه پلتفرم‌های آموزشی قائم بر فناوری‌های نو مانند هوش مصنوعی و یادگیری تطبیقی، ماموریت اصلی خود را در گسترش خدمات و محصولات پایدار، مبتنی بر دانش و جهت‌گیری به آینده تعریف می‌نماید. هدف اصلی این گروه، مشارکت مؤثر در تحول تجربه نسل آینده از آموزش و آینده‌نگری برای منافع مشتریان، مخاطبان و ذی‌نفعان در محیط دیجیتال فناپ است.

فناپ‌پلاس، در این راه، به کمک به‌وجود آوردن تجربه‌های جذاب و نوآورانه برای نوجوانان و کودکان، و همچنین پشتیبانی از والدین و معلمان با تأکید بر نقش مؤثر دو عامل اساسی، یعنی خانواده و مدرسه، مشغول به کار است. در این راستا، محصولات دانش‌بنیان نویان که شامل رامون به عنوان یک پلتفرم برای ارزیابی و رده‌بندی محتواها برای کودکان و نوجوانان است، گره به عنوان یک پلتفرم توانمندسازی و یادگیری مشارکتی دانش‌آموزان و داربست به عنوان یک شبکه اجتماعی مخصوص معلمان طراحی و ارائه شده است.

باران تلکام

تلویزیون اینترنتی آیو، محصول شرکت باران‌تلکام، خدمات خود را در دو مدل ارائه می‌دهد. این خدمات شامل پخش تلویزیونی شبکه‌های صداوسیما و شبکه‌های اختصاصی خود، و همچنین سامانه ویدیویی درخواستی است که در آن بیش از هزار عنوان فیلم و سریال ایرانی و خارجی برای مشاهده قرار دارد.

شناسا

شرکت شناسا، بازوی سرمایه‌گذاری گروه مالی پاسارگاد، در زمینه تجاری‌سازی کسب‌و‌کارهای نوآورانه، فناورانه و خوش‌آتیه، از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده است.

ابرآروان

شرکت ابرآروان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده راهکارهای مبتنی بر رایانش ابری در ایران است. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده و با دستیابی به ده‌ها محصول و قابلیت متنوع ابری از جمله شبکۀ توزیع محتوا (CDN)، سرور ابری، پلتفرم ویدیویی، کانتینر ابری و آبجکت استوریج، توانسته است زیرساخت کسب‌وکارهای آنلاین، سازمان‌ها و استارت‌آپ‌ها را تأمین کند.

داتکس

شرکت "داده‌پردازان تدبیر سرمایه" (داتکس) به عنوان یکی از اعضای گروه مالی پاسارگاد، در سال 1388 با هدف ایجاد بستر فناوری‌های نو و مرتبط با بازار سرمایه به فعالیت خود آغاز کرد.

سپندار

شرکت سپندار به تحقق ایده‌های به‌کارگیری فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. سیستم پرداخت عوارض آزادراهی به‌صورت الکترونیکی یا Electronic Toll Collection (ETC) از سال‌ها پیش در کشور‌های توسعه‌یافته جهان به کار گرفته شده است. این مفهوم در ایران نخست به‌صورت محدود و سپس به‌صورت گسترده‌تر از طریق برنامه‌ریزی و اجرا توسط شرکت سپندار پیاده‌سازی شد.

آدونیس

در سال 1399، شرکت توسعه خدمات الکترونیکی (آدونیس) با نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز (ATM)، خودگردان (CRS)، و کیوسک بانکی (Cashless ATM) در بانک‌های سامان و سینا، و همچنین با همکاری شرکت "به‌پرداخت ملت" و تمدید قراردادهای پشتیبانی ترمینال‌های بانکی شامل خودپرداز، کیوسک بانکی، و PinPad (با مجموعاً تعداد 10047 دستگاه)، به‌رغم نوپایی و عدم داشتن سابقه حضور طولانی‌مدت در این صنعت، توانسته است جایگاه محترمی را در این حوزه به خود اختصاص دهد.

زی‌تل

زی‌تل نام تجاری شرکت فرابرد داده‌های ایرانیان است. این شرکت در سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و با درخاستن پروانه FWA به‌عنوان جدیدترین اپراتور سرویس اینترنت ثابت بی‌سیم TD-LTE در استان‌های تهران و البرز به ارائه خدمات می‌پردازد.

لاماسو

سامانه رزرواسیون مرکزی هتلی (Hotel CRS) لاماسو، یک نرم‌افزار است که برای تعیین و تدوین استراتژی‌های فروش اقامتگاه‌ها استفاده می‌شود. این نرم‌افزار شامل مدیریت برخط قیمت، ظرفیت، و کانال‌های فروش می‌شود، و به اقامتگاه‌ها این امکان را می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن قیمت‌ها و تخفیف‌ها را تنظیم کنند و استراتژی‌هایی برای جلب مشتریان ایجاد کنند.

پادرو

پادرو یک پلتفرم هوشمند است که خدماتی را به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد، از جمله پرداخت، ارسال بسته‌ها، مدیریت سفارش‌ها، و ارتباط با مشتریان. یکی از اهداف اصلی پادرو، تسهیل تجارت اجتماعی (social commerce) و ارائه خدمات مورد نیاز فروشندگان در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، واتساپ، و سایر زیرساخت‌های فروش برخط برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است.

اسپارا

شرکت اسپارا تخصص خود را در زمینه امنیت داده و اطلاعات به عنوان ماموریت خود ترسیم کرده است. این شرکت محصولات متنوعی مانند مدیریت دسترسی به اطلاعات (PAM)، مدیریت تهدیدهای مالی (EMS)، تشخیص و واکنش به تهاجم‌ها (EDR)، دیواره آتش وب (WAF) طراحی و ارائه می‌دهد. همچنین، خدمات ارائه می‌دهد از جمله مرکز عملیات امنیتی (SOC)، مدیریت و اداره ریسک و تطابق (GRC)، تست نفوذ، تیم قرمز و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی. این دستاوردها نشان‌دهنده تعهد اسپارا به ارتقاء امنیت در فضای دیجیتال است.

نشان

«نشان» یک نقشه و مسیریاب فارسی محصول شرکت «راژمان» با نزدیک به پنج میلیون نصب فعال است. برنامک نشان در پیدا کردن بهترین مسیر با خودرو، موتور، اتوبوس و مترو، دوچرخه و پیاده به کاربران خود کمک می‌کند و در این مسیر پلیس، دوربین، سرعت‌گیر و ترافیک را به آنان نمایش می‌دهد.

بنیاد ققنوس

کنسرسیوم ققنوس در سال 1398 با هدف بهره‌برداری از قابلیت‌ها و فرصت‌های تجاری فناوری زنجیره بلوکی تأسیس شد. بنیاد ققنوس با مشارکت شرکت فناپ و چهار بانک بزرگ و شرکت پرداخت بزرگ کشور فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 1399، با گسترش مشارکت‌ها با سایر بازیگران کلیدی در حوزه بانکی و پرداخت، ققنوس توانست دستاوردهای قابل توجهی را ایجاد کند، از جمله جذب بیش از چهل هزار کاربر برای "کیف توکن" ققنوس. در سال 1400، ققنوس قصد دارد با جذب میزبان‌های جدید از بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی، اقدام به اخذ مجوز تأمین مالی جمعی از فرابورس کند، توکن ریال و برات دیجیتال را منتشر کند و این اقدامات را با رعایت ضوابط بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی انجام دهد.

پلی‌پاد

پلی‌پاد نام تجاری شرکت "الماس فناوری ابری پاسارگاد (آلفا)" است. پلی‌پاد با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، یک کنسول بازی ابری نسل جدید را برای کسب‌وکار بازی‌ها فراهم می‌کند.

این کنسول امکان فعالیت برای فعالان و علاقمندان در زمینه بازی‌های داخلی و خارجی را فراهم می‌کند. در شرایط کنونی کشور و تحریم‌های اعمال‌شده، که بسیاری از وبسایت‌ها دسترسی کاربران ایرانی را محدود یا ممنوع کرده‌اند، پلی‌پاد به کاربران این امکان را می‌دهد که به انواع بازی‌های استریم و غیر استریم دسترسی داشته باشند و این خلأ را پر می‌کند.

همچنین، این پلتفرم یک بستر مناسب برای سازندگان بازی‌ها فراهم کرده تا محصولات خود را ارائه دهند و در نتیجه، کاربران را به بازی‌های تولید داخل با مفاهیم و اهداف متناسب با فرهنگ ایرانی جلب کنند.

شهاب جوانمردی مدیرعامل فناپ

مدیرعامل فناپ

فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر متولد 1353 در خرمشهر است، تحصيلات راهنمايی و دبيرستان خود را در مدرسه‌ی علامه حلی تهران گذارند و از سال 1371 وارد دانشگاه شريف شد و مدرک کارشناسی خود را از آن دانشگاه اخذ کرد و سپس تحصيلات تکميلی خود را در دانشگاه ...

برندهای زیر مجموعه