تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
مدیر عامل فرابورس ایران خبر داد

توجه مجدد فرابورس به ‌دانش‌بنیان‌ها

توجه مجدد فرابورس به ‌دانش‌بنیان‌ها
در ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت 10:43 ب.ظ

تریبون‌نیوز/ محمد علی شیرازی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با حضور در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور، از غرفه‌ی مجموعه‌های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد. در حاشیه‌ی این بازدید او در خصوص پذیره‌نویسی از شرکت‌های استارتاپی و نوپا در فرابورس به تریبون‌نیوز گفت: «در فرابورس ما مدعی این هستیم که برای هر سرمایه‌گذار و در هر حجمی، محدوده‌ی سرمایه‌گذاری داریم. همچنین برای هر فرد یا مجموعه‌ی که خواستار تامین مالی باشد، روش و ابزار تامین مالی داریم. در خصوص شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان، ما از مدتی پیش بازار SMA را داشتیم که در حال حاضر به سمت ایجاد بازار نوآفرین در حرکت هستیم. این بازار دو تابلو دارد که یکی مختص شرکت‌های نوپا و دیگری مرتبط با دانش‌بنیان‌ها است».

او در همین زمینه گفت: «در جند سال گذشته پذیره‌نویسی از این نوع شرکت‌ها فعال نبود و اخیرا آن را دوباره فعال کرده‌ایم. مخاطبان این بازار، شرکت‌های متوسط و نسبتا کوچک نوپا و دانش‌بنیان هستند. در رابطه با شرکت‌های بزرگ‌تر، فرابورس علاوه بر پذیره‌نویسی، انواع صندوق و تامین مالی از طریق بدهی، یک شرکت سهامی عام پروژه را نیز دایر کرده است که به روند سرمایه‌گذاری در این مجموعه‌ها کمک می‌کند».

شیرازی افزود: «در سال جاری، فرابورس بر حضور در سه حوزه توجه دارد. پذیره‌نویسی از طریق شرکت پروژه، توجه به شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان و بحث تامین مالی جمعی، سه حوزه‌ی مدنظر فرابورس هستند. مخاطب طرح تامین مالی جمعی فرابورس، شرکت‌های خرد و نوپا هستند. در تلاشیم تا سکوهای مالی کرادفاندینگ نسبت به سال‌های گذشته فعال‌تر باشند و در تامین مالی شرکت‌های خرد موفق‌تر عمل کنند».

او در خصوص نمایشگاه فاینکس 2023 نیز گفت: «نمایشگاه امسال صنعت مالی کشور، بهترین نمایشگاه در زمینه‌ی بورس بوده است که بنده در چند سال اخیر در آن شرکت کرده‌ام. نهادها و شرکت‌های این صنعت از محموعه‌های بزرگ گرفته تا شرکت‌های استارتاپی و نوپا به صورت فعالانه در نمایشگاه شرکت کرده‌اند. بنظر من این حضور و استقبال مجموعه‌ها از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه می‌تواند نوید بخش روزهای خوب و امیدوار کننده در آینده‌ی این صنعت باشد و هر روز شاهد پویایی بیشتر بازار سرمایه در کشور باشیم».

https://triboon.news?p=12745