تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

اتاق خبر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات در حیاط دولت اعلام کرد:

معافیت مالیاتی کسب‌وکارهای اینترنتی بر بستر سکوهای داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مصوبه هیات دولت برای معافیت مالیاتی کسب‌و‌کارهای اینترنتی در سکوهای بومی خبر داد.

به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اعلام معافیت مالیاتی کسب‌وکارهای اینترنتی فعال در سکوهای ایرانی، گفت: کسب‌وکارهایی که در سکوهای ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات فعال باشند و تا پایان سال 1401 اظهارنامه مالیاتی و کد مالیاتی ندارند از پرداخت مالیات معاف هستند.

او افزود: یکی از مشکلات مهاجرت کسب‌وکارهای اینترنتی از سکوهای خارجی به داخلی پرداخت مالیات این کسب‌وکارها در این سکوها بود که دولت این تسهیل و معافیت مالیاتی را برای کسب‌وکارهای اینترنتی که به سکوهای داخلی مهاجرت کنند در نظر گرفته است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: امروز مصوب شد کسب‌و‌کارهای فیزیکی که اظهارنامه و شناسه مالیاتی دارند و به صورت مجازی هم فعالیت می کنند اگر صورت های مالی خود را به صورت مجزا ( برخط و غیربرخط) جدا کنند بخشی که در سکوهای اینترنتی داخلی انجام می شود، شامل این معافیت مالیاتی می شود.

زارع پور این تسهیلات را برای رونق کسب‌و‌کارهای اینترنتی بر بستر سکوهای بومی بسیار مفید ارزیابی کرد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقدام عملی برای افزایش سرعت اینترنت صورت گرفته است، اظهار کرد: ما شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می کنیم. طرح فیبر نوری که اکنون حدود 3.5 میلیون تحت پوشش قرار گرفتند که اقدام مهم و راهبردی است چراکه سرعت اینترنت، در شهرهایی که این خدمت در آنها واگذار شده تا هزار مگابیت بر ثانیه رسیده است.

او افزود: اکنون در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده و در تلاش هستیم تا آخر سال حداقل ۸ میلیون خانوار تحت فیبر نوری قرار گیرند.

زارع پور درباره پیگیری موضوع عدم تغییر ساعت از سوی اپراتورها بیان کرد: این موضوع مربوط به اپراتور نیست. بحث تغییر ساعت را ما از همان سال قبل از مراجع جهانی دنبال کردیم و از ثانیه اول سال ۱۴۰۲ این تغییر در سطح شبکه و سایتهای جهانی اعمال شد. اگر به مراجع بین المللی مانند IANA (https://www.iana.org/time-zones) مراجعه کنید، ما از شهریور سال گذشته اعلام کرده بودیم و از ثانیه های اول سال جاری هم در بسیاری از مراجع جهانی اعمال شده بود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه، مساله مربوط به گوشی های همراه است، گفت: برای برخی از گوشی‌ها باید نرم افزار خود گوشی به روز شود که تغییر ساعت به صورت اتوماتیک انجام شود.

او با بیان اینکه برای بیش از 90 درصد از گوشی ها این اتفاق افتاده است، تصریح کرد: برخی از گوشی ها که تولید کنندگان آنها در کشورهایی هستند که ما با آنها به خاطر تحریم ارتباط رسمی تجاری نداریم، در حال مذاکره هستیم که مدل به مدل مشکل حل شود.

زارع پور با اشاره به اینکه مباحث مربوط به گوشی همراه به وزارت صمت باز می گردد، خاطرنشان کرد: در تعامل با وزارت صمت و وزارت امور خارجه این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

اتاق خبر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

آخرین اخبار اتاق خبر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
کارگروه دولت هوشمند جشنواره فاوا تشکیل شد جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات برگزار شد دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان برگزار می‌شود پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد عضو جدید هیئت‌مدیره شرکت ملی پست انتخاب شد از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبرنوری شهرستان میامی بهره‌برداری شد دیتاسنتر دوم پیامرسان‌های داخلی در حال راه‌اندازی است به‌دنبال تسهیل حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی هستیم رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتقا یافت حمایت مجلس از پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها ادامه عملیات فیبرنوری استان فارس در صورت صدور مجوز در ایام نوروز افتتاح سه سامانه تجزیه هوشمند انواع مرسولات پستی با حضور وزیر ارتباطات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت تفاهم‌نامه امضا کردند سندباکس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شد مصرف ترافیک داخلی از ابتدای دولت سیزدهم ۳ برابر شده است
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها