تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

مصاحبه‌ی تریبون‎‌نیوز به یوسف محمد پور مدیرعامل مدی مدیا در نمایشگاه الکامپ

رگولاتوری از پیشرفت عقب است

مصاحبه‌ی تریبون‎‌نیوز به یوسف محمد پور مدیرعامل مدی مدیا در نمایشگاه الکامپ

تریبون‌نیوز/ شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان در کنار سایر فعالان حوزه‌‌ی الکترونیک در الکامپ 1402 حضور پیدا کرده بودند. یکی از این شرکت‌ها، پلتفرم مدی‌مدیا است که در زمینه سلامت فعالیت می‌کند. یوسف محمدپور، بنیانگذار و مدیرعامل پلتفرم دانش‌بنیان مدی‌مدیا در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز پیرامون فعالیت‌های این شرکت گفت: «پانزده سال از زمان راه‌اندازی پلتفرم دانش‌بنیان مدی‌مدیا در حوزه‌ی نرم‌افزارهای مطب و کیلینک‌های درمانی می‌گذرد. فعالیت اصلی این پلتفرم فرایند اتوماسیون‌سازی نیازهای مطب‌ها و کلینیک‌ها است. خدمات نوبت‌دهی، انبارداری، نسخه الکترونیکی و حسابداری از جمله خدماتی است که کاربران و پزشکان می‌توانند در مدی‌مدیا از آن استفاده کنند. در واقع تمام خدماتی که پزشکان نیاز داشتند به صورت یکجا در این پلتفرم وجود دارد. مدی‌مدیا در زمینه‌ی نسخه‌نویسی الکترونیکی به بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی متصل است و پزشکان و بیماران می‌توانند نسخه‌های خود را در این سامانه ثبت و دریافت کنند».

او در خصوص چالش‌های این حوزه گفت: «چالش اصلی و بزرگی که با آن مواجه هستیم در مسئله‌ی رگولاتوری است. در حال حاضر ما برای توسعه‌ی پلتفرم خود نیاز به یکسری از وب سرویس‌ها داریم که دسترسی به آن‌ها مسدود و یا محدود است. متاسفانه علی‌رقم پیشرفت‌های صورت گرفته در بخش‌خصوصی، نهادهای دولتی روگولاتوری خاصی برای این بخش در نظر نگرفته‌اند. در واقع سرعت پیشرفت و رگولاتوری ناهماهنگ است و این باعث ایجاد مشکل در کار می‌شود و ما را از رسیدن به اهداف خود دور می‌کند».

محمدپور در ادامه گفت: «فضای حوزه‌ی سلامت در ایران بسیار بکر است. شاید کم‌تر از دو درصد در حوزه‌ی ارتباط بخش سلامت و اقتصاد دیجیتال فعالیت شده است. هوش مصنوعی و توریست سلامت فقط دو حوزه‌ی هستند که ظرفیت‌های بسیار زیادی در ایران دارند و هنوز کشور ما در این زمینه در اول راه است. بخش دولتی باید از همین زمان رگولاتوری‌های این فعالیت‌ها را شروع کند تا در آینده با چالش‌های بسیار زیادی مواجه نباشیم».

او درباره‌ی آینده‌ی این حوزه گفت: «هر چقدر زمان می‌گذرد حوزه‌ی سلامت در ایران جذاب‌تر می‌شود و از لحاظ اقتصادی بسیار مطلوب است. ایران یک کشور در حال پیری است و با گذشت زمان، تعداد افرادی که نیازمند درمان هستند بیشتر می‌شود. با توجه به این مسئله، نیازهای درمانی در کشور ما افزایش خواهد داشت و شاهد رشد کسب‌وکارهای مختلف در این حوزه‌ خواهیم بود. آینده‌ی این حوزه به صورت کلی روشن است اما چالش‌هایی مثل اینترنت و مشکلات اقتصادی شاید موانعی را بر سر راه این حوزه ایجاد کند».

مدیرعامل مدی‌مدیا در خصوص الکامپ بیست و ششم نیز گفت: «با توجه به برگزاری نمایشگاه الکامپ بعد یک تاخیر چهارساله و مشکلاتی که پیرامون این برگزاری وجود داشت، در مجموع رضایت بخش بوده است. ما در مدی‌مدیا توانستیم با شرکت‌ها و مخاطبان ارتباط بگیریم. قطعا می‌توانست بهتر از چیزی که هست برگزار شود به ویژه در مسئله‌ی اطلاع‌رسانی. شاید اگر اطلاع‌رسانی بهتری انجام می‌شد تعداد بازدیدکنندگان نیز افزایش پیدا می‌کرد».

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها