تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

مصاحبه‌تریبون‌نیوز با سعید معیدفر در نمایشگاه الکامپ
سعید معیدفر در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز مطرح کرد

نوآوری ما را از ساختارهای پیشین رها کرده است

مصاحبه‌تریبون‌نیوز با سعید معیدفر در نمایشگاه الکامپ

تریبون‌نیوز/ در الکامپ 1402 تاکید بسیار زیادی بر بحث محتوا بود. به همین جهت در کنار فعالان عرصه‌ی نوآوری از جامعه‌شناسان نیز برای حضور در این نمایشگاه و برنامه‌های آن دعوت شده بود. سعید معیدفر که میهمان یکی از میزگردهای الکامپ بود در خصوص مفهوم نوآوری در زدگی بشر به تریبون‌نیوز گفت: «نوآوری یک امر اجتناب‌ناپذیر در زندگی اجتماعی بشر است. در واقع تفاوت اصلی میان انسان و سایر موجودات این است که به صورت دائم در همه‌ی امور دقیق می‌شود و در مواقع نیاز تجدید نظر می‌کند و مسیر تازه‌ی را برای خود تعریف می‌کند. در مجموع همه‌ی این‌ها می‌تواند جهان‌های تازه‌ی را به روی انسان باز کند. اگر نوآوری نبود جهانی ساکن و ثابت را داشتیم. انسان‌ها شرایط روزمره را در همه‌ی زمنیه‌ها تغییر می‌دهند و این منجر به توسعه‌ی دانش، ذهن، معرفت و روابط انسانی می‌شود. انسانی که روزگاری به اجتماعات کوچک محدود می‌شده است با ورود به حوزه‌ی نوآوری و استفاده از دست‌آوردهای این بخش توانسته به یک جامعه بسیار بزرگ وصل شود. بحث امروز بشر یعنی جهانی شدن هیچگاه به این شکل وجود نداشته است و ریشه اصلی چنین تحولی ذهن خلاق و نوآور بشر است».

او در همین زمینه گفت: «این ذهن خلاق و نوآور یک بستر اجتماعی نیاز دارد که باید به صورت مناسب فراهم باشد. در مجموع مشاهده می‌کنیم که افکار نوآورانه تا حدود بسیار زیادی محصول جامعه‌ی نوآور است. در واقع مکانی که نخبگان و افراد خلاق بتوانند با یکدیگر دیالوگ داشته باشند. بنابراین نوآوری هم می‌تواند منشا توسعه‌ی دانش و معرفت باشد و هم می‌تواند محصول چنین چیزی باشد. یعنی هم علت است و هم معلول. در هر مکانی فضای تامل و تبادل افکار باشد، ریشه‌های شکل‌گیری نوآوری و توسعه‌ی دانش ایجاد می‌شوند. در یک چرخه، بشر از آغاز خلقت تاکنون تلاش می‌کرده است تا موجب گسترش دانش و نوآوری شود و در عین حال از این طریق به دست‌آوردهای جدیدی برسد».

معیدفر در خصوص تغییرات حاصل از نوآوری در ایران گفت: «نوآوری‌ها در ایران تا حدودی ما را از ساختارهای پیشین رها کرده است. اگر امروز شاهد تحولی در جامعه هستیم ناشی از تاثیرات متقابل جامعه و نوآوری است. ما امروز با نسلی روبه‌رو هستیم که توقعات و خواسته‌های متفاوتی با نسل‌های قبلی خود دارد. از زمان انقلاب تاکنون شاهد این هستیم که نوآوری چه در عرصه‌ی جهانی و چه در ایران چگونه در حال تغییر انسان‌ها است. در واقع نوآوری منجر به تغییر ساختارهای اجتماعی در ایران شده است که ماحصل آن جامعه‌ی است که دیگر با ساختارهای پیشینی نمی‌تواند زندگی کند».

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها