تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
سه‌شنبه 1 خرداد 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

مصاحبه‌ی تریبون نیوز با شهریار ازهاریان فرد در نمایشگاه الکامپ

چرخه‌ی معیوب آموزش نیروی انسانی در ایران

مصاحبه‌ی تریبون نیوز با شهریار ازهاریان فرد در نمایشگاه الکامپ

تریبون‌نیوز/ صنعت بازی‌سازی ایران یکی از صنعت‌های رو به رشد در اقتصاد دیجیتال ایران بود که پس از فراز و نشیب‌هایی در مسیر نزولی قرار گرفته است. در استیج الکامپ امسال به این حوزه نیز توجه شده بود. شهریار ازهاریان‌فر از جمله شرکت‌کنندگان در این استیج بود. او که هم‌بنیانگذار استودیو نردبان اندیشه فردا است در خصوص این استیج به تریبون‌نیوز گفت: « این پنل درباره‌ی صنعت بازی‌های کامپیوتری در ایران بود. در دوسال اخیر فراز و فرودهای بسیار زیادی را این صنعت داشته است و فرصت هایی مختلفی از دست رفته است. در سه سال اخیر اگر به منطقه نگاه کنیم، عربستان، امارات، قطر، ترکیه و حتی ترکمنستان به سمت سرما‌یه‌گذاری‌های سنگینی در این حوزه رفته‌اند و صحبت از ارقام چند میلیارد دلاری می‌شود. عربستان به دنبال آن است که یک گیم سنتر ایجاد کند و تبدیل به هاب گیم در منطقه شود. این کشور به دنبال همکاری‌های بسیار بزرگی با کمپانی‌های آمریکایی است و در آینده تحولات عطیمی را در بخش بازی‌های کامپیوتری ایجاد می‌کنند. به طور کلی فکر می‌کنم تحولات در آینده بسیار مثبت باشد در منطقه‌ی خاورمیانه». 

او در خصوص فاصله‌ی ایران و این کشورها گفت: «از زمانی که من شروع به فعالیت در این حوزه کردم 18 سال می‌گذرد. خیلی از کشورهایی کوچک حاشیه‌ی خلیج‌فارس که امروز در این صنعت فعالیت می‌کنند در آن زمان حتی نمی‌دانستند که گیم و صنعت آن چیست. با این وجود در حال حاضر این کشورها در حال سرمایه‌گذاری‌های بسیار عظیم در این صنعت هستند و به صورت تخصصی در هر بخش فعالیت دارند. فاصله‌ی میان صنعت بازی‌سازی ایران و کشورهای حاشیه خلیج ایجاد شده است. این فاصله آنقدر زیاد است که فکر نکنم به زودی بتوانیم به جای خاصی برسیم». 

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مهاجرت متخصصان این حوزه می‌تواند به انتقال تکنولوژی‌های جدیدتر منجر شود گفت: «این مسئله شاید در کوتاه مدت درست باشد اما در بلندمدت شاید خیلی برای کشور فایده نداشته باشد. در نهایت این تجربیات که در خارج کسب می‌شود باید به داخل کشور منتقل شود که این اتفاق رخ نمی‌دهد. به دلیل مشکلات موجود در این بین هیچ همکاریی نیز نمی‌تواند بین فعالان این دو بخش شکل بگیرد. مسئله‌ی تربیت نیروی انسانی بسیار مرتبط است با حوزه‌ی آکادمیک. ما هیچ دانشگاهی نداریم که بازی سازی تدریس کند. بنابراین در بحث نیروی انسانی ما با یک چرخه‌ی معیوبی مواجه هستیم. چند استودیو وجود دارند که به صورت خصوصی این آموزش را انجام می‌دهند اما به لحاظ آکادمیک ما هیچ سر فصلی برای این بخش نداریم». 

 

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها