تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

مصاحبه‌ی تریبون‌نیوز با مسعود رجایی از شرکت پیام پرداز در نمایشگاه الکامپ
نایب رئیس پیام پرداز در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز مطرح کرد:

با نوآوری به موفقیت رسیده‌ایم

مصاحبه‌ی تریبون‌نیوز با مسعود رجایی از شرکت پیام پرداز در نمایشگاه الکامپ

تریبون‌نیوز/ پیام پرداز یک شرکت در زمینه‌ی فناوری اطلاعات است که حدود 30 سال سابقه‌ی فعالیت دارد. این شرکت در نمایشگاه الکامپ 2023 نیز حضور داشت. مسعود رجایی؛ نایب رئیس شرکت پیام پرداز در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز در خصوص تاسیس این شرکت گفت: «پیام پرداز یک شرکت کاملا خصوصی است که از سال 1365 و با هدف امن‌سازی ارتباطات و مخابرات در زمان جنگ با توجه به نیازهای کشور تشکیل شد. در ابتدای تاسیس جزو جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان بود و سپس در سال 1375 به عنوان یک شرکت خصوصی تاسیس و شکل گرفت. در حال حاضر پیام پرداز با بیش از 170 پرنسل در بعضی از بخش‌های حوزه‌ی امنیت اطلاعات در کشور حرف اول را می‌زند».

او همچنین ادامه داد: «کار اصلی پیام پرداز بحث رمزنگار و کریپتوگرافی است. پیام پرداز تنها شرکت خصوصی در کشور است که در حوزه‌ی کریپتوگرافی و رمزنگاری و طراحی الگوریتم و پروتکل رمز کار کرده است. مجموعه‌ی ما یک تیم قوی متشکل از متخصصان و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان دارد که در پیشبرد اهداف شرکت و تولید محصولات جدید به پیام پرداز کمک می‌کنند. پیام پرداز در اصفهان ثبت شده است اما بخش بازرگانی آن در تهران قرار دارد».

او افزود: «در حال حاضر ما بیش از چهل محصول در بازار داریم که طیف وسیعی از مشتریان از آنها استفاده می‌کنند. تمامی این محصولات الگوریتم‌های بومی دارند و خیلی از خدمات الکترونیکی که در کشور وجود دارد با محصولات و ابزارهای پیام‌پرداز کار می‌کنند. از جمله‌ی این خدمات افتتاح یک روزه‌ی حساب بانکی است».

او درباره‌ی نگاه پیام پرداز به مسئله‌ی نوآوری گفت: «در سال‌های که پیام پرداز فعالیت خود را شروع کرد هیچ محصول بومی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات نبود. به همین جهت ما برای اولین بار در دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت در حوزه‌ی رمزنگاری را شروع کردیم و مجبور شدیم با استفاده از نوآوری صفر تا صد محصولات خودمان را تولید کنیم. استراتژی اصلی پیام پرداز که باعث شده تا به این نقطه برسیم استفاده از نوآوری بوده است و این باعث شده که همواره یک بخش آرندی بسیار قوی داشته باشیم. در حال حاضر حدود 55 درصد کارکنان شرکت ما در بخش نوآوری فعال هستند و در چند تیم نوآوری در حال فعالیت هستند. به واسطه‌ی همین نگاه ما توانسته‌ایم محصولات بسیار با کیفیت‌تر و ارزان‌تر در مقایسه با نمونه‌های خارجی تولید کنیم».

رجایی درباره‌ی چالش‌های این شرکت گفت: «ما با یک چالش فرهنگی در زمینه‌ی استفاده از محصولات بومی مواجه هستیم. این چالش‌ها نیز به تجربه‌های ناخوشایند برخی از مشتریان از محصولات داخلی مثل خودرو مربوط است. در برخی از اوقات این شبه ایجاد می‌شود که محصولات ایرانی در حوزه‌ی امنیت نیز از کیفیت پایینی برخوردار باشند. بنظرم باید برای مقابله با این تفکر محصولات خوب و باکیفیت را ارائه دهیم و سعی کنیم که نگاه منفی را تغییر دهیم. چالش دیگر کمبود نیروی متخصص است. این حوزه‌ نیروی‌های متخصص بسیار آزموده و با تجربه نیاز دارد که با توجه به مشکلاتی مثل مهاجرت، این مسئله به یک دغدغه اساسی برای پیام پرداز تبدیل شود. یک عزم و اراده ملی نیاز است تا نیرو‌های متخصص در این بخش را افزایش دهیم و از خروج آنها از کشور جلوگیری کنیم».

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها