تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
سه‌شنبه 1 خرداد 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

مصاحبه‌ی تریبون‌نیوز با محمد مهدی عسگرپور رئیس انجمن شبکه نمایش خانگی در نمایشگاه الکامپ
دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز مطرح کرد

شبکه نمایش خانگی راه خود را باز می‌کند

مصاحبه‌ی تریبون‌نیوز با محمد مهدی عسگرپور رئیس انجمن شبکه نمایش خانگی در نمایشگاه الکامپ

تریبون‌نیوز/ در این اواخر نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی و وی‌ او‌ دی‌ها بسیار خبرساز شده است. در الکامپ 2023 نیز به این موضوع پرداخته شد و پنلی با موضوع آینده این حوزه برگزار شد. محمد مهدی عسگرپور؛ دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی در همین زمینه به تریبون‌نیوز گفت: «وی او دی‌ها در چندسال گذشته رشد کرده‌اند و این مختص ایران نیست و در سراسر جهان شاهد این رشد بوده‌ایم. در واقع بنظر می‌رسد وی او دی‌ها در حال جایگزین شدن با سایر ابزارهای این حوزه هستند. در کل باید به عنوان یک مسئله جدی و مهم به آن توجه شود».

او در همین خصوص افزود: «در حال حاضر در ایران باید قوانین متناسب و جدید برای این حوزه تدوین شود. اکنون ما در مقدمات این مسئله گرفتاریم و هنوز بحث بر سر این است که کدام نهاد باید بر این حوزه نظارت کند. این مسئله درحالی است که در ابتدا باید مفهوم اصلی و مهم‌تر باید شکل‌گیرد و بعد به سراغ بحث نظارت برویم. این مسئله می‌تواند به یک بی‌قائدگی در این حوزه منجر شود».

او گفت: «پنل‌ها و نشست‌های اینچنینی در چند نوبت برگزار شده است و در آن‌ها حول محورهای مختلف بحث شکل می‌گیرد. با این وجود بنظر می‌رسد نهادهای تصمیم‌گیر به این گفت‌وگوها و نشست‌ها خیلی توجه نمی‌کنند. باید مشخص کنیم که اگر وی‌ او دی‌ها آینده صوت و تصویر دنیا هستند برای آن آمادگی داریم یا خیر؟».

او در خصوص دعوت از انجمن برای حضور در جلسات تصمیم‌گیری نیز گفت: «تا به امروز نهادهای اجرایی هیچ دعوتی برای هیچ بحث و تصمیم‌گیری از انجمن دعوت نکرده‌اند. ما در این مسیر پیش قدم شده‌ایم و سعی کرده‌ایم نظرات انجمن را منتقل کنیم. در حوزه‌ی قانونگذاری چند جلسه‌ی از طرف مرکز پژوهش‌های مجلس و یا کمیسیون‌های تخصصی از انجمن دعوت به عمل آمد و نظرخواهی کردند».

عسگرپور در آخر گفت: «تکنولوژی‌های مدرن همیشه راه خود را پیدا می‌کنند و با محدود کردن نمی‌توان مسیر آن را مسدود کرد. در این حوزه نیز همین اتفاق خواهد افتاد. چیزی که اهمیت دارد این است که ما بتوانیم آیین‌نامه‌ها و قوانین متناسب را برای این حوزه تدوین کنیم. متاسفانه تا به امروز زمینه‌ی چنین چیزی فراهم نشده است».

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها