تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

ماجرای صرافی رمزارز اکسکوینو چیست؟

روابط عمومی اکسکوینو: کلاهبرداری نشده است و به زودی تسویه‌ها به روز می‌شود.

شکایت کاربران صرافی رمزارزی «اکسکوینو» با انتشار تصاویری از تخلیه دفتر این صرافی دوباره داغ شد.

روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی، دوباره اخبار تسویه نشدن وجوه کاربران توسط صرافی اکسکوینو مطرح و این بار تصاویری که گفته می‌شود دفتر تخلیه شده اکسکوینو است هم منتشر شد.

در ۳۱ تیرماه علاوه بر مشکلات برداشت وجه از اکسکوینو برای کاربران اخباری از تخلیه شدن دفتر اکسکوینو در کامرانیه منتشر شده و نبود مدیرعامل این مجموعه در کنار اخبار دیگر افکار عمومی را به سمت کلاهبرداری سوق می‌دهد اما روابط عمومی اکسکوینو اعلام می‌کند که هیچگونه کلاهبرداری صورت نگرفته است و به زودی تسویه حساب‌ها به روز می‌شود.

در جریان پیگیری این خبر، روابط عمومی اکسکوینو تعطیلی دفتر این شرکت را تکذیب کرد و گفت: کانال وب‌آموز برای اولین بار این خبر را با بزرگ‌نمایی منتشر کرد و دیگر اخبار از همین خبر برگرفته شده‌اند. این موضوع صحت ندارد و دفتر اکسکوینو در خیابان دولت فعال است و با آدرس ثبت شده در سامانه اینماد مطابقت دارد.

در شرایطی روابط عمومی اکسکوینو می‌گوید که اینماد دریافت کرده است که صرافی‌های رمزارزی اگر در رسته فعالیت خودشان درخواست اینماد بدهند نماد برایشان صادر نمی‌شود. رسته فعالیتی که اکسکوینو در سایت اینماد اعلام کرده «خدمات شناخت و اطلاع رسانی بازار» است.

مشخصات ثبت شده اکسکوینو در اینماد

صرافی ارزدیجیتال اکسکوینو از زیرمجموعه‌های هلدینگ ارنیکا، نزدیک به دوماه است که با گزارش‌های زیادی مبنی‌بر تسویه نشدن وجوه کاربران به دست اکسکوینو مواجه شده است و انجمن فین‌تک به عنوان نهادی که عملیات خود تنظیم‌گری اکسکوینو را هم برعهده دارد، تاکنون در این مورد پاسخگو نبوده است.

فرآیند SRO، موضوعی بود که از اردیبهشت ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات درگاه‌های پرداخت کسب‌وکارهای رمزارزی مطرح شد. در این طرح قرار است نهادهایی مانند انجمن بلاک‌چین، سازمان نصر و انجمن فین‌تک، بر اجرای الزامات و استانداردهای این حوزه نظارت کنند و در نهایت کسب‌وکارها بتوانند اینماد بدون ستاره و بدون امکان درج در سایت دریافت کنند.

این در حالی است که آدرس وب‌سایت اکسکوینو در سامانه اینماد دارایی اینماد تک ستاره بوده و به آدرس تجریش، چیذر، خیابان شهیدمحمدرضا پاشا ظهری، بن بست مریم به ثبت شده است. آدرسی که با ادعاهای مطرح شده در فضای شبکه‌های اجتماعی مغایر است.

مشکلات اکسکوینو به خرداد ماه برمی‌گردد که بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به مشکل پرداشت پول از اکسکوینو اعتراض داشتند. زمانی که روابط عمومی اکسکوینو در مصاحبه با پیوست اعلام کرد که مشکل درگاه پرداخت پیش آمده برای این صرافی و مسدودی ایجاد شده موجب شده تا امکان واریز وجه برای کاربران فراهم نشود.

همچنین روابط عمومی اکسکوینو در مورد اعتراض کاربران به روند پرداخت‌های این صرافی به پیوست گفت: تاکنون تعداد زیادی از وجوه را تسویه کرده‌ایم که این روند باتوجه به اولویت بندی مشتریان در حال انجام است.

 

منبع

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
5 1 رای
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها