تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

مسئول پیگری توقف کسب و کارها یست؟
واکنش مسئولان به توقف کسب‌وکارهای اینترنتی

پلمپ‌ها را چه کسی می‌شکند؟

مسئول پیگری توقف کسب و کارها یست؟

تریبون‌نیوز/ در روزهای اخیر برخی از کسب‌وکارهای اینترنتی و نوآور مثل دیجی‌کالا و طاقچه به علت عدم رعایت حجاب توسط دستگاه انتظامی تعلیق یا پلمپ شدند. حالا نظرات مختلفی پیرامون این نوع برخوردها مطرح می‌شود. عیسی زارع‌پور و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی دو تن از مسئولینی بودند که به این اتفاقات در صفحات شخصی خود واکنش نشان دادند. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در توییتر خود نوشت: «اخیرا جریانی به دنبال آسیب زدن به اقتصاد دانش‌بنیان و فضای کسب‌وکار است. از فعالین زیست‌بوم دعوت می‌کنم با همدلی از مسیر رشد کسب‌وکارها حمایت کنیم؛ سکو، کارخانه و … نباید تعطیل شود. تعطیلی به افرادی که از آن استفاده می‌کنند و همینطور به اشتغال و امید و تولید آسیب می‌زند».

پس از اتخاذ این موضع توسط دهقانی فیروزآبادی، عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات با کوت کردن توییت فیروزآبادی نوشت: «من هم معتقدم راه برخورد با کارکنان متخلف یک سکو، بستن آن سکو نیست. راه حل، برخورد با افراد متخلف است. شخص رئیس جمهور محترم نیز مخالف توقف جریان خدمات رسانی فناورانه و نوآورانه بویژه در بستر‌های بومی به مردم عزیز هستند و در این زمینه به مراجع مسئول تذکر داده‌اند. پیگیر حل موضوع هستم».

تویت حسین اسلامی درباره توقیف کسب و کارها

در ادامه نیز حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با کوت کردن توییت وزیر ارتباطات نوشت: «نظر علنی وزیر فاوا و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شفاف است. انتظار می‌رود بدنه دولت به نظر رئیس جمهور تمکین کنند. چسباندن تهمت هنجارشکنی به صاحبان کسب‌وکارهای فناورانه و بهترین فرزندان آینده ساز کشور، ظلم به کل اقتصاد دیجیتال است. اگر تخلفی صورت گرفته است، به قانون همگی پایبند باشیم». اسلامی پیش از این نیز در توییتی مدعی شده بود: «ضمن تاکید بر تبعیت از قانون_ و نه نظرات شخصی_، این نحوه برخورد با کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال به هیچ وجه منطقی و قابل قبول نیست. سکوت در فضای رسانه‌ای بیش از این دیگر جایز نیست. واکنش علنی نشان خواهیم داد».

قوه قضاییه نیز امروز به این اتفاقات واکنش نشان داد. مسعود ستایشی، سخنگوی این قوه گفت: «باید به اطلاع برسانم که اگر پلمپ یا توقیف‌هایی در این زمینه صورت پذیرفته است، بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضائیه بوده و ما تاکنون چنین دستوری مبنی بر پلمپ اماکن یا واحدهای متخلف صادر نکرده‌ایم».

از میان کسب‌وکارهایی که با پلمپ و تعلیق روبه‌رو شده بودند، تنها پلتفرم خرید آنلاین بیمه ازکی توانسته فعالیت خود را از سر گیرد و ساختمان اداری دیجی‌کالا همچنان پلمپ است. دیروز نیز سایت پلتفرم طاقچه از دسترس خارج شد و کاربران از دسترسی به این سایت محروم شدند. با طولانی شدن و ادامه دار بودن این روند، سوال اینجاست که چه کسی مسئول حل مشکل است؟ آیا در واقعیت عزمی برای حل این مشکل در مسئولان مرتبط با اقتصاد دیجیتال کشور وجود دارد یا خیر؟.

معین شاکری/ تریبون‌نیوز

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها