تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آنچه در روز نخست نمایشگاه تراکنش گذشت

مرور آنچه در روز نخست نمایشگاه تراکنش گذشت/ دوشنبه 26 دی؛ تراکنش هشتم در ایستگاه اول

آنچه در روز نخست نمایشگاه تراکنش گذشت

دوشنبه 26 دی 1401، نخستین روز فعالیت هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با تلاش و تکاپوی دست اندرکاران و غرفه داران شروع شد تا همه چیز برای برگزاری آیین افتتاحیه آماده شود. مراسم افتتاحیه با سخنرانی کوتاه رئیس هیأت مدیره مرکز فابا، دبیرکل رویداد تراکنش و معاون فناوری های نوین بانک مرکزی آغاز شد تا در ادامه به معرفی برگزیدگان «نخستین جشنواره محصولات برتر سال» و «پنجمین جشنواره چهره های ماندگار و مدیران موثر» برسد و پس از آن از نمایشگاه رونمایی شود.

به گزارش ستاد خبری فابا نیوز، صبح دوشنبه 26 دی 1401، وارد فضای مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری که می شویم گویی سرمای زمستان رنگ می بازد. تلاش و رفت و آمد دست اندرکاران هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران و مسئولان و متصدیان غرفه های نمایشگاهی، نه فقط خود آنها که کل فضا را گرما می بخشد. در آخرین ساعت های باقی مانده تا افتتاح نمایشگاه، همه در تلاشند تا تجهیز غرفه ها تکمیل شود.

هر چه از ظهر می گذریم رفت و آمدها بیشتر و فضا شلوغ تر می شود. انگار همه چیز برای افتتاحیه این رویداد آماده است. مراسم افتتاحیه امسال بیش از سال های دیگر رنگ و بوی تخصصی دارد و به نظر می رسد چهره ها بیشتر از متخصصان و مدیران حرفه ای صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری هستند.

دقایقی مانده به ساعت 14، سالن آمفی تئاتر مرکز آفرینش ها مملو از جمعیت است. حضور پرشور جوانان و نخبگان حوزه آی تی و نوآوری نشان از استقبال گرم آنها از این نمایشگاه را دارد و یکی از آنها می گوید«یکی از دلایل مهم حضور در این نمایشگاه دستیابی به جدیدترین و مهمترین اطلاعات و تحولات حوزه بانکی و نوآوری در این حوزه است.»

خانم و آقای جوان دیگری نیز می گویند: «ما در حوزه آی.تی فعالیت می کنیم. فصل مشترک های زیادی میان نظام مالی و آی.تی وجود دارد. نمایشگاه تراکنش می تواند رصد درستی از بازار را در اختیار فعالان حوزه آی.تی قرار دهد.»

مراسم افتتاحیه با پخش کلیپ هشتمین رویداد تراکنش آغاز می شود تا محمدابراهیم مقدم، رئیس مرکز فابا و از پیشکسوتان و چهره های ماندگار صنعت بانکداری، پشت تریبون قرار بگیرد، به حاضران خوشامد بگوید و پدرانه به حاضران بگوید: شما حامی رشد دانش و فناوری و تقویت تراکنش و نهایتاً حامی رفاه عمومی مردم هستید و اظهار امیدواری کند که با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، آبادی و پیشرفت کشور به بهترین شکل ممکن محقق و عملیاتی شود.

مقدم به ارتباط، هماهنگی و همکاری سلول‌های بدن انسان برای مقابله با ویروس‌هایی که نظام بدن را هک می کنند اشاره کرد و از ناتوانی بشر در هماهنگی و همکاری جمعی برای توزیع عادلانه منابع در جهان نام برد و از حاضران خواست به این سوال فکر کنند که آینده انسان در سایه گسترش هوش مصنوعی چه می شود و در باره دغدغه و نگرانی احتمال تسلط هوش مصنوعی بر نوع انسان تامل کنند و بیندیشند که چگونه می‌توان نظمی در جهان صورت داد که ضمن کمک گرفتن از هوش مصنوعی، طوری پیش برویم که انسان تحت سیطره هوش مصنوعی قرار نگیرد.

محمدمراد بیات، دبیرکل تراکنش ایران هم از اهداف بلند این رویداد برای کمک به پیشرفت کشور سخن می گوید و بر ضرورت گفتگو و شنیدن سخنان یکدیگر تأکید می کند. او می گوید: «در رویداد بزرگ تراکنش ایران برآنیم تا میان تفاوت دیدگاه‌های مختلف، تعامل خردمندانه برپا کنیم و به موضوعاتی بپردازیم که نیاز امروز و فردای ماست.»

بیات اولین نیاز را درک دقیق تحولات حوزه دیجیتال می‌داند و می گوید که با توجه به آنچه در این حوزه می‌گذرد، ما اگر حرکت نکنیم در آینده ای نزدیک با فاجعه‌ رو به رو خواهیم شد. مدیرعامل مرکز فابا از «شفاف‌سازی سیاست‌ها و کسب و کارها» و «شوق آفرینی و امید آفرینی» به عنوان دومین و سومین نیاز کشور در زمینه صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری یاد می کند.

آخرین سخنران مراسم افتتاحیه، مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی نیز با اشاره به ویژگی های دهه های 70، 80 و 90، به دهه ۱۴۰۰ می پردازد  و می گوید که در این دهه شاهد بحث نظارت و رشد فین‌تک‌ها هستیم و توصیه می کند که همکاری میان فین‌تک‌ها و شبکه بانکی به طور جدی مد نظر قرار بگیرد.

محرمیان ضمن تشریح اخرین وضعیت تراکنش های بانکی کشور، به اجرای قانون چک و راه اندازی سامانه محچک می پردازد و می گوید که به رغم مشکلات و مقاومت‌های گوناگون در اجرا، خوشبختانه فعالیت این سامانه با حمایت و پذیرش فعالان کسب و کار روبه‌رو شد.

پس از سخنرانی ها، نوبت به اعلام نظر هیأت داوران نخستین جشنواره محصولات برتر سال می رسد. شهرام کافی مدیر اجرایی جشنواره محصولات برتر با تشکر از میهمانان و متخصصان گفت که در گفتگو با متخصصان، پس از ارزیابی محصولات ارائه شده برای بررسی در جشنواره، ۶ محصول برگزیده شد و علی عبداللهی؛ مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، سید مهدی حسینی؛ قائم مقام مدیرعامل بانک سپه، فرامرز خالقی، محمد مراد بیات؛ مدیر عامل مرکز فابا، مسیح قائمیان؛ پیشکسوت صنعت بانکداری و پرداخت و چند تن دیگر  از پیشکسوتان صنعت پرداخت تندیس جشنواره را به صاحبان محصولات برتر اهدا کردند.

برگزیدگان برتر مالی این جشنواره عبارتند از: «بانک پلاس» از بانک ملت محصول برتر از صنعت پرداخت، «فن آوری بیمه و اتصال با صنعت بانکی پاوان» از پوشش امن وجوه الکترونیک ایرانیان، «محصول (کربن)» از تجارت الکترونیک پرتیکان، در حوزه نظارت تصویری و امنیت و ارتباط با شبکه بانکی، محصول سرویس نظارت تصویری ابری از شرکت (مبین نت)، در حوزه امنیت در بانکداری محصول HSM صدف از پژوهشکده رایا سامانه‌های پارسا شریف برگزیده شدند و گواهینامه شایستگی محصول نیز به چکنو از بانک صادرات اهدا شد.

بخش خاطره انگیز مراسم افتتاحیه، حسن ختام این مراسم است. محمدرضا ساروخانی، دبیر جشنواره چهره های ماندگار و مدیران موثر و عضو هیئت مدیره بانک پاسارگاد، می گوید: «بانکدارها با توجه به نوع وظیفه شان جزء زحمتکشان جامعه هستند که در وضعیت های مختلف همیشه ثابت حضور بوده اند. به ظاهرمدیران بانکی توجه نکنید آنها گرفتاری های مختص خود را دارند. در شرایط اقتصادی امروز و در شرایط تورمی مدیریت بانکی پیچیده است. تغییر و تحول در مدل کسب و کار بانکی و شرایط رقابتی که وجود دارد حاص زحمات مدیران بانکی است. امروز پلت فرم ها رقبای جدی بانکداری هستند.»

ساروخانی تأکید می کند: «پویاترین بنگاه های اقتصادی بانک ها هستند و از آنجایی که نمی شود هزاران مدیر بانکی را در چنین فضایی جمع کرد، تعدادی از مدیران برتر بانکی به نمایندگی از سایر مدیران انتخاب شده اند. مدیران منتخب براساس ملاک هایی چون تحصیلات، سابقه خدمت و مدیریت ، آثار و خدمات ارزنده و سلامت حرفه ای انتخاب شده اند.»

آیت الله ابراهیمی؛ مدیرعامل بانک سپه، اصغر ابوالحسنی؛ قائم‌مقام بانک مرکزی، مصطفی بهشتی‌روی؛ مشاور مدیرعامل بانک پاسارگاد، علی خورسندیان؛ مدیرعامل بانک صنعت و معدن، قربان دانیالی؛ دستیارارشد مدیرعامل بانک تجارت، محمدرضا ساروخانی؛عضوهیات مدیره بانک پاسارگاد، ژان صیاد؛عضو هیأت مدیره شرکت شاپرک، اسماعیل لله‌گانی؛ مدیرعامل بانک رفاه کارگران، عباس مرادپور؛مشاور معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد، محمدابراهیم مقدم؛ رئیس هیات مدیره مرکز فابا، مسعود نصراصفهانی؛رئیس هیات مدیره بانک ملت و محمدمراد بیات؛ مدیرعامل مرکز فابا، اعضای هیأت داوران پنجمین جشنواره چهره‌های ماندگار و مدیران موثر در صنعت بانکداری برای اهدای تندیس و هدایای برگزیدگان روی سن می آیند.

اعضای هیأت داوران جشنواره، رضا دولت آبادی و عباس معمار نژاد را به عنوان چهره های ماندگار در بخش مدیران پیشکسوت بانک ها، احمدسلمانی آرانی و علی حکیم جوادی را در بخش مدیران موثر، زهرا امیرحسینی؛ معاون فناوری و بانکداری دیجیتال بانک دی و نوش آفرین مومن واقفی در بخش بانوان برگزیده اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری، معاون فناوری بانک پاسارگاد را در بخش بانوان برگزیده اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری و حاج ماشاالله حسینی و مسعود شکرانی را در بخش فناوران ممتاز برگزیدند و با اهدای دسته گل، تندیس چهره و هدایای آنها را مورد تقدیر قرار دادند. در پایان مراسم از پرتره چهره های برگزیده رونمایی شد و برگزیدگان به امضای این پرتره پرداختند. همزمان با این بخش از مراسم، صدای محمدنوری با ترانه ای ایران در سالن طنین انداز شد.

این نمایشگاه فرصتی برای مشارکت مقامات و مدیران حاضر در نمایشگاه فراهم کرده ،همچنین مکانی مناسب جهت مذاکرات کسب و کارهای کشور وحلقه اتصال کسب و کار های نوپا است.

شایان ذکر است: در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، جشنواره چهره های ماندگار و مدیران موثر و تجلیل از 10 محصول برتر صورت گرفت.

براساس این گزارش، این نمایشگاه 26 الی 28 دیماه 1401 در محل آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده حضور بازدید کنندگان است.

گفتنی است، عناوین ۱۲‌کارگروه فعال این نمایشگاه به شرح زیر است:

  • تحول دیجیتال در صنایع مالی
  • آینده صنعت پرداخت
  •  تلکو بانک‌ها و فین‌تک‌ها
  •  تأمین مالی زنجیره تأمین
  •  بیمه‌گری دیجیتال و تلکوبیمه‌ها
  • نئوبانک‌ها و خدمات اعتباری
  • بلاک چین و رمزارزها
  •  آینده کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران
  • پیام‌رسان‌ها و چالش‌های کسب‌وکاری
  • متاورس و شهرهوشمند
  • امنیت سایبری
  • روندهای صنعت بورس و بازار سرمایه

شایان ذکر است، نمایشگاه تراکنش ایران صرفا یک رویداد نمایشگاهی نیست و علاوه بر بخش نمایشگاهی، بخش نشست‌ها و میزگردها، بخش کارگاه‌های معرفی محصول، بخش نوآوری و استارتاپی، بخش جشنواره ۱۰‌محصول برتر سال، بخش جشنواره‌ چهره‌های ماندگار و مدیران مؤثر، بخش آموزشی و گفتگوهای B2B، بخش تبلیغات محیطی و رسانه‌ای و …… را در بر می گیرد که تاکنون علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است.

از این رو می‌توان گفت که تراکنش ایران هم نمایشگاه است، هم دانشگاه، هم اتاق فکر اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری، هم تریبون بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها، هم محیطی برای  توسعه کسب وکارها و رویدادی برای شبکه‌سازی مدیران و متخصصان که افقی رو به آینده دارند.

از سوی دیگر، در این رویداد بزرگ فناوری‌های مالی اضلاع و ابعاد اکوسیستم،‌ اعم از جوانان و نوآوران، فعالان بخش خصوصی، مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌ها، ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات در حوزه فناوری‌‌های مالی در کنار یکدیگر زیبایی و رونق ویژه‌ای را به آن بخشیده است؛ ضمن اینکه تعامل سه نسل جوانان، مدیران میانی و پیشکسوتان بستر مساعدی را برای گفتگو‌های بین سه  نسل فراهم کرده‌است.

در این رویداد، علاوه بر برگزاری حضوری، در دنیای جدید متاورس نیز میزبان بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی و سایر کشورها خواهد بود و فرصت ویژه‌ای را برای تعاملات همه جانبه بین المللی فراهم خواهد ساخت.

برای حضور و مشارکت در این مباحث و یا سایر بخش‌های نمایشگاه تراکنش ایران می‌توانید با شماره تلفن( ۴۳۳۴۷- داخلی ۳۰۵) و یا شماره همراه( ۰۹۲۰۹۵۰۱۹۲۹) تماس بگیرید.

منبع

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها