تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

اتاق خبر شرکت ملی انفورماتیک

با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی و شرکت ملی انفورماتیک؛

اولین رویداد اینوتکنیک با محوریت هوش مصنوعی برگزار شد

اولین رویداد اینوتکنیک با محوریت هوش مصنوعی، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی انفورماتیک در تاریخ 6 شهریور در مرکز همایش بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش تریبون‌نیوز، رویداد اینوتکنیک با محوریت هوش مصنوعی، با هدف پرداختن به مسائل و چالش‏‌های بانک مرکزی در حوزه رگولاتوری بانکی و ارائه طرح‌ها، راهکارها ومحصولات نوآورانه در خصوص رفع این چالش‏‌ها برگزار شد. سخنرانان بخش افتتاحیه این مراسم، علی عبداللهی، دبیر رویداد اینوتکنیک، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، محمد شیرجیان، معاون اقتصادی بانک مرکزی بودند.

علی عبداللهی، دبیر رویداد اینوتکنیک، در خصوص اینوتکنیک و اهداف آن توضیح داد:« اینوتکنیک ترکیبی از سه واژه نوآوری، تکنولوژی و ایونت‌های مربوط به این حوزه است. همچنین رویدادهای این چنینی با هدف راه‌کارهای نوآورانه، رفع نیازهای فناورانه کشور در خصوص صنعت بانکی بانکی برگزار می‌شود تا روش‌های نوآور این صنعت اطلاع‌‌رسانی، تنظیم‌گری و به روزرسانی شود.»

او ادامه داد:« در طی دو دهه اخیر، شاهد روند رشد قابل ملاحظه‌ای در حوزه نوآوری در ایران در مقایسه با سایر کشورها بوده‌ایم که نشانگر ارتقاء چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای در سطح نوآوری کشور را نشان می‌دهد. اطلاعات آماری نیز نشان می‌دهد که در بین ١٣٩ کشور مختلف، ایران به یک روند رو به رشد در زمینه نوآوری پیشرفت کرده‌ و در حال حاضر در جایگاه ۵٣ ایستاده‌ایم و با اقداماتی مثل اینوتکنیک، به سوی قدم‌های جلوتری گام برداریم.»

عبداللهی بیان کرد:« فرآیند رشد علمی و حجم داده‌های تولیدی، به طور قابل توجهی در طول زمان گسترش یافته است. امروزه، دسترسی به اینترنت با سرعت بالا و هزینه مناسب، امکان تکثیر و انباشت بانک‌های اطلاعاتی علمی، دولتی، و همچنین مقالات و مجلات، از ارکان اساسی بهره‌برداری از این داده‌ها به منظور توسعه نوآوری است.

دبیر رویداد اینوتکنیک تصریح کرد:« تحقیق، پژوهش، و فعالیت‌های نوآوری دیگر تنها به شرکت‌های بزرگ محدود نمی‌شوند. شرکت‌های کوچکتر و استارتاپ‌ها نیز با تمرکز بر نوآوری، به این حوزه وارد شده‌اند. این تغییر در توزیع فعالیت‌های نوآوری نشانگر این است که به عنوان اثر توسعه و تحول در عرصه‌های فناوری، فرصت‌های بیشتری برای شرکت‌های کوچک‌تر و استارتاپ‌ها نیز به وجود آمده است تا به ایجاد نوآوری‌های خلاقانه و پیشرفت‌های تکنولوژیکی مثمر ثمر واقع شده و به رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری بی‌انجامند.»

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مورد ارز اربعین مطرح کرد:« فروش ارز در دوره یک هفته‌ای که گذشته است، در سامانه سنا تجربه یک الگوی بسیار منحصربه‌فرد و از سابقه‌های سال‌های گذشته متفاوت بوده است. در این سال، آمار فروش ارز در سامانه سنا، در فاصله‌ی شش روزه، به شمار ۷۴۰ هزار نفر رسیده است. روند رشد این آمار به شیوه‌ای سریع و نمایای است و به وضوح از سال‌های قبل تفاوت دارد.»

 

او در خصوص دو هدف اساسی بانک مرکزی تشریح کرد:« دو هدف اساسی به عنوان ستون‌های اصلی استراتژی بانک مرکزی تعیین شده‌اند. شفاف‌سازی و توسعه نوآوری. در زمینه شفاف‌سازی، از طریق حکمرانی بر ریال و حمایت از فناوری‌های مالی (فین‌تک)، بانک مرکزی در شش حوزه مختلف اقداماتی انجام می‌دهد اشخاص و نهادهای فعال در حوزه مالی باید به طور کامل با این حوزه آشنا باشند تا بتوانند به خوبی در آن عمل کنند.

 

محمد شیرجیان، معاون اقتصادی بانک مرکزی اظهار داشت:« در حال حاضر، ما در دوره‌ای از برنامه‌ریزی توسعه‌ای قرار داریم و اصول و اهداف اقتصادی کشورمان بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان و تمرکز بر دارایی‌ها بنا شده است. واضح است که یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد اقتصاد دانش‌محور، بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال و فناورانه است.

او ضمن اشاره به اهمیت حکمرانی داده در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بیان کرد:« که شفافیت در تمام مراحل مدیریت داده، از شکل‌گیری تا استفاده از آن در تنظیم‌کننده‌ها (رگولاتورها) بسیار اساسی است. در اینجاست که اتصال بین حکمرانی داده و بهره‌برداری از قابلیت‌های فناورانه شکل می‌گیرد و این اتصال به معنای بهره‌گیری موثر از داده‌ها به منظور تسهیل و توسعه فناوری‌ها است.»

در ادامه این رویداد، نشست و پنل‌های گفت‌وگوی گوناگونی با محوریت ارائه نیازهای فناورانه در حوزه اقتصادی و حوزه نظام‌های پرداختی توسط فعلان این حوزه برگزار شد.

اتاق خبر شرکت ملی انفورماتیک

آخرین اخبار اتاق خبر شرکت ملی انفورماتیک
تحول مشاغل با تغییرات فناورانه خلق ثروت با هوش مصنوعی مولد نیما شمساپور، مدیرعامل شرکت فرادیس گستر کیش شد امیرحسین شبیری به عنوان مدیرعامل جدید شاپرک منصوب شد گروه ملی انفورماتیک نقشی حیاتی در اجرای قانون جدید بانک مرکزی دارد مجامع شرکت‌های خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش و داده‌ورزی فرادیس البرز برگزار شد کمک هوش‌مصنوعی به اعتبارسنجی خُرد و ارزیابی ریسک مشتریان بانکی پیشگیری از وقوع تقلب و تراکنش مجرمانه با هوش مصنوعی اجرای پروژه تدوین نقشه راه فناوری تنظیم‌گری به شرکت ملی انفورماتیک ابلاغ شد فرش قرمز گروه ملی انفورماتیک در سندباکس برای رگ‌تک‌ها تجربه بانکداری کاملا مجازی و مدل‌های درآمدی و بازاریابی؛ دو خدمت متاورس به نظام بانکی استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکداری اجتناب‌ناپذیر است ظرفیت‌های همکاری شرکت ملی انفورماتیک با مرکز سیستم‌های اطلاعات دانشگاه شریف بررسی شد آخرین مهلت ارسال راهکار به رویداد اینوتکنیک و زمان اعلام نتایج مشخص شد محسن باباخانی، عضو تازه هیئت‌مدیره کاشف
آخرین اخبار منتشر شده
معرفی ناشران برتر کشور در فروش ویژه کتاب دیجی‌کالا امکان درخواست غیرحضوری و ارسال کارت بانکی به هر نقطه از ایران رایزنی اتاق اصناف ایران با سفرای کشورها برای صادرات کالا تالارهای بورس کالای ایران میزبان عرضه ۶۸۰ هزار و ۱۶۱ تن انواع کالا و محصول برگزاری سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی برق با مشارکت همراه اول گسترش 493 معدن کوچک مقیاس توسط ایمیدرو عضویت ایران در اتحادیه بین‌المللی اعتبارسنجی آزمایشگاه‌ها 15 محصول فناورانه حوزه سلامت در افتتاحیه نمایشگاه ایران هلث رونمایی خواهد شد تشکیل کارگروه راهبردی تجهیزات پزشکی در اتاق اصناف ایران تعامل بانک مرکزی و اتاق ایران برای ارائه خدمات جدید به فعالان اقتصادی چهارمین دوره مسابقه برنامه‌نویسی صبا برگزار شد صادرات فولاد با رویه جدید رفع تعهد ارزی متوقف می‌شود معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی برنامه‌های حمایتی دارد دوره دوم «گفت‌و‌گوهای داورانه» با تمرکز بر تازه‌های حوزه داوری آغاز شد بررسی مشکلات تخصیص ارز، صدور مجوز و مسائل گمرکی واحدهای تولیدی
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها