تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403
در نشست رئیس اتاق اصناف ایران و بانک ملی مطرح شد؛

گسترش تعاملات مالی اصناف با بانک ملی

زمینه تعاملات مالی خانواده بزرگ اصناف با بانک ملی به عنوان بانک اول کشور قابل بهبود و گسترش می‌شود. مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران با حسن مونسان، عضو هیئت‌مدیره و سرپرست معاونت امور شعب و نصرت‌الله شهبازی، معاون اعتبارات بانک ملی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از روابط‌عمومی اتاق اصناف ایران، در این نشست که صبح روز ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد، محمود بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران نیز حضور یافت.

صفایی در این دیدار اهم نیازهای صنفی به خدمات بانکی را بر شمرد و علل تلاش‌های گذشته برای تاسیس بانک اصناف را تشریح کرد. به گفته صفایی کم توجه‌ای بانک‌ها به ۶۰۰ هزار بنگاه تولیدی صنفی در تامین سرمایه، یکی از مشکلات اصناف است که طی سال‌های گذشته بارها مورد انتقاد جامعه صنفی قرار گرفته است.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: «ساماندهی مجدد حساب‌های بانکی تشکل‌های صنفی، مبحث دیگری است که می‌تواند با زیرساخت‌های بانک ملی و شعب کافی در شهرستان‌های کشور تناسب بیشتری داشته باشد. لذا پیشنهاد ما بررسی و کارشناسی نقطه نظرات دو طرف برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای است که بر اساس آن بتوان با هم‌افزایی ظرفیت‌ها، برخی مشکلات و دغدغه مالی اصناف را رفع کرد.»

مونسان، سرپرست معاونت امور شعب نیز گفت: «جامعه اصناف ظرفیت بسیار بزرگی دارد و بانک ملی ایران نیز از انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق اصناف ایران استقبال می‌کند. در پیش‌نویس این تفاهم‌نامه امکانات متنوعی برای حمایت از اصناف تعریف خواهیم کرد و از آن جمله می‌توان به تامین نیازهای مالی کوتاه مدت و زود بازده واحدهای صنفی اشاره کرد.»

شهبازی معاونت اعتبارات بانک ملی در ادامه گفت: «همکاری بانک ملی با اصناف لازم است که افزایش یابد و ما در این زمینه ظرفیت‌های مطلوبی داریم. از سوی دیگر تولید در بنگاه‌های صنفی با کارخانه‌های بزرگ تفاوت دارد و در اصناف زود بازده است. لذا حمایت بانکی از کارگاه‌های صنفی توجیهات زیادی دارد. این امر در سایر موضوعات صنفی از جمله صنوف خدماتی و توزیعی نیز مشهود است.»

بر اساس این گزارش، جلسات کارشناسی برای تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه اتاق اصناف ایران و بانک ملی ایران در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار منتشر شده
تعامل بانک مرکزی و اتاق ایران برای ارائه خدمات جدید به فعالان اقتصادی چهارمین دوره مسابقه برنامه‌نویسی صبا برگزار شد صادرات فولاد با رویه جدید رفع تعهد ارزی متوقف می‌شود معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی برنامه‌های حمایتی دارد دوره دوم «گفت‌و‌گوهای داورانه» با تمرکز بر تازه‌های حوزه داوری آغاز شد بررسی مشکلات تخصیص ارز، صدور مجوز و مسائل گمرکی واحدهای تولیدی تفکیک سیاست تجاری از سیاست ارزی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت درج نشانگر باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌ها و فرهنگ‌سازی مصرف پروبیوتیک‌ها ضروری است مسابقه «بُرد-بُرد» اسنپ برای کاربران راننده آغاز شد مسائل بخش خصوصی در حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گزارش کمپین دیجی‌فای کلیک ۱۴۰۲ منتشر شد  استارتاپ داهیر از استان بوشهر برنده چهارمین دوره اینوتکس بتل شد مجمع عمومی اتاق مشترک ایران و فرانسه، هفته اول خرداد برگزار می‌شود حضور پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در نمایشگاه اینوتکس 2024 پنل کتاب‌های آینده چطور نوشته و منتشر خواهند شد؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها