تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
محمود اولیایی، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق ایران:

مهاجرت نیروی متخصص، بنگاه‌های اقتصادی را فلج کرده است

مهاجرت نیروی متخصص، بنگاه‌های اقتصادی را فلج کرده است
در ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت 4:20 ب.ظ

مهاجرت افراد تحصیل‌کرده و نخبگان در چند سال اخیر، فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار را با مشکلات متعددی مواجه کرده است. محمود اولیایی، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران، این موضوع را نگران‌کننده خواند و از بنگاه‌های اقتصادی تقاضا کرد که کارگروهی در این زمینه تشکیل شود.

اولیایی در این خصوص گفت:‌ «عدم وجود نیروی متخصص در زمینه‌های مختلف یکی از چالش‌های جدی برای بنگاه‌های اقتصادی است. در حال حاضر، بنگاه‌های اقتصادی به شدت با چالش نیروی کار مواجه هستند وعلی‌رغم تمام تذکرهایی که از چند سال پیش دلسوزان کشور می‌دهند، دولت هیچ برنامه مشخصی در این زمینه ندارد.»

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با تاکید بر دانش نیروهای متخصص ایرانی، خاطرنشان کرد:‌ «بدون شک کمبود نیروی کار متخصص، چالش اصلی ایران در سال‌های پیش‌رو خواهد بود. ما سرمایه‌گذاری سنگینی می‌کنیم. دانشگاه‌ها نیروهای نخبه را جذب و آماده بازار کار می‌کنند. به جای آن‌که نیروی کار متخصص، جذب بنگاه‌های اقتصادی شود، آن‌ها به کشورهای دیگری می‌روند.» اولیایی به‌عنوان یکی از فعالان حوزه اجتماعی در اتاق ایرانی هشدار داد که به زودی با چالش‌های بیشتری در زمینه کمبود نیروی متخصص مواجه خواهیم شد و باید فکری در این‌باره انجام داد. او تعیین یک کارگروه مشترک بین بخش‌های اجتماعی، فعالان و بنگاه‌های اقتصادی را به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های بررسی مسئله مهاجرت و کمبود نیروی کار متخصص معرفی کرد.

 

 

https://triboon.news?p=26979