تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

در نشست خبری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری مطرح شد؛

نوآوری را با صنعت گره خواهیم زد

نشست خبری هفدهمین کنفرانس ملی و سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری برگزار شد. این نشست از سوی انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران به منظور ارائه اطلاعات و چشم‌اندازهای این کنفرانس، در استودیو وی‌کست واقع در کارخانه نوآوری آزادی در روز سه‌شنبه 30 آبان برگزار شد. انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران به عنوان نهادی پیشگام در حوزه مدیریت فناوری و نوآوری به صورت سالانه کنفرانس فناوری و نوآوری را با نام IRAMOT برگزار می‌کند که بزرگترین گردهمایی متخصصان و مدیران این حوزه در کشور است.

مهدی محمدی، رئیس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری در خصوص این انجمن توضیح داد: « بیش از دو دهه از شکل‌گیری و فعالیت‌های مستمر انجمن می‌گذرد و در 13 سال اخیر، انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران توانسته جزو پنج انجمن علمی برتر کشور باشد. فعالیت‌های انجمن از سال 1381 در سطح ملی و از سال 1388، در ابعاد بین‌المللی بوده است. همچنین اگر نقش‌های کلیدی که انجمن ایفا می‌کند شامل ترویج حوزه علمی برای دانشگاه و صنعت، برگزاری پنل‌های متعدد، تعامل دولت، دانشگاه و صنعت و همچنین فعالیت‌های آموزشی برای شرکت‌ها و دانشگاه‌ها است.»

حبیب‌الله طباطبائیان، رئیس کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری در خصوص اهمیت نوآوری بیان کرد: «امروزه کسانی که فعالیت‌هایشان درآمیخته با تکنولوژی است، لزوما دانش‌آموخته‌های رشته‌های فنی نیستند و شاهد هستیم که دانش‌آموختگان تمام رشته‌ها، از تکنولوژی و نوآوری استفاده کرده و بهره می‌برند و این نشانگر اهمیت این رشته در سراسر زندگی ما است.»

او افزود: «به دلیل مشکلات متعددی مثل مشکلات مالی یا عدم همراهی و حمایت از جانب دولت، بسیاری از شرکت‌های نوآوری گسترش پیدا نکرده و به صنعت راه نیافته است. فرصت‌هایی که در دو سال اخیر از سوی معاونت علمی برای شرکت‌ها مثل دانش‌بنیان شدن وجود دارد، بسیار نقش‌های چشم‌گیری ایفا کرده اما همواره تلاش می‌کنیم تا نوآوری و صنعت را باهم نزدیک کنیم و شاهد بهره‌وری‌های بیش‌تر باشیم و این کنفرانس را بستری برای گرده‌همایی برای مثمرثمر بودن این اهداف اجرا خواهیم کرد.»

مهدی الیاسی، رئیس کمیته سیاست‌گذاری و حکمرانی کنفرانس در خصوص اقدامات جدید کنفرانس توضیح داد: «در این کنفرانس سعی می‌کنیم بر مسائل اصلی تمرکز کنیم و سعی کردیم در کنفرانس امسال، جریانی را شکل دهیم و ابتکارات جدیدی برای سیاست‌گذاری داریم. دو مورد جدید در حال اجرا در این کنفرانس شامل برنامه‌های سیاستی موفق و کارآفرینی سیاسی است. همچنین در راستای مثمرثمر کردن این اقدامات، مدرسه حکمرانی نیز خواهیم داشت.»

الیاسی افزود: «در حال حاضر در جامعه، یا ناامیدی مفرط سایه انداخته و یا امیدواری افراطی بی‌اساس. در این خصوص در تلاشیم ریشه‌های مثبت را تکثیر کنیم. همچنین نمی‌خواهیم فقطط بر کارآفرینان تکنولوژی متکی باشیم و باید تمرکزمان را در تمام حوزه‌های کارآفرینی تقسیم کنیم.»

کامران باقری، رئیس کمیته علمی کنفرانس، در خصوص وجه علمی مدیرین فناوری و نوآوری گفت: «در این کنفرانس ما توجه ویژه‌ای بحث علمی داشته‌ایم و این جامعه علمی که شکل گرفت را از دستاروهای مهم می‌دانیم. در نظر داریم داریم مقالات و پایان‌نامه‌های علمی را در قالب چکیده‌ای در این کنفرانس ارائه داده شود.

او ادامه داد: «مقالات برتر پژوهشی نیز طبق اطلاعیه‌های صورت گرفته، ارزیابی و منتخب می‌شوند. با این اقدامات نیز تلاش می‌کنیم موفقیت‌های داخلی را ترویج دهیم. همچنین از تمام دانشجویان و علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم در شکل‌گیری این گرده‌همایی حضور داشته و از تاثیرات آن بهره‌مند شوند تا ارتباط‌های ثمربخش با صنعت ایجاد شود.»

موردنگاری یا casewritting

هادی نیلفروشان، عضو کمیته علمی کنفرانس در خصوص نوظهوری موردنگاری و اهمیت آن در کنفرانس تشریح کرد: « سنت موردنگاری، سنتی رایج در حوزه مدیریت است که بسیاری از پیشرفت‌ها از همین سنت حاصل شده‌اند. متاسفانه ما در حوزه مدیریت، به تاریخ شفاهی اهمیت چندانی ندادیم و همین باعث شده در برخی موارد چرخ را از اول اختراع کنیم. با پرداختن به این موضوع و مورد مطالعه قرار دادن آن، هم محتوای علمی ساخته می‌شود و هم تاریخ شفاهی مکتوب می‌شود و هم دانش مدیریت بومی‌سازی می‌شود. در این خصوص ما بین 15 تا 20 موقعیت موفق شرکت‌هارا در نظر گرفته و تدوین کردیم تا در قالب موردنگاری آن‌هارا چاپ کرده و مورد استفاده شرکت‌ها و دانشگاه‌ها قرار خواهیم داد.»

او در خصوص صنعت افزود: «پرواضح است که صنعت ظرفیت‌های گسترده و مهمی دارد که باید توسط دانشگاه‌ها ورود پیدا کرده و بهره‌وری صورت بگیرد و در این خصوص از تمام دانشگاه‌ها و دانشجویان دعوت به عمل می‌کنیم. امسال سال سومی است که صنایع مشارکت کردند و حضورشان پررنگ‌تر از قبل بوده است و همچنین با اقبال بیش‌تری از سوی این حوزه روبه‌رو هستیم.»

هفدهمین کنفرانس ملی و سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری در تاریخ 11 و 12 بهمن ما سال 1402، در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. در این کنفرانس مهمانان خارجی نیز حضور خواهند یافت و کارگاه‌های آموزشی اختصاصی نیز در زمان قبل از رویداد برگزار خواهند شد. همچنین جلسات B2B متعددی با حمایت معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی در زمان پیش از رویداد برگزار خواهد شد.

 

 

سوره پوراشرف

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها