تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

صادق فرامرزی، نایب‌رئیس نصر تهران
گفتگوی تریبون‌‌نیوز با صادق فرامرزی درباره میثاق‌‏نامه انتخاباتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران؛

اختلافات داخلی، آفت هر تشکل است

صادق فرامرزی، نایب‌رئیس نصر تهران

انتخابات هفتمین دوره از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در روزهای پایانی آذر ماه برگزار خواهد شد. این دوره از انتخابات سازمان نصر تهران، هیاهوی بسیاری داشت و عدم یکپارچگی در ابتدای مسیر این دوره از سازمان نظام‌ صنفی نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده بود. با این حال، ششمین دوره از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دستاوردهایی را مانند تصویب تبصره بند الحاقی ۱ ماده ۱۰۷ لایحه برنامه هفتم توسعه در کارنامه خود دارد.

حالا در آستانه دوره جدید اعضای این سازمان میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند و در متن آن آورده‌اند: « پس از گذشت ۱۸ سال از تاسیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در آستانه‌ی ورود به هفتمین دوره‌ی هیئت‌مدیره با امضای این میثاق‌‌نامه، تلاش داریم تا با تکیه‌ بر خرد جمعی، یک صنف منسجم و یکپارچه را در حوزه‌ی فناوری اطلاعات هدف‌گذاری کنیم.» درباره این میثاق‌نامه با صادق فرامرزی، نایب‌رئیس نصر تهران گفت‌وگوی کوتاهی کردیم و نظرش را در مورد دوره آتی سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای تهران پرسیدیم.

آقای صادق فرامرزی، اعضای سازمان نصر تهران به‌تازگی میثاق‌نامه‌ای را درباره هفتمین دوره از انتخابات امضا کرده‌اند. لطفا درباره این میثاق‌نامه که در سایت کارزار منتشر شده، کمی توضیح دهید.

به نظرم آفت هر تشکلی، اختلافات داخلی است. ما در انتخابات این دوره (دوره ششم) اختلافاتی در تهران داشتیم که در ابتدا برای صنف تبعاتی داشت و مدتی طول کشید تا بدنه منتخب بتواند وحدت را به شکل مطلوب آن ایجاد کند. کاری که در این دوره از انتخابات می‌پسندم، امضای کارزاری است که طرفین آن را امضا می‌کنند تا بگویند که قرار نیست برای پیروزی در انتخابات هر اقدامی انجام دهند،‌ اخلاق انتخاباتی و اهداف مشترک جمعی که در نهایت اعتلای صنف در صدر آن قرار می‌گیرد در درجه اول اهمیت دارد. این هدف برای ما آن‌قدر مهم است تا بتوانیم روی اهداف سازمان و توسعه اقتصاد دیجیتال تمرکز کنیم و وقت‌ و انرژی‌مان را روی موضوعات مهم‌تری بگذاریم.

این دوره از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران چه دستاوردهایی داشته است؟

این دوره از نصر بسیار پیچیده بود و فکر نمی‌کنم هیچ دوره‌ای را این‌گونه آغاز کرده‌ باشیم. شروع این دوره با چالش‌هایی همراه بود و همین موضوع باعث شد که آغاز به کار رسمی سازمان در تهران با هیئت‌مدیره تکمیل شده، مدتی طول بکشد.

بخش عظیمی از این دوره، در دوران کرونا سپری شد و موضوعاتی چون صیانت، قطعی اینترنت و اتفاقات ناخوشایند سال گذشته را داشتیم که این اتفاقات تاثیرات زیادی روی اقتصاد دیجیتال کشور گذاشتند. با این حال، در نهایت این شرایط را پشت سر گذشتیم. می‌توانم شهادت بدهم که همه اعضا تمام تلاش خودشان را کردند تا به سلامت از ناملایمات عبور کنیم؛ در بخش‌هایی موفق بوده‌ایم و در بخش‌هایی نیز نتوانستیم آن‌طور که می‌خواستیم به نتیجه برسیم.

توسعه کمیسیون‌ها یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سازمان نصر در این دوره بوده است. به نظرم مهم‌ترین دستاوردی که سازمان در این دوره داشت، قرار گرفتن نام نصر در قانون برنامه هفتم توسعه بود؛ تا قبل از این نام نظام صنفی در هیچ قانونی نیامده بود و این موضوع نشانه‌ای مثبت برای ادامه راه سازمان است، چون دولت مکلف و نظام‌ صنفی موظف شده‌ است تا در کنار هم برای توسعه اقتصادی کشور قدم بردارند. اقدامات زیادی در این دوره انجام شده که شرح مفصلی می‌خواهد و در این فرصت کم صحبت از تمام آن‌ها مقدور نیست.

 

پیش‌بینی‌تان برای دوره بعدی چیست؟

فکر می‌کنم که برنامه قانون هفتم شرح کار دوره بعد را به شکل مشخصی معلوم می‌کند؛ اما چالش‌هایی مثل صیانت، اینترنت طبقاتی، مهاجرت سرمایه‌های انسانی و اختلاف نظرات بخش خصوصی و دولتی همچنان ادامه خواهد داشت.
در نهایت نیز سهم اقتصاد دیجیتال در GDP کشور بسیار جایگاه نامطلوبی دارد و همه راه‌ها باید منجر به رشد آن، رونق کسب‌و‌کار و ایجاد ارزش برای سرمایه‌های انسانی مهم کشور شود که متاسفانه امروزه بسیار شاهد از دست رفتن این ثروت عظیم هستیم. شاید مهمترین اقدام این باشد که حاکمیت را با واقعیت تلخ و نگران‌کننده این ماجرا،‌ آن‌طور که ما کسب‌وکارها می‌بینیم و احساس می‌کنیم، آشنا و هم‌زبان کنیم.

 

پروانه حسین‌زاده

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها