تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

ورود گلرنگ‌ به حوزه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۳ میلیون دلاری گلرنگ‌‌ونچرز در استارتاپ شب
ورود گلرنگ‌ به حوزه گردشگری؛

سرمایه‌گذاری ۳ میلیون دلاری گلرنگ‌‌ ونچرز در استارتاپ شب

ورود گلرنگ‌ به حوزه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۳ میلیون دلاری گلرنگ‌‌ونچرز در استارتاپ شب

امروز سه‌شنبه ۲۷ آذرماه، نشست خبری سرمایه‌گذاری گلرنگ‌ ونچرز در استارتاپ شب برگزار شد. در این نشست خبری که با حضور عاطفه موسوی، مدیر روابط‌عمومی گروه گلرنگ، سولماز صادق‌نیا، مدیرعامل گلرنگ ونچرز، محمدرضا معصومی، مدیر سرمایه‌گذاری گلرنگ‌ ونچرز و هم‌بنیان‌گذاران استارتاپ شب برگزار شد، درباره چگونگی سرمایه‌گذاری روی این استارتاپ فعال در زمینه اجاره اقامتگاه صحبت شد.

به گزارش تریبون‌نیوز، عاطفه موسوی، مدیر روابط‌ عمومی گروه گلرنگ در ابتدای این نشست خبری ضمن یادآوری زحمات بنیان‌گذار این گروه صنعتی، تاریخچه‌ای را از این شرکت عنوان کرد. به گفته موسوی، اولین کارگاه تولیدی گروه صنعتی گلرنگ در سال ۱۳۴۱ به صورت رسمی تاسیس شده است.

حضور فعال گروه صنعتی گلرنگ در صنایع مختلف؛ از شوینده تا خرده‌فروشی و حوزه انرژی

مدیر روابط‌ عمومی گروه صنعتی گلرنگ افزود: «در سال ۱۳۵۱، پاکشو تاسیس شده است. تاسیس شرکت‌های پخش گلرنگ در سال ۱۳۷۸ انجام شده و در سال ۱۳۸۲ گروه صنعتی گلرنگ تاسیس شد که ما به تازگی پایان بیستمین سالگرد تاسیس گروه صنعتی را داشته‌ایم و وارد بیست‌ و یکمین سال تاسیس آن شده‌ایم. ورود به خرده‌فروشی و تاسیس فروشگاه‌های افق کوروش به سال ۱۳۸۸ باز می‌گردد. در سال ۱۳۹۰ به صنعت داروسازی و سلامت وارد شده‌ایم و تعداد همکاران ما در این گروه صنعتی در سال ۱۳۹۲ به ۱۰۰۰ نفر رسید.»

عاطفه موسوی، مدیر روابط‌عمومی گروه گلرنگ

عاطفه موسوی، در صحبت‌های خود بر همکاری گروه صنعتی گلرنگ در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: «در سال ۱۴۰۰ با تاسیس هلدینگ آرین تدبیر به صنعت انرژی وارد شدیم و ورودمان به صنعت دام‌ و طیور و فست‌فود در سال ۱۴۰۱ انجام پذیرفت و توانستیم حضور فعالی در زمینه تجارت الکترونیک داشته باشیم.» مدیر روابط‌ عمومی گروه صنعتی گلرنگ تاکید کرد که در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نفر به‌طور مستقیم در گروه صنعتی گلرنگ مشغول به کار هستند و بیش از ۲۱ درصد از این افراد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. به گفته موسوی، ۱۶ درصد از مدیران گلرنگ خانم هستند و این گروه صنعتی در زمینه مسئولیت اجتماعی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

سرمایه‌گذاری ۳ میلیون دلاری گلرنگ‌ونچرز در حوزه گردشگری

سولماز صادق‌نیا، مدیرعامل گلرنگ ونچرز در ادامه نشست خبری سرمایه‌گذاری این شرکت در استارتاپ شب گفت: «گلرنگ ونچرز سال گذشته با هدف توسعه اکوسیستم نوآوری راه‌اندازی شده است. ما مدل‌های مختلف نوآوری را در نظر گرفته‌ایم و در سرمایه‌گذاری‌هایمان اقدامات متنوعی را انجام می‌دهیم. برخی از سرمایه‌گذاری‌های ما به تعاملات درون گروه صنعتی معطوف می‌شود، برخی از آن‌‌ها سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های زیرمجموعه گروه صنعتی‌ است و تعاملاتی را نیز با اکوسیستم نوآوری خارج از گروه گلرنگ در راستای ماموریت‌ها و براساس نیازهای هلدینگ‌های زیرمجموعه گروه صنعتی داریم.»

سولماز صادق‌نیا، مدیرعامل گلرنگ ونچرز

مدیرعامل گلرنگ ونچرز همچنین به انواع سرمایه‌گذاری‌ این شرکت اعم از سرمایه‌گذاری مستقیم، از طریق گلرنگ ونچرز، صندوق CBC و کراودفاندینگ یا تامین‌مالی جمعی اشاره کرد. در ادامه، محمدرضا معصومی، مدیر سرمایه‌گذاری گلرنگ ونچرز درباره دلیل ورود این شرکت به بازار گردشگری در کشور گفت:‌ «ما در فرآیند سرمایه‌گذاری اهداف متنوعی را دنبال می‌کنیم. یا به دنبال افزایش بازار هستیم یا می‌خواهیم که هزینه‌ها را کاهش دهیم. بعضی مواقع نیز در جستجوی اضافه کردن یک ارزش افزوده جدید به گروه هستیم. تمرکز ما در این است که خلق ارزش کنیم و این مسئله را می‌توانیم در حوزه اقامتگاه و گردشگری به دست آوریم.»

معصومی اشاره کرد که بیش از ۷ درصد تولید ناخالص جهان به حوزه گردشگری اختصاص دارد و در ایران نیز این رقم حدود ۶ درصد است. مدیر سرمایه‌گذاری گلرنگ ونچرز معتقد است که توجه به اقامتگاه‌ها در حال حاضر اهمیت بسیاری دارد چون استفاده از بومگردی در سال‌های اخیر افزایش یافته است. او افزود: «ما در سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های حوزه گردشگری اول راه هستیم و در بخش اقامتگاهی نیز استارتاپ‌ها پتانسیل رشد زیادی دارند. در بخش فروش بلیت بازار رشد کرده است ولی در حوزه اجاره اقامتگاه هم به‌صورت آفلاین و هم آنلاین جای رشد بسیاری وجود دارد و ما هم تمرکز ویژه‌ای روی اسمارت مانی (پول هوشمند) داشته‌ایم و امیدواریم در مسیر رشد شب همراه آن باشیم.»

مدیر سرمایه‌گذاری گلرنگ ونچرز توضیح داد که آن‌ها قصد دارند با سرمایه‌گذاری در استارتاپ شب این پلتفرم اجاره اقامتگاه را در ۵ سال آینده به لیدر بازار تبدیل کنند و برای این کار ۳ میلیون دلار روی این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند. معصومی خاطرنشان کرد: «سرمایه‌گذاری ما در استارتاپ شب ترکیبی از سرمایه‌گذاری نقدی و غیرنقدی بوده است. میزان سرمایه‌گذاری نقدی‌مان را بازگو نمی‌کنیم اما ۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری غیرنقدی روی این استارتاپ داریم که در یک بازه زمانی یک و نیم ساله اجرایی می‌شود و ۲۰ درصد از سهام این شرکت را نیز در اختیار گرفته‌ایم.»

طاها رضوی، مدیرعامل شب

 

طاها رضوی، مدیرعامل شب نیز از روند سرمایه‌گذاری‌هایی که روی این استارتاپ شده بود، صحبت کرد. رضوی توضیح داد که این استارتاپ که از سال ۱۳۹۵ کار خود را آغاز کرده در هفت سال اخیر که راه‌اندازی شده سه دوره جذب سرمایه داشته است. مدیرعامل شب گفت: «ما ۳ دوره جذب سرمایه داشتیم. ابتدا از صندوق شریف و بعد از کرونا نیز شناسا روی استارتاپ ما سرمایه‌گذاری کرد که پس از آن توانستیم یک رشد ۴ برابری را تجربه کنیم. از آن‌جا که از سال ۹۷ در حال خدمت‌رسانی به بعضی از هلدینگ‌های گروه صنعتی گلرنگ بوده‌ایم، با عملکرد این گروه صنعتی بیگانه نیستیم و امسال نیز سومین راند سرمایه‌گذاری‌مان را با گلرنگ‌ونچرز تجربه خواهیم کرد.»

مدیر سرمایه‌گذاری گلرنگ‌ونچرز گفت که اولین جلسه سرمایه‌گذاری در استارتاپ شب به خرداد ماه باز می‌گردد و مهم‌ترین دلیل انتخاب این شرکت میان بازیگران حوزه اجاره اقامتگاه، گروهی بوده که این استارتاپ را تاسیس کرده است. معصومی بر این باور است که سه هم‌بنیان‌گذار این استارتاپ نقشی کلیدی را در این شرکت ایفا می‌کنند و این نشان‌دهنده قدرت همکاری و تعامل آن‌هاست. مدیرعامل این شرکت سرمایه‌گذاری نیز گفت: «ما در فعالیت‌هایمان خوب عمل کرده‌ایم اما با عالی بودن فاصله داریم و تلاش کرده‌ایم که انتخاب‌هایمان همگام با استراتژی گروه صنعتی باشد.»

در پایان، مدیرعامل استارتاپ شب، سرمایه‌گذاری گلرنگ‌ونچرز را راهی برای توسعه خدمات این استارتاپ دانست و گفت که آن‌ها می‌خواهند تحویل اقامتگاه را به‌صورت لحظه‌ای فعال کنند و کیفیت اقامتگاه‌هایشان را افزایش دهند. اشتراک تجربه و بهبود فضای اقامت مهم‌ترین دلایل موسسان شب برای جذب سرمایه بوده است. طاها رضوی همچنین درباره توسعه این استارتاپ به کشورهای اطراف از راه‌اندازی پلتفرم عربی شب در سال ۹۷ خبر داد و گفت که در آینده نزدیک امکان استفاده از ویلاهای خارج از کشور توسط این استارتاپ فراهم می‌شود. در پایان، رضوی به انحصارگرایی در صنعتی که در آن مشغول به کار هستند اشاره کرد و گفت: «انحصار به کیفیت و ارزش بازار ضربه می‌زند ولی همچنان در اصناف مختلف وجود دارد.»

این مطلب را هم بخوانید:

به دره نزدیک می‌شوید، دور بزنید

 

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها