تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

بهناز آریا، قائم‌مقام شرکت کهکشان و رئیس کمیسیون افتا در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای
بهناز آریا، رئیس کمیسیون افتا و نامزد هفتمین دوره از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران:

تیم سرآمد از خرد پیشکسوتان و انگیزه جوانان بهره می‌برد

بهناز آریا، قائم‌مقام شرکت کهکشان و رئیس کمیسیون افتا در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

بهناز آریا، قائم‌مقام شرکت کهکشان و رئیس کمیسیون افتا در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای یکی از زنان تاثیرگذار در حوزه امنیت اطلاعات کشور و کاندیدای حضور در هیئت‌مدیره هفتمین دوره سازمان نصر تهران است. او که عضوی از تیم سرآمد در انتخابات روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه است در گفت‌وگوی کوتاهی با تریبون‌نیوز درباره دلایلش برای نامزد شدن در این انتخابات و ائتلاف سرآمد می‌گوید.

خانم آریا، لطفاً از دستاوردهای خود در کمیسیون افتا و سازمان نصر بگویید.

من چهار دوره متوالی رئیس کمیسیون افتا بودم؛ زمانی که کارم را در این کمیسیون شروع کردم، می‌خواستند کمیسیون افتا را منحل کنند. در آن زمان یعنی دوره سوم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای احساس می‌کردند که این کمیسیون می‌تواند با کمیسیون شبکه ادغام شود یا به طور کلی منحل شود. ما ماندیم، جنگیدیم تا به امروز رسیدیم که امنیت اولویت اصلی کشور است و هیچ سازمان و کمیسیونی بدون ارتباط با امنیت نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد.
هویت کمیسیون افتا به عنوان نماینده بخش خصوصی در حوزه امنیت یکی از دستاوردهای مهم ما در این کمیسیون است چون در حال حاضر برای تعیین آیین‌نامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ در حوزه امنیت اطلاعات از این کمیسیون دعوت می‌شود و افتا در تعامل با حاکمیت موثر عمل کرده است. این موضوع که ما توانسته‌ایم آهسته و پیوسته قدم برداریم و با پشت‌سر گذاشتن شرایط سخت در نقطه طلایی قرار بگیریم، اهمیت زیادی دارد. چون حاکمیت ما را به عنوان نماینده بخش خصوصی پذیرفته است و نباید اهمیت این موضوع را دست‌کم گرفت.

ما در این سال‌ها دستاوردهای متعددی داشته‌ایم و در انواع آیین‌نامه‌ها مشارکت کرده‌ایم. به‌عنوان مثال، در بخش ارزیابی آنتی‌ویروس‌‌ها و در تغییر و بلوغ این سند نقش بسزایی داشته‌ایم و تلاش کردیم که تاثیرگذار باشیم؛ این طرح امن‌سازی در حال ارزیابی و پیاده‌سازی در دستگاه‌های اجرایی است. در آیین‌نامه ارزیابی تجهیزات و خدمات فاوا نیز در حال مشارکت با مرکز ملی فضای مجازی هستیم و در لایه تسلیم‌سازی و تدوین قرار داریم.

شما یکی از نامزدهای انتخابات نصر تهران و از اعضای تیم سرآمد هستید. از دلایل حضور در این تیم و ماموریت‌هایتان بگویید.

من تجربه حضور در هیئت‌مدیره را در دو دوره متوالی دارم. در دوره سوم و چهارم عضو هیئت‌مدیره سازمان نصر بودم ولی در دوره‌های پنجم و ششم عضو هیئت‌مدیره نبودم. هر چند در این دوره‌ها عضو هیئت‌مدیره نبودم اما تلاش کردم که حتی بیشتر از اعضای هیئت‌مدیره مفید باشم. به نظرم لزومی ندارد برای فعال بودن در هیئت‌مدیره باشید. برای آن‌که کارهای خود را به خوبی پیش ببرید، تنها حضور در هیئت‌مدیره مهم نیست. با این که در دو دوره گذشته اقدامات بسیاری را انجام دادم اما احساس کردم در این دوره تجربیات و مباحثی که در حوزه امنیت اطلاعات وجود دارد، ایجاب می‌کند که عضو هیئت‌مدیره باشم و د ربرنامه‌ریزی‌ها حضور داشته باشم.

در گروه انتخاباتی‌ که تصمیم گرفتیم دور هم جمع شدیم. به دو نکته توجه داشتیم از تجربه پیشکسوتان و خرد آن‌ها استفاده کنیم و از انگیزه و انرژی جوانان نیز استفاده کنیم. درباره هیئت‌مدیره نیز این اعتقاد را دارم که علاوه بر خرد افرادی که پیش از این عضو هیئت‌مدیره بوده‌اند به انگیزه جوانان و ایده‌های جدید آن‌ها نیاز داریم.

سرآمد افراد متخصص را دور هم جمع کرده است. یکی از اهدافی که در تیم سرآمد دنبال می‌کنیم این است که ارتباطات را میان اعضا و کسب‌وکارها افزایش دهیم. در سال‌های اخیر ارتباط بین بدنه صنف کاهش یافته است و ما می‌خواهیم که این ارتباطات را بهبود ببخشیم و در سطوح مختلف کسب‌وکارها، دغدغه‌ها را به ثمر برسانیم و مسائلی چون بیمه و مالیات را پیگیری کنیم و اهدافی دقیق با معیارهای درست تعیین شود. تلاش کرده‌ایم اقداماتی را برای مطالبه‌گری انجام دهیم و عملکردمان را ارزیابی کنیم و برای اصلاح خودمان قدم برداریم. در سال‌های اخیر مقداری این موضوع در سازمان کمرنگ شده و باید تلاش کنیم که آن را بهبود ببخشیم.

برنامه‌های آینده‌تان برای کمیسیون افتا چیست؟

در دوره بعد، این امکان وجود دارد که من رئیس کمیسیون افتا نباشم ولی امنیت یکی از اولویت‌های سازمان‌های بزرگ و کوچک در دنیا است. اقتصاد فناوری اطلاعات و اقتصاد امنیت اطلاعات دو رکن مهم در جهان حاضر هستند و ما باید برای رشد امنیت اطلاعات تلاش کنیم و در سیاست‌گذاری‌های مربوط به این بخش تاثیرگذار باشیم. به نظرم باید جایگاه بخش خصوصی در حوزه امنیت شناخته شود.

 

پروانه حسین‌زاده

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها