تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

پنجمین جشنواره حاتم در مرکز همایش‌های صدا‌وسیما برگزار شد
در پنجمین جشنواره حاتم مطرح شد؛

تقدیر از شرکت‌های برتر در حوزه تولید ملی

پنجمین جشنواره حاتم در مرکز همایش‌های صدا‌وسیما برگزار شد

حمایت از تولید ملی، یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر به آن توجه بسیاری شده و فعالان اقتصادی به دنبال آن هستند که این مسئله را جدی‌تر بگیرند. در شعار امسال که «مهار تورم، رشد تولید» است نیز به این موضوع اشاره شده است. در همین راستا، پنجمین جشنواره حمایت از تولید ملی یا حاتم، امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برپا شد و شرکت‌های بزرگ و کوچکی که هر کدامشان نقش قابل توجه‌ای در رشد اقتصاد کشور دارند، در این جشنواره شرکت کردند.

به گزارش تریبون‌نیوز، محسن کوشش‌تبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در ابتدای جشنواره حاتم، مهم‌ترین هدف این جشنواره را توجه به زنجیره‌های ارزش راهبردی عنوان کرد. تاکید کوشش‌تبار ایفای نقش در راستای زنجیره ارزش راهبردی برای حکمرانی مطلوب بود. او در این خصوص گفت: «براساس آن‌چه در منشور جشنواره حاتم آمده است، مهم‌ترین هدف از تاسیس این جشنواره رسیدن به سازمان‌هایی است که با ایجاد ساختارهای توسعه‌یافته امکان پیوستن به زنجیره ارزش جهانی را دارا باشند. ما برای رسیدن به ایران مقدر را به عنوان یک هدف دنبال کنیم و این مسئله بدون پذیرفتن نقش آفرینی‌های موثر و ایجاد نقش‌آفرینی‌های جدید محقق نمی‌شود.»
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از گره‌ خوردن روابط‌ سیاسی و مناسبات اقتصادی-اجتماعی سخن گفت و توضیح داد که برای تحول در حوزه اقتصادی باید تعاملات پویا و پایا داشت. کوشش‌تبار در سخنرانی‌اش همچنین به تحریم‌ها و جنگ‌ قدرت برای توسعه اقتصادی اشاره کرد.

بهروز فروتن، کارآفرین برتر و بنیان‌گذار شرکت بهروز، یکی دیگر از سخنرانان جشنواره حاتم بود که ضمن اشاره به مسئله افزایش تولید در کشور، بر موضوع مدیریت درست در ابعاد مختلف تجارت تاکید کرد. او گفت: «مدیریت یعنی آن‌که بدانیم چه می‌خواهیم و به چه می‌اندیشیم.» و در نهایت افزود که هر کسی می‌تواند برای بهبود وضعیت کشور قدم بردارد و برای احیای صنعت تولید تلاش کند.

سکینه‌ سادات پاد، مسئول «پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» در این رویداد از ارتباط توسعه اقتصادی با آزادی‌های اجتماعی گفت و پس از آن، یاسر مرادی، عضو اجرایی بانک صادرات ایران از «ست»‌ و افزایش چک‌های الکترونیک در این بانک خبر داد.

آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی در جشنواره حاتم

آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی در جشنواره حاتم با اشاره به ناترازی انرژی،‌ اطلاعاتی را درباره وضعیت مصرف انرژی در ایران و سایر کشورها به‌‌خصوص کشورهای همسایه به حاضران در این رویداد داد. براساس آن‌چه نجفی توضیح داد، مصرف گاز در ۱۵ سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. طبق این اطلاعات، ناترازی گاز کانون ناترازی انرژی در ایران است. نجفی افزود که ایران یکی از بیشترین مصرف‌کنندگان سوخت‌های فسیلی در جهان است و حل نشدن مشکلات مربوط به ناترازی انرژی، ضربه‌‌های بیشتری به اقتصاد کشور خواهد زد.

در ادامه این رویداد پنل حکمرانی با همراهی اساتید دانشگاه و فعالان اقتصادی برگزار شد. این پنل که با همت دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شده بود به مسائل متعددی از جمله بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک پرداخت.

پنل حکمرانی با همراهی اساتید دانشگاه و فعالان اقتصادی
سید حمید کلانتری، از اقتصاد چرخشی صحبت کرد و گفت: «تمرکز اقتصاد چرخشی در اقتصاد و محیط‌زیست می‌تواند به تفکر در طراحی، ایجاد سیستم‌های کارآمد و گسترش بنگاه‌های اقتصادی منجر شود. از مزایای اقتصاد چرخشی می‌توان به کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای، کاهش زمان مصرف محصولات، حفظ تنوع‌ زیستی، بهبود سلامت اقیانوس‌ها، رشد اقتصادی و ایجاد اقتصاد جدید اشاره کرد.» کلانتری، بازیافت و بازتولید را روش مناسبی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد و توضیح داد که نوآوری در کاهش ضایعات اقتصاد جهان بیش از ۴/۵تریلیون دلار ارزش دارد.

افزایش کیفیت تولید، تداوم‌بخشی به رشد تولید، جلوگیری از خام‌فروشی، نظارت بر اجرای موانع تولید، نظارت اجرای حداکثر اجرای قوانین حمایت از تولید و ماموریت‌محور کردن سازمان‌های تولیدی نیز از موضوعاتی بود که رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره حاتم به آن‌ها اشاره کرد. در پایان این جشنواره که با حضور نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی برگزار شده بود به شرکت‌های برتر در زمینه حمایت از تولید ملی جوایزی اهدا شد.

 

محمد میر اسماعیلی، تریبون

در میان برگزیدگان این جشنواره، نام‌های آشنای بسیاری وجود داشت. از مدیران شرکت‌هایی مانند پالایش نفت آفتاب، فولاد هرمزگان جنوب، سایپا، تک ماکارون، زر ماکارون، پتروشیمی تبریز، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، پالایش نفت لاوان، نیروگاه برق کازرون، سیمان هرمزگان، کویر تایر و بسیاری دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تولید در این جشنواره تقدیر شد. آرمان صفایی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار تریبون نیز یکی از افرادی بود که در جشنواره حاتم از او تقدیر شد؛ محمد میراسماعیلی از طرف صفایی، جایزه این جشنواره را دریافت کرد.

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها