تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

رویداد دیفایردی ۳ برگزار شد؛
رویداد دیفایردی ۳ برگزار شد؛

فعالان حوزه رمزارز آماده هاوینگ می‌شوند

رویداد دیفایردی ۳ برگزار شد؛

رویداد دیفایردی ۳، «آماده برای هاوینگ» روز جمعه ۲۷ بهمن ماه در سالن قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد. در این رویداد توسط رسانه دیفایر، با حمایت مالی یکتانت، میهن‌بلاکچین و صرافی دکس‌ها، حمایت معنوی تریبون، بنمانو، گروه مینو، انجمن بلاکچین ایران، انجمن بلاکچین خراسان،‌ آزمایشگاه بلاکچین خاتم،‌ ویدو و تریدینگ‌هاوس، همچنین حمایت رسانه‌ای تریبون‌نیوز،‌ فیلاگر، رخداد، پادکست نقطه، زیمانیوز، ویدینو،‌ بیست‌ویک و کافه بلاکچین برگزار شده است، فعالان حوزه ارز دیجیتال به ارائه مباحثی در خصوص هاوینگ پرداختند.

به گزارش تریبون‌نیوز، در ابتدای این رویداد،‌ ضیا صدر در ارائه‌ای با عنوان «مرثیه‌ای برای ساتوشی» چرایی پدیده هاوینگ را توضیح داد. از آن‌جا که نصف شدن پاداش بلوک‌های بیت‌کوین که هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد برای سرمایه‌گذاران، استخراج‌کنندگان و دیگر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد، ضیا صدر این موضوع را با جزئیات برای مخاطبان رویداد دیفایردی۳ شرح داد. پس از آن، رضا نورمحمدی محقق پسادکتری دانشگاه یوبی‌سی در بخش صندلی داغ رویداد «آماده برای هاوینگ» ارائه خود را آغاز کرد. نورمحمدی در ادامه به مبحث غیرمتمرکزسازی و تایید ETF‌های بیت‌کوین در ماه گذشته میلادی پرداخت. او به حاضران در رویداد اخطار داد که نسبت به هیچ پروژه‌ رمزارزی‌ای تعصب نداشته باشند چون هر کدام از آن‌ها ممکن است دچار مشکل شوند اما بیت‌کوین همچنان در مدار خود باقی‌ است. او همچنین معتقد است که فرهنگ غیرمتمرکزسازی در جهان هنوز جا نیفتاده و باید این فرهنگ ایجاد شود تا پروژه‌‌های رمزارزی رشد کنند.

فعالان حوزه رمزارز آماده هاوینگ می‌شوند

در ادامه رویداد «آماده برای هاوینگ» علی شفیعی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرفنی صرافی غیرمتمرکز سیرتکاملی صرافی‌های رمزارز را توضیح داد و به بررسی دکس و تسهیلگر آن پرداخت. شاید نقطه قوت این رویداد را بتوان دو پنل گفت‌وگو «هاوینگ و ماینینگ» با حضور علی بابک‌نیا، سپهر هاشمی، عیسی صالحیان، محمدرضا دهقان و راهبری یزدان عباسی و پنل «هاوینگ و سرمایه‌گذاری» با حضور سهیل نیکزاد، کاوه مشتاق، مهکامه شریف‌زاد، علی دبیری، آرش ملکی و حسین غضنفری دانست.

«هاوینگ و ماینینگ»

در پنل «هاوینگ و ماینینگ» عیسی صالحیان، دبیر کارگروه استخراج انجمن بلاکچین استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را راهی برای تاب‌آوری ماینرها دانست و به استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال توصیه کرد به این سمت رو بیاورند. محمدرضا دهقان، مدیر و موسس همراه ماینر هم آماری از فعالیت غیرقانونی ماینرها در کشور داد و گفت: « ۹۸/۸ درصد از استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال از برق غیرقانونی استفاده می‌کنند.» علی بابک‌نیا، رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین، به اهمیت استخراج در رمزارزها اشاره کرد و گفت که بسیاری از افراد فعال در این حوزه،‌ نسبت به استخراج دارایی‌‌های دیجیتال بی‌تفاوت هستند اما نباید از آن غافل شد. سپهر هاشمی، مترجم و پژوهشگر حوزه رمزارزها هم به مبحث فرهنگ‌سازی در این حوزه پرداخت.

 پنل «هاوینگ و سرمایه‌گذاری»

پنل «هاوینگ و سرمایه‌گذاری» حسن‌ختام رویداد دیفایردی۳ بود. در این پنل که نسبت به پنل قبلی عمومی‌تر بود، مسائلی چون تاثیر هاوینگ در سرمایه‌گذاری، شناخت صرافی رمزارز معتبر و مقایسه ارزش بیت‌کوین با دارایی‌هایی چون طلا مطرح شد. در پایان این پنل گفت‌وگو، مهکامه شریف‌زاد، مدیرعامل صرافی پارس‌بیت بر خودتنظیم‌گری صرافی‌های رمزارز، تاکید کرد و گفت که به زودی لیستی از صرافی‌های رمزارز معتبر اعلام می‌شود.

 

پروانه حسین‌زاده

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها توانمندسازی شرکت‌های حوزه سلامت در اولویت قرار گیرد
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها