تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

اینشورتک‌‌سامیت 2024 برگزار شد

دومین شعبه مرکز نوآوری پلنت در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح می‌شود

اینشورتک‌‌سامیت 2024 برگزار شد

دورهمی پایان سال فعالان اینشورتک ایران روز یکشنبه 20 اسفندماه 1402در مرکز نوآوری پلنت برگزار شد.

به گزارش تریبون‌نیوز، در ابتدای این رویداد، ایمان ارسطو، مدیرعامل پلنت با اشاره بر اهمیت برگزاری رویداد اینشورتک‌سامیت گفت: «این رویداد هرسال به منظور شبکه‌سازی و دسترسی به فعالان اینشورتک برگزار می‌شود، ما تلاش می‌کنیم که با معرفی استارتاپ‌های برتر حوزه اینشورتک به این هم‌افزایی و تبادل اطلاعات میان بازیگران نوآور صنعت بیمه کمک کنیم. استارتاپ‌های حوزه اینشورتک در سالی که گذشت از نظر ما هنوز به بلوغ و پختگی نرسیده بودند، بنابراین تصمیم گرفتیم حامیان نوآوری در صنعت بیمه را مورد تقدیر قرار دهیم. امیدواریم سال آینده شاهد افزایش تعداد اینشورتک‌های بالغ در صنعت بیمه باشیم و بتوانیم در رویداد سال آینده آنها را حمایت و معرفی کنیم.»

ارسطو همچنین از افتتاح دومین شعبه پلنت در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و علت این اقدام را گسترش ارتباطات با بخش‌های مختلف صنعت بیان کرد.

مهرین نظری

در ادامه، مهرین نظری، مجری مراسم، پلنت را ساختار شکن در صنعت بیمه توصیف کرد و آن را خانه فعالان اینشورتکی دانست.

در سال 1402 در پلنت چه گذشت؟

محمد جعفری، راهبر مرکز رشد پلنت گزارشی را در مورد عملکرد پلنت در سال 1402 ارائه کرد و گفت: «از اردیبهشت‌ماه 1402 رویدادهایی تحت عنوان کافه اینشورتک برگزار کردیم تا بتوانیم بستری برای شنیدن دغدغه‌ها و چالش‌های فعالان حوزه اینشورتک فراهم کنیم.»

جعفری ادامه داد: «ما در این مسیر دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های بسیاری برای کمک به توسعه صنعت بیمه برگزار کردیم. همچنین در اغلب رویدادهای سال گذشته در راستای ترویج اینشورتک مشارکت داشتیم.»

محمد جعفری

جعفری اظهار کرد: «تیم‌هایی که به مرحله شتابدهی در پلنت رسیدند شامل، تیم تماسینو بوده است که چت‌بات هوشمند بیمه‌ای است، تیم ریزآموز پلتفرم آموزشی که به رسوب دانش در حوزه آموزش کمک می‌کند و مورد بعدی HMS هست که سیستم مدیریت سلامت کارکنان سازمانی است و در اصل به عنوان دستیار پزشک سازمانی عمل می‌کند و آخرین مورد پروژه سمینشورنس که برای کلیه شرکت‌های کوچک و متوسط پکیج بیمه‌ای بر اساس ریسک آنها ارائه می‌دهد.»

راهبر مرکز رشد پلنت بیان کرد: «در بخش ترویج و توسعه نوآوری ما رویداد چهره‌های شاخص نوآوری در فروش را بیمه‌های زندگی با همکاری بیمه پاسارگاد برگزار کردیم و از حدود 400 تیم نوآور در نهایت 20 تیم به عنوان نوآوران برتر حوزه اینشورتک معرفی شدند.»

به گفته او پلنت در سال گذشته 26 گزارش موضوعی را در سایت اینشورتک منتشر کرده است، همچنین 3 نسخه از مجله اینشورتک در سال 1402 به چاپ رسانده و توانسته نقشه اینشورتک را بروز کند.

جعفری افزود: «ایده لایف توکن از سوی پلنت در همایش بیمه و توسعه، ایده برتر شناخته شد. لایف توکن قسمت سرمایه‌گذاری بر بیمه‌های عمر را با صندوق‌های مبتنی بر رمز ارز هدایت می‌کند. علاوه برآن، اولین خانه خلاق در صنعت بیمه توسط پلنت راه‌اندازی شد.»

اعلام برگزیدگان حامی نوآوری در صنعت بیمه

به گفته مدیرعامل پلنت این مرکز نوآوری کمیته‌ای تشکیل داده تا بتوانند پس از بررسی عملکرد بازیگران صنعت بیمه، افراد تاثیرگذار و نوآور این حوزه را معرفی کنند.

اولین لوح تقدیر حامی نوآوری در صنعت بیمه به علی بنیادی‌نایینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت برای اقدام در جهت بهبود و تسهیل محیط قانونی برای اینشورتک‌ها و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در حوزه فناوری بیمه تقدیم شد.

بنیادی در این‌باره گفت: «به‌نظرم در سال‌های آینده شرکت‌های بیمه به صورت ساختار سنتی که امروز در حال فعالیت هستند، دیگر وجود نخواهند داشت و به طور کلی شاهد تحول در عملیات بیمه‌گری خواهیم بود. من به عنوان نماینده‌ای از نهاد قانون‌گذار همواره در پی تلاش برای به رسمیت شناختن فعالیت شرکت‌های اینشورتک و ایجاد فضایی قانونی برای آنها بودم. اگرچه در این مسیر با چالش‌های بسیاری مواجه شدم، اما خوشبختانه با ابلاغ آیین‌نامه تاسیس و فعالیت شرکت‌های بیمه‌‌ای (آیین‌نامه 105) در بیمه مرکزی موفق شدیم این مسئله را تا حدود زیادی حل کنیم.»

به گفته بنیادی باید فعالیت شرکت‌های فناور بیمه‌ای را به رسمیت شناخت و آنها را جز جدایی‌ناپذیر از این صنعت دانست.

نیما بصیری

در ادامه از نیما بصیری، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی قزوین به عنوان دیگر حامی نوآوری در صنعت بیمه تقدیر شد.

به گفته بصیری، نوآوری با افکار جدید خلق می‌‌شود و این مسیر نیاز به همراهی و حمایت بسیار دارد.

نسیم بنایی، خبرنگار نشریه اینشورتک و دبیر حوزه بین‌الملل رسانه اکوایران برای فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه اینشورتک مورد تقدیر قرار گرفت.

شرکت بیمه پاسارگاد برای برگزاری رویداد چهره‌های شاخص نوآوری در فروش بیمه‌های زندگی نیز از دیگر برگزیدگان این رویداد معرفی شد.

قاسم نعمتی

قاسم نعمتی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات بیمه پاسارگاد در این‌باره گفت: «آینده هوشمندی در انتظار صنعت بیمه خواهد بود و صنعت بیمه چاره‌ای جز پذیرش تحول و همسویی با مسیر جدید ندارد.»

آخرین تقدیر از حامی نوآوری بیمه به بیمه سامان به دلیل حمایت و ترویج نوآوری در صنعت بیمه تعلق گرفت.

احمدرضا ضرابیه، مدیرعامل بیمه سامان آیین‌نامه 105 را مهمترین اتفاق رخ داده در فضای نوآوری کشور دانست و گفت: «امیدوارم با ظرفیت‌های این آیین‌نامه بتوانیم دستاوردهای بزرگی را در اکوسیستم نوآوری صنعت بیمه کشور کسب کنیم.»

شبکه سازی صنعت بیمه

در پایان این رویداد، فعالان حوزه اینشورتک به گپ‌و‌گفت و شبکه‌سازی پرداختند.

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها