تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

منابع انسانی نیازمند جانشین‌پروری در راستای استراتژی‌های سازمان است
کارشناس ارشد جذب و استخدام کارگزاری آگاه در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز عنوان کرد:

منابع انسانی نیازمند جانشین‌پروری در راستای استراتژی‌های سازمان است

منابع انسانی نیازمند جانشین‌پروری در راستای استراتژی‌های سازمان است

هانیه عرفانی‌نژاد | دغدغه جانشین‌پروری منابع انسانی یکی از مسائل اساسی و حیاتی در سازمان‌هاست. جانشین‌پروری به معنای ارتقاء و آماده‌سازی کارکنان برای تکمیل نقش و مسئولیت‌های جدید و برجسته در سازمان است. به دلیل اینکه باعث حفظ و انتقال دانش، تجربه و مهارت‌های کلیدی به نسل‌های آینده می‌شود، این مسئله اهمیت بسیاری دارد.
با توجه به تغییرات مداوم در محیط کسب‌و‌کار و نیاز مداوم به نوآوری، جانشین‌پروری منابع انسانی به یک ضرورت تبدیل شده است. بهبود فرآیند جانشین‌پروری منجر به افزایش پایداری و عملکرد بهتر سازمانی، افزایش رضایت کارکنان و ایجاد یک فضای کاری پویا و متعادل می‌شود.
با توجه به اهمیت این موضوع با مهرداد تاری‌زاده، کارشناس ارشد جذب و استخدام کارگزاری آگاه درباره چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه به گپ‌وگفت پرداختیم.
مهرداد تاری‌زاده که فارغ‌التحصیل رشته MBA با گرایش منابع انسانی است، حدود ۴ سال و نیم است که در این حوزه مشغول به فعالیت است. او در حال حاضر ۳ سال است که در کارگزاری آگاه به عنوان کارشناس ارشد جذب و استخدام کار می‌کند. در ادامه گفت‌وگوی تریبون‌نیوز را با این فعال حوزه منابع انسانی بخوانید.

اصلی‌ترین چالش حوزه مدیریت منابع انسانی از دیدگاه شما چیست؟

اصلی‌ترین چالش این روزهای منابع انسانی نگهداشت افراد کلیدی سازمان و جذب افراد مستعد بازار است. همچنین جایگزین افرادی که می‌خواهند به سرعت از سازمان خارج شوند با افراد ماهر و مناسب یکی دیگر از چالش‌های تیم‌جذب و استخدام است که منجر به افزایش هزینه‌های سازمان می‌شود.

آقای تاری‌زاده، فکر می‌کنید در سال پیش‌رو باید منتظر چه تحولاتی در این حوزه باشیم؟

با توجه به نرخ تورم و تقاضای افراد برای حقوق بالاتر شاهد ریز شدید نیرو و open to work بیشتر افراد خواهیم بود. بازطراحی کیک پرداخت و انعطاف‌پذیری در محل کار می‌تواند یکی از اصلی‌ترین کارهای باشد که سازمان‌ها با آن درگیر هستند.

چشم‌انداز حوزه منابع انسانی را چطور می‌بینید؟

چشم‌انداز کوتاه مدت و بلندمدت حوزه منابع انسانی به طور عمومی بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله اقتصاد، فناوری، سیاست‌های سازمانی و تغییرات در جوامع. در کوتاه مدت تمرکز منابع انسانی بر پاسخگویی نیازهای فوری سازمان‌ها مانند استخدام و آموزش به افراد فعلی در راستای نیازهای سازمان و رسیدگی به مسائل روزمره کارکنان است؛ در بلند مدت تمرکز منابع انسانی می‌تواند بر مباحث بالقوه باشد که در آینده خودش را نشان می‌دهد و با ایجاد پاپ لاین برای رفع نیازهای آینده و توسعه مهارت‌های رهبری و برنامه‌ریزی جانشین‌پروری در راستای استراتژی‌های سازمان قدم بردارد و فرهنگ مثبت سازمانی را تقویت کند.

 

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها