تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست خبری رویداد کرمان آیدکس
در نشست خبری رویداد کرمان‌ آیدکس ۲۰۲۴ مطرح شد:

کرمان‌‌‌‌ آیدکس با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان برگزار می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست خبری رویداد کرمان آیدکس

پروانه حسین‌زاده | صبح روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه، نشست خبری رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با حضور صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران، سید مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان، محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان، علی نقوی، دبیر همایش بین‌المللی کرمان آیدکس ۲۰۲۴ و جمعی از خبرنگاران حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فناوری در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

به گزارش تریبون‌‌نیوز، همایش بین‌المللی کرمان آیدکس، امسال برای دومین‌بار با هدف بهبود سرمایه‌گذاری و نمایش ظرفیت‌‌های استان کرمان از ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته (ماهان) برگزار می‌شود. برگزاری این همایش امسال با محوریت استانداری و اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان کرمان عنوان شده است.

تحقق شعار سال با رویدادهای سرمایه‌گذاری استانی از نگاه صمد حسن‌زاده

تحقق شعار سال با رویدادهای سرمایه‌گذاری استانی

صمد حسن‌‌زاده، در نشست خبری این رویداد گفت: «اتاق بازرگانی ایران برای تحقق شعار سال و تلاش برای دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه، اقدامات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیاری را انجام می‌دهد. به همین خاطر، در بیشتر استان‌ها، همایش‌هایی را در زمینه‌های سرمایه‌گذاری برگزار می‌کنیم و هفته گذشته نیز یک همایش را با محوریت سرمایه‌گذاری در استان اصفهان برگزار کردیم و توانستیم در زمینه سرمایه‌گذاری در این استان اقداماتی را انجام دهیم.»

به گفته رئیس اتاق ایران، کرمان آیدکس با مدیریت اتاق کرمان و استانداری این استان برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان برگزار می‌شود‌ و در این رویداد، افراد سرشناس اقتصادی حضور خواهند داشت. همچنین، رئیس اتاق بازرگانی ایران از دعوت سفرای کشورهای آفریقایی و آسیایی به این رویداد خبر داد.

حسن‌زاده، نقش اتاق بازرگانی را در رشد اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی پررنگ دانست و افزود: «اعتقاد دارم که ملت ما برای توسعه سرمایه‌گذاری و اقتصادی می‌تواند قدم‌های بلندی را بردارد و اتاق ایران، به‌عنوان نماینده فعالان اقتصادی کشور آماده برگزاری چنین همایش‌هایی برای رشد و پیشرفت اقتصاد کشور است. به‌نظرم، نتیجه این همایش برای استان کرمان تاثیرگذار و ارزشمند خواهد بود، چون برنامه‌های کرمان آیدکس کارشناسی شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند از پتانسیل‌های منطقه برای سرمایه‌گذاری‌ روی شرکت‌های بزرگ و کوچک استفاده کنند.» رئیس اتاق ایران در پایان برای همایش کرمان‌ آیدکس ۲۰۲۴ و برگزارکنندگان آن آرزوی توفیق کرد.

 همایش بین‌المللی کرمان آیدکس، امسال برای دومین‌بار با هدف بهبود سرمایه‌گذاری و نمایش ظرفیت‌‌های استان کرمان از ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته (ماهان) برگزار می‌شود.

نگاه ملی به رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴

در ادامه این نشست خبری، مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق کرمان اعلام کرد: «رویکرد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ ملی است و تنها محدود به استان کرمان نمی‌شود و از آن‌جا که در این همایش، جمعی از سفرای خارجی و سازمان‌های منطقه‌ای مانند شانگهای حضور خواهند داشت، اهمیت قابل توجه‌ای دارد.» به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمان، این استان به دلیل جاذبه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری‌اش، به‌عنوان یک سرزمین خاص سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود و فرصت‌های عظیم اقتصادی در آن وجود دارد. طبیب‌زاده، معتقد است که با ارائه راه‌کارهای متنوع سرمایه‌گذاری در کرمان آیدکس ۲۰۲۴، شاهد رشد اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری خواهیم بود.

طبیب‌زاده، کرمان را بهشت معدن‌کاری، کشاورزی مدرن، کشاورزی با ارزش افزوده بالا، شهری دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع و محل مناسبی برای خلق ثروت از طریق تکنولوژی دانست و ادامه داد:‌ «در کرمان آیدکس ۲۰۲۴، قرار است ۲۲ پنل تخصصی برگزار شود. پنل‌های تخصصی‌ای که منجر به توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط می‌شوند. همچنین پنل‌هایی در زمینه تامین مالی برگزار می‌شود و درباره موضوعات دیگری چون هوش مصنوعی و کسب‌وکارهای دانش بنیان، سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی‌های پاک، حمل‌ونقل، لجستیک و معدن نیز ارائه‌هایی تخصصی انجام می‌شود.

سید مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان،

معدن، مهم‌ترین ظرفیت سرمایه‌گذاری استان کرمان

براساس گفته‌های رئیس اتاق کرمان، بخش عظیمی از مس کشور در کرمان تولید می‌شود و آن‌ها در تلاش هستند تا زنجیره مس را تامین کنند. همچنین، در دیگر بخش‌های معدنی و فولاد ارزش افزوده ایجاد کنند. ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم‌، راهکارهای سرمایه‌گذاری نوین و افزایش اقتصاد دانش‌بنیان از دیگر مواردی است که طبیب‌زاده درباره کرمان‌ آیدکس اشاره کرد.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان نیز با اشاره به ارتباط خوب اتاق‌ بازرگانی کرمان با بخش دولتی، درباره ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استان کرمان صحبت کرد. براساس گفته‌های فداکار، کرمان یک استان تک محصولی نیست. اقلیم متنوع کرمان سبب شده تا محصولات گوناگونی در این استان وجود داشته باشد و به گفته استاندار کرمان، بیشتر محصولات کشاورزی این استان صادراتی است و بیش از نیمی از معادن کشور در استان کرمان قرار دارد.

استاندار کرمان گفت: «ظرفیت‌ معدنی مس و فولاد کرمان بسیار زیاد است و تا سال آینده کل زنجیره فولاد به کرمان تعلق خواهد گرفت. در حال حاضر ۷۰ درصد کرومیت کشور برای این استان است.»

علی نقوی، دبیر همایش بین‌المللی کرمان آیدکس ۲۰۲۴

کرمان‌ آیدکس ۲۰۲۴؛ گفتمان بخش خصوصی و دولت در زمینه سرمایه‌گذاری

نقوی، دبیر کرمان آیدکس ۲۰۲۴ نیز در ادامه این همایش را گفتمان بخش خصوصی و حاکمیت خواند و گفت: «در کرمان‌ آیدکس مهمانان خارجی موثری دارد. از ویژگی مهم این رویداد می‌توان به معدن، گردشگری و توسعه پایدار اشاره کرد. ما در این رویداد روی موضوعاتی چون سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی‌های نو تمرکز کرده‌ایم.»

در ادامه این نشست خبری، استاندار کرمان گفت:‌ «تنها معدن تیتانیوم کشور در استان کرمان قرار دارد. برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور به بهره‌برداری می‌رسد و کرمان آیدکس فرصتی برای ارائه این ظرفیت‌ها و جلوگیری از خروج ارز است.»

نشت نوآوری در اقتصاد سنتی در کرمان آیدکس ۲۰۲۴

نشت نوآوری در اقتصاد سنتی

در پایان نشست خبری کرمان آیدکس، استاندار کرمان به سوال خبرنگار تریبون‌نیوز درباره نشست نوآوری در اقتصاد سنتی با توجه به وضعیت اقتصادی استان کرمان و اقداماتی که در کرمان آیدکس ۲۰۲۴ در این زمینه انجام می‌شود، گفت:‌‌ «از آن‌جایی که شرکت‌های فناورانه‌ متعددی در استان کرمان مشغول به کار هستند، در کرمان آیدکس ۲۰۲۴ بخشی را برای سرمایه‌گذاری در زمینه اقتصاد دیجیتال در نظر گرفته‌ایم. این موضوع کمک می‌کند تا شرکت‌هایی که تولیداتی چون نرم‌افزار یا پلتفرم دارند، بتوانند سرمایه‌گذار جذب کنند.»

محمد مهدی فداکار، در پاسخ به سوال دوم خبرنگار تریبون‌‌نیوز در مورد عدم حضور سرمایه‌گذاران شرکت‌های بزرگ معدنی در سینما و فضاهای فرهنگی خاطرنشان کرد: «در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه فرهنگی اقداماتی در کرمان انجام شده است. سرمایه‌گذاری روی فیلم‌سینمایی هم به‌صورت پراکنده و در سطح ملی صورت گرفته اما خیلی کم بوده است. مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بیشتر در حوزه ورزش است و به‌دلیل وجود باشگاه مس کرمان، باشگاه مس رفسنجان و باشگاه گل‌گهر در استان، بیشتر روی این حوزه سرمایه‌گذاری صورت گرفته و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های استان، در زمینه فیلم و سریال هم سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شود.»

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها