تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
در هفدهمین کنگره دانش اعتیاد

نقش فناوری شناختی در ترک اعتیاد بررسی می‌شود

نقش فناوری شناختی در ترک اعتیاد بررسی می‌شود
در ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت 2:00 ب.ظ

با برگزاری کنگره دانش اعتیاد با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، زمینه‌ها برای استفاده از دانش و فناوری‌های شناختی در کاهش‌ آسیب‌ها و درمان بیماری اعتیاد با حضور متخصصان این حوزه فراهم می‌شود.

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با پررنگ‌تر شدن روزافزون نقش دانش و فناوری‌های همگرا در ریشه‌شناسی، درمان و پیشگیری‌ بیماری‌ها و آسیب‌های دارای منشأ روانی و مغزی، توجه متخصصان سلامت به نقش آفرینی علوم و فناوری‌های شناختی و مغز در درمان اعتیاد مورد توجه قرار گرفته است؛ از همین رو با هدف تبادل تجربیات، یافته‌های پژوهشی و دستاوردهای متخصصان علوم شناختی، روان‌شناسی و سایر گروه‌های نقش آفرین حوزه سلامت، هرساله کنگره بین المللی دانش اعتیاد با هدف تبادل اطلاعات و یافته های علمی و در راستای تقویت و افزایش همکاری های بین رشته‌ای با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برگزار می‌شود.

هفدهمین دوره این کنگره با توجه به استقبال چشمگیر فعالان زیست‌بوم فناوری‌های شناختی و حوزه سلامت، بهمن ماه سال جاری در قامت بزرگ‌ترین رویداد تخصصی پیوند میان دانش و فناوری شناختی با بیماری اعتیاد در تهران برگزار می‌شود.

شعار هفدهمین دوره کنگره دانش اعتیاد «در جست‌وجوی راه حل های نوین برای مشکلی کهن» انتخاب شده است و هدف اصلی آن هم افزایی میان متخصصان، پژوهشگران، فناوران و سیاستگذاران این عرصه است تا ضمن بیان آخرین دستاوردها و تجریبات، زمینه برای همکاری‌های بعدی و دست‌یافتن به نتایج مطلوب و ملموس در این حوزه فراهم شود.

در دوره هفدهم این کنگره، برگزاری نشست‌های بیان تجربیات، پانل‌های تخصصی، جلسات سیاستگذاری و سخنرانی‌های کلیدی با حضور متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه پیش‌بینی شده است تا با شناخت و تقدیر از مقالات و یافته‌های برتر، گامی در مسیر استفاده از دانش و فناوری در حل معضل اعتیاد برداشته شود.

در این دوره از کنگره دانش‌اعتیاد علاوه بر ستاد توسعه فناوری های شناختی معاونت علمی، دستگاه‌های سیاستگذار، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و بخش پزشکی مشارکت دارند.

در این کنگره محورهای مختلفی همچون همه‌گیری شناسی اعتیاد، جنبه‌های بیولوژیک، جنبه‌های روانی‌اجتماعی سبب‌شناسی، درمان، کاهش آسیب و سیاست‌گذاری در اعتیاد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. همچنین به محورهایی چون اعتیاد و گروه های خاص، هم بودی‌ها و ملاحظات پزشکی اعتیاد، پیش‌گیری از اعتیاد و بیان تجربه‌ها به صورت موردی پرداخته خواهد شد.

https://triboon.news?p=43994