تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران

کتاب «جامعه‌شناسی تشکل‌های اقتصادی» رونمایی شد

کتاب «جامعه‌شناسی تشکل‌های اقتصادی» رونمایی شد
در 23 خرداد 1403 ساعت 1:51 ب.ظ

مراسم رونمایی از کتاب جامعه‌شناسی تشکل‌های اقتصادی با حضور تعدادی از اعضای هیات نمایندگان و تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی و شراره کامرانی، نویسنده کتاب، در سالن امین‌الضرب خانه تشکل‌ها برگزار شد. مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی تهران آیین رونمایی از کتاب «جامعه‌شناسی تشکل‌های اقتصادی» را با دعوت از نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برگزار کرد.

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی تهران، کتاب «جامعه‌شناسی تشکل‌های اقتصادی» توسط شراره کامرانی، کارشناس ارشد معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران تالیف شده و بخشی از پروژه تحقیقاتی او در دوره دکترای جامعه‌شناسی توسعه و اقتصاد بوده است. این کتاب ضمن واکاوی مفاهیمی چون توسعه، نهادها، تشکل و تشکل‌گرایی، جایگاه تشکل‌های اقتصادی از منظر تحلیل نهادی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در ابتدای این جلسه، امیررضا بیدگلی، مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران، طی سخنانی به این نکته اشاره کرد که یکی از برنامه‌های اتاق در بخش تحت مدیریت او، برگزاری جلسات تحلیل و بررسی محتوای کتاب‌هایی است که مضمون آنها در حوزه تشکل‌ها کاربرد دارد. او همچنین با اشاره به ضرورت هویت‌بخشی به فعالیت‌های تشکلی، از راه‌اندازی قریب‌الوقوع کتابخانه تشکل‌ها در اتاق تهران خبر داد.

شراره کامرانی، نویسنده کتاب «جامعه‌شناسی تشکل‌های اقتصادی» نیز در سخنان خود به اهداف برگزاری این جلسه پرداخت و گفت: هدف از برگزاری جلسه و نقد و بررسی این کتاب، ایجاد حساسیت و انگیزه برای انجام مطالعات جامعه‌شناختی در میان فعالان تشکلی، اشتراک دیدگاه درباره مفاهیم مرتبط و نقش تشکل‌های اقتصادی در توسعه و همچنین ارائه نتایج تحلیل نهادی تشکل اقتصادی در کشور است.

همچنین محمد شفیع رضاخانی، عضو هیئت‌مدیره فدراسیون آب و علی بقایی، جامعه‌شناس حوزه اقتصاد و توسعه، ضمن نقد و بررسی این کتاب، آن را اثری علمی و کاربردی برشمرده و در عین حال محتوای این کتاب را پژوهشی کیفی و نهادمحور توصیف کردند.

لازم به ذکر است کتاب «جامعه‌شناسی تشکل‌های اقتصادی» در اواخر سال گذشته توسط انتشارات اندیشه احسان در 250 صفحه منتشر و به بازار عرضه شده است.

 

https://triboon.news?p=44275