تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
در نخستین رویداد مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مطرح شد:

دانش‌بنیان‌ها تا سقف ۹۰۰ میلیون وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند

دانش‌بنیان‌ها تا سقف ۹۰۰ میلیون وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند
در ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت 4:50 ب.ظ

نخستین رویداد مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با حضور مدیران عامل، اعضای هیئت‌مدیره بانک مهر، فعالان حوزه‌های مختلف کسب‌وکار و اصحاب رسانه در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش تریبون‌نیوز، در نخستین رویداد مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به موضوعاتی مانند توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، فرهنگ قرض‌الحسنه در زندگی روزمره مردم، استفاده از فناوری‌های نوین بانکداری و بهره‌گیری از خدمات بانکی آفلاین و‌ آنلاین پرداخته شد.
در ابتدای این رویداد، سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعلام کرد: «در چند سال اخیر، بالاترین نرخ رشد منابع را در بانک قرض‌الحسنه مهر داشته‌ایم. با تغییر اساسنامه و اتفاقات خوبی که در دولت سیزدهم افتاده است، مشتریان بانک مهر در سه سال گذشته از ۱۰ به ۱۸ میلیون رسیده‌اند و منابع بانک نیز از ۷۰ همت به ۲۹۰ همت افزایش یافته است.»

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر خاطرنشان کرد که مبلغ تسهیلات این بانک افزایش یافته و رتبه تراکنش بانکی این بانک در شاپرک، یک صعود ۱۰ پله‌ای داشته است. به گفته شمسی‌نژاد، پیش از این رتبه بانک مهر در شبکه بانکی کشور ۱۵ بود و حالا این بانک در زمینه تراکنش‌های بانکی در رتبه ۵ قرار دارد. او به استقبال مردم از بانک قرض‌الحسنه مهر و ضریب نفوذ این بانک اشاره کرد و گفت: «ما یک نگاه تحولی و توسعه‌ای داریم و با توجه به استقبال خوب مردم از این بانک، به ۵۰ میلیون کارت بانکی برای ۵۰ میلیون ایرانی فکر می‌کنیم. ما در زمینه موبایل بانک و بانکداری دیجیتال پیشرفت خوبی داشته‌ایم. موبایل بانک مهر روزانه ۵ میلیون ورود را ثبت می‌کند و بیش از ۸ میلیون نصب موبایل بانک را در پلتفرم بازار داشته‌ایم.»

 

سعید شمسی‌نژاد، با تاکید بر شعار «کارت مهر، کارت زندگی»، گفت که بانک قرض‌الحسنه مهر تلاش می‌کند تا با یک نگاه توسعه‌ای، فرهنگ قرض‌الحسنه را در تمام ابعاد زندگی مردم جا بیندازد. به گفته مدیرعامل بانک مهر، با روش‌های سنتی نمی‌توانیم به توسعه برسیم و به همین دلیل مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر راه‌اندازی شده‌است. او با اشاره به این‌که بانک مهر با شناخت نیازمندی مشتریان و تنوع در ابزارها و اعتباربخشی، تلاش می‌کند تا در تمام ابعاد زندگی مردم حضور داشته باشد و وام‌های قرض‌الحسنه‌ای را برای موضوعاتی چون سفر، آموزش، بیمه،‌ تامین مالی و راه‌اندازی کسب‌وکار در نظر گرفته است.

مدیرعامل بانک مهر خاطرنشان کرد که آن‌ها به مسائل دینی و شرعی هم توجه کرده‌اند و به همین خاطر سیستم وام‌دهی‌ای را مبتنی بر قواعد تشیع ایجاد کرده‌اند. شمسی‌پور با تاکید بر منابع و اطلاعاتی که این بانک در اختیار دارد گفت که آن‌ها همواره دغدغه فضای استارتاپی را داشته‌اند و با توجه به منابعی که دارند، می‌توانند به کسب‌وکارهای حوزه فین‌تک و پژوهش‌های قرض‌الحسنه کمک کنند. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر در پایان صحبت‌هایش از راه‌اندازی مرکز نوآوری این بانک خبر داد و گفت: «مرکز نوآوری اولین راه برای شبکه‌سازی و اکوسیستم‌سازی است. علاوه بر راه‌اندازی این مرکز، وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر به شرکت‌های دانش‌بنیان از ۷۰۰ میلیون تومان به ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.»

تحول در بانکداری دیجیتال با تغییر سبک زندگی و تفاوت‌‌های فرهنگی

علی مجیدی، مدیر مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر یکی دیگر از سخنرانان رویداد مهرنو بود. مجیدی در نخستین رویداد مرکز نوآوری بانک مهر به دلایل راه‌اندازی این مرکز اشاره کرد و گفت که این مرکز با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده است. او توضیح داد که برای توانمندسازی نیروی انسانی جوان و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه، کارگروه نوآوری اجتماعی شکل گرفته و آن‌ها در مرکز نوآوری بانک مهر تلاش می‌کنند تا اکوسیستم نوآوری را معرفی کنند و با شبکه‌سازی انجام شده نیازها را شناسایی کنند و اقداماتی را در راستای برطرف کردن چالش‌های نوآوری انجام دهند.

علی مجیدی، مدیر مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر

حمیدرضا توسلی سبزوار، با مقدمه‌ای درباره اقتصاد و فرهنگ، درباره فرابانک مهر که به گفته مدیران این بانک با محور توسعه زیست‌بوم دیجیتالی قرض‌الحسنه ایجاد شده، صحبت کرد. به گفته توسلی سبزوار، المان‌های فرهنگی و روابط اجتماعی تاثیر زیادی روی اقتصاد می‌گذارند؛ به همین خاطر باید علاوه بر آن‌که روی فناوری اطلاعات مانور می‌دهیم، نگاه فرهنگی نیز داشته باشیم و به تحولاتی که در سبک زندگی مردم ایجاد می‌شود نیز توجه کنیم. او گفت: «بانک مهر در حال حاضر ۹ میلیون مشتری آنلاین و ۵۰۴ شعبه فیزیکی دارد؛ پس برای آن‌که بتوانیم به همه مشتریان خدمات‌دهی کنیم باید فیجیتال باشیم.» به گفته توسلی، در حال حاضر ۲۳ میلیون نسل زد و ۱۶ میلیون نسل آلفا در ایران داریم که با توجه به فرهنگ و سبک زندگی متفاوتشان باید راه‌های نوینی را برای ارائه خدمات به آن‌ها امتحان کرد.

حمیدرضا توسلی سبزوار

رضا قرائی‌پور، معاون برنامه‌ریزی و توسعه بانک مهر نیز در ادامه این نشست به ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه پرداخت و گفت که این بانک در زمینه وام‌های قرض‌الحسنه توانسته رهبر بازار باشد.

رضا قرائی‌پور، معاون برنامه‌ریزی و توسعه بانک مهر

شاهرگ استارتاپ‌ها، تامین مالی است

در ادامه نخستین رویداد مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سیدمحمدحسین سجادی نیری، مدیرعامل تکنوتجارت و رئیس هیئت‌مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مصطفی عبدلی، رئیس اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی بانک قرض الحسنه مهر ایران، سیدمهدی سادات حیات‌شاهی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق، علی عمیدی مدیرعامل کارن کراد در یک پنل تخصصی با عنوان بسترهای تامین مالی در حمایت از نوآوری‌های مالی و اجتماعی درباره وضعیت اکوسیستم استارتاپی ایران و مسئله تامین مالی در شرکت‌های نوپا صحبت کردند.

در این پنل، سیدمحمدحسین سجادی نیری، مدیرعامل تکنوتجارت و رئیس هیئت‌مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر از اهمیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکتی یا CVCها و قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای توسعه اکوسیستم استارتاپی ایران گفت. رئیس‌ هیئت‌مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مسئله شکست استارتاپ‌ها را مختص به ایران ندانست و گفت که با کاهش سرمایه‌گذاری بعد از کرونا خیلی از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی شکست خورده‌اند و استارتاپ‌های ایرانی نیز برای بهینه‌سازی خدماتشان و ایجاد نوآوری‌های بیشتر به تامین مالی نیاز دارند.

پنل تخصصی بسترهای تامین مالی در حمایت از نوآوری‌های مالی و اجتماعی

سجادی نیری، معتقد است که ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکتی اتفاق خوشایندی است و تا الان ۱۹ شرکت ایرانی که شامل شرکت‌های بزرگی مانند گروه صنعتی گلرنگ، اسنوا و فولاد مبارکه می‌شود، سی‌وی‌سی تاسیس کرده‌اند.

سیدمهدی سادات حیات‌شاهی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق نیز گفت که ایران ظرفیت اجتماعی و جغرافیایی خوبی دارد و اگر در زمینه نوآوری اجتماعی هم اقدامات بیشتری انجام شود و فرهنگ‌سازی در آن شکل بگیرد، شاهد اتفاقات خوشایندی در اکوسیستم نوآوری خواهیم بود.

علی عمیدی، مدیرعامل کارن کراد، آموزش در زمینه تامین مالی و همراهی سازمان‌ها را ضروری دانست. عمیدی همچنین از اقبال خوب برنامه کارمانی خبر داد که با هدف نهادینه‌کردن فرهنگ سرمایه‌گذاری و تامین مالی ساخته شده است. مدیرعامل کارن کراد گفت: «از آن‌جا که صدا‌وسیما و پلتفرم‌های نمایش خانگی مورد اعتماد مردم هستند، برنامه کارمانی را در بستر فیلیمو منتشر کردیم تا فرهنگ سرمایه‌‌گذاری را جا بیندازیم.» عمیدی همچنین به مسیر صعودی این شرکت پس از سرمایه‌گذاری بانک کارآفرین در کارن‌کراد اشاره کرد.

https://triboon.news?p=44298