تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران

ایران و فرانسه روی مشارکت شرکت‌های کوچک و متوسط تمرکز می‌کنند

ایران و فرانسه روی مشارکت شرکت‌های کوچک و متوسط تمرکز می‌کنند
در 26 خرداد 1403 ساعت 1:37 ب.ظ

در دیدار رئیس و نایب‌رئیس اتاق ایران با هیئت‌رئیسه کنفدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط فرانسه، گسترش روابط تجاری بر پایه همکاری SMEهای دو طرف مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی ایران، در دیدار رئیس و نایب‌رئیس اتاق ایران با هیئت‌رئیسه کنفدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط اقتصادی فرانسه و رئیس انجمن فرانکوفون این کشور، بر همکاری بین بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور به ویژه در حوزه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر تأکید شد.

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در این دیدار به ظرفیت‌ها و امکانات دو کشور اشاره و تأکید کرد: «با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران و فرانسه، دو کشور می‌توانند در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، جاده‌سازی و ساختمان‌سازی با یکدیگر همکاری کنند.»

او ادامه داد: «ایران در بخش تولید و صادرات انواع محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای سرآمد بوده و همکاری‌های خوبی در این حوزه با روسیه، کشورهای عربی و از طریق عراق با عربستان دارد؛ این ارتباط می‌تواند بین ایران و فرانسه نیز شکل بگیرد.»

رئیس اتاق ایران با اشاره به برگزاری ایران اکسپو، اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی در اصفهان و همایش کرمان آیدکس از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: «در این رویدادهای بین‌المللی که در ایران برگزار شد، بالغ بر 47 هیات از کشورهای مختلف به ایران سفر کردند و در قالب همین دیدارها بین 300 تا 400 قرارداد به امضا رسید. نکته قابل توجه اینجاست که نیمی از هیات‌هایی که در این مدت به ایران آمدند، از کشورهای آفریقایی بودند و می‌دانیم که بین کشورهای آفریقایی و فرانسه نیز ارتباطات گسترده‌ای جاری است.»

حسن‌زاده، با تاکید بر اهمیت جایگاه آفریقا در اقتصاد نوین جهان، اظهار کرد: «ایران نیز در حال افزایش سطح مناسبات تجاری خود با کشورهای آفریقایی است.»

ایران و فرانسه با تکیه بر SMEها روابط تجاری خود را دنبال کنند

در ادامه، حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران با تأکید بر اینکه سیستم اقتصادی فرانسه متمرکز بر بنگاه‌های کوچک و متوسط‌ها (SME) است، گفت: «در حدود 80 درصد صنعت ایران نیز بر شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز است، بنابراین تقویت روابط این بنگاه‌ها با همتایان فرانسوی آنها می‌تواند به افزایش سطح روابط بین دو کشور کمک کند.»

او معتقد است: «برای تقویت روابط تجاری بین دو کشور، سفارت‌خانه‌ها بسیار اثرگذار هستند و می‌توانند با در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به فعالان اقتصادی دو طرف در راستای گسترش سطح مناسبات، کمک کنند. در همین ارتباط به نظر می‌رسد ایران و فرانسه، امروز بهترین زمان را برای بررسی و شناسایی یکدیگر در اختیار دارند و در این مسیر نقش سفارت‌خانه‌های دو طرف بسیار پررنگ است.»

پیرموذن، به دوران برجام و حضور هیئت‌های تجاری از کشورهای مختلف اروپایی به ایران اشاره و تأکید کرد: «در آن زمان بخش قابل توجهی از هیئت‌های تجاری که به ایران آمدند، متشکل از نمایندگان SME بودند. این نشان می‌دهد که توجه به جایگاه این واحدها در احیا و گسترش روابط تجاری، بسیار مهم است.»

نایب‌رئیس اتاق ایران پیشنهاد کرد: «گروه ارتباطی بین بنگاه‌های ایرانی و فرانسوی شکل بگیرد و به کمک آن اطلاعات اقتصادی لازم مبادله شود. این اقدام کمک می‌کند تا بنگاه‌ها در ارتباط مؤثر و مستمر با هم حرکت کنند. فراموش نکنیم که این گروه ارتباطی، فقط متمرکز بر مسائل اقتصادی فعالیت می‌کند. چون هدف آن گسترش سطح روابط تجاری بین ایران و فرانسه است.»

 

https://triboon.news?p=44391