تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران

همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول در دنیای فناوری با حمایت دیجی‌کالا برگزار شد

همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول در دنیای فناوری با حمایت دیجی‌کالا برگزار شد
در 26 خرداد 1403 ساعت 6:04 ب.ظ

همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول در دنیای فناوری، با هدف انتقال دانش و تجربه در زمینه افزایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول برای علاقه‌مندان به این حوزه با حمایت دیجی‌کالا برگزار شد.

به‌گزارش تریبون‌نیوز، همایش سرعت و بهره‌وری توسعه محصول در دنیای فناوری، صبح روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه در پژوهشکده نیرو برگزار شد. این مراسم با خوش‌آمدگویی «سهیل عظیمی» مدیر تجربه افراد و برند کارفرمایی دیجی کالا آغاز شد. پس از خوش‌آمدگویی، پنل انتقال تجربه با راهبری «کیانوش مختاریان» راهبر ارشد فنی (CTO) یکتانت و مدیر و رهبر فنی سابق در گوگل شروع شد. او در سال‌های اخیر با مهاجرت معکوس خود خبرساز شده است.

«سهیل عظیمی» مدیر تجربه افراد و برند کارفرمایی دیجی کالا

«حمیدرضا سلیمانی» مدیر فنی دیجی‌کالا که به‌تازگی از کشور سوئد مهاجرت معکوس انجام داده و پس از کسب تجربه‌هایی در اسپاتیفای و کلارنا به ایران بازگشته، «علی وحدانی» راهبر ارشد اجرایی (CEO) اینوِکس و قائم مقام محصول (VP of Product) سابق در کافه‌بازار و والِکس و «ندا گلشن» هم‌بنیان‌گذار و عضو هیئت‌مدیره شرکت‌های مختلف اکوسیستم و راهبر ارشد محصول (CPO) سابق دیجی‌کالا دیگر پنلیست‌های این همایش بودند. نکته قابل توجه درباره سخنرانان این همایش، تجربه کار در شرکت‌های فناورانه بین‌المللی بود که همین مسئله باعث می‌شد آن‌ها نگاه ویژه‌تری به اکوسیستم فناوری در داخل کشور داشته باشند و از زوایای مختلفی تعامل میان تیم‌های گوناگون یک شرکت استارتاپی را ارزیابی کنند.

راه‌حل‌هایی برای چالش تعامل مدیران فنی و مدیران محصول

توسعه محصول در صنعت فناوری، همواره با چالش‌های متعددی از جمله رقابت شدید، تغییرات سریع در نیازهای بازار و پیشرفت‌های پیوسته در تکنولوژی مواجه است. این موضوع از چالش‌های بزرگی است که در حال حاضر شرکت‌های فناورانه با آن روبرو هستند و همین موضوع حول محور اصلی صحبت سخنرانان مراسم نیز قرار گرفته بود.

سخنرانان حاضر در این رویداد، طی دو پنل نود دقیقه‌ای که برای حضار داشتند درباره مباحث مختلف پیرامون موقعیت‌های شغلی گوناگون برنامه‌نویسی و سایر حوزه‌های فنی در شرکت‌های فناورانه صحبت کردند. آن‌ها درباره تخصص‌گرایی شرکت‌ها و لزوم تمرکز روی یک بخش فنی توسط نیروهای حرفه‌ای و همچنین چالش‌هایی که شرکت‌ها در نگه‌داشت نیروها و یا تعریف وظایف محوله که به آن‌ها دارند صحبت کردند. شرکت‌کنندگان حاضر در مراسم نیز در طول برگزاری پنل با مطرح کردن پرسش‌های که دغدغه‌ ذهنی‌شان بوده است، پاسخ‌هایی را از متخصصان حاضر در پنل دریافت کردند و توانستند ابهامات خود درباره کار در شرکت‌های فناورانه و نحوه پیشروی پروژه‌ها در این مجموعه‌ها را برطرف کنند.

 

رویداد سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول در دنیای فناوری

موضوعی که در این رویداد بیش از هر چیزی توجه مخاطبان، به‌خصوص فعالان حوزه نرم‌افزار و مدیران محصول را به خود جلب می‌‌‌کرد‌، دیدگاه‌ها و تجارب متفاوتی بود که پنلیست‌ها به آن اشاره کردند. علی وحدانی در این رویداد بر رویکرد حل مسئله و آگاهی‌بخشی تاکید داشت. تاکید ندا گلشن بر ساده‌سازی و قانع‌کنندگی بود.مختاریان بر این باور است که بزرگترین چالش سازمان‌ها، عدم وجود یک فرد پاسخگو در تیم‌هایی است که چند کار مختلف را انجام می‌دهند و سلیمانی اعتقاد دارد که در زمینه تصمیم‌گیری و تکمیل یک کار، باید یک فرد برای پاسخگویی وجود داشته باشد چرا که پاسخگویی به دو نفر کار سختی است. آن‌ها هرکدام به یکی از مدل‌های سازمانی که با آن‌ها‌ آشنا بودند پرداختند و در انتها گفتند که این مدل‌ها مناسب همه سازمان‌ها نیست و نمی‌توانیم بگوییم که کدام مدل از دیگری بهتر است. مدلی که گوگل، اسپاتیفای یا آمازون در سازمان‌هایشان به کار می‌برد ممکن است برای سازمان‌های ایرانی جواب ندهد و آن‌‌ها از سیستمی ترکیبی و مختص خود استفاده کنند.

شبکه‌سازی، رکن هر همایشی است

لازم به ذکر است که این همایش با حضور بیش از ۵۵۰ علاقه‌مند به حوزه فناوری کشور و همچنین با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. شبکه‌سازی نیز یکی از بخش‌های کلیدی این همایش بود و فرصت‌های متعددی برای شرکت‌کنندگان ایجاد شد تا بتوانند با دیگر همکاران و همتایان خود در صنعت فناوری ارتباط برقرار کنند، ایده‌ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و روابط حرفه‌ای جدیدی بسازند. گفتنی است این رویداد با حمایت دیجی‌کالا برگزار شده است و  تمام هزینه‌های اخذ شده برای برگزار شدن آن به امور خیریه اهدا خواهد شد.

رویدادهاب به‌عنوان مجری برگزارکننده این مراسم قصد دارد تا این سلسله رویدادهای مرتبط با اکوسیستم فناوری کشور و تشریح چالش موقعیت‌های شغلی مختلف را در آینده نیز ادامه بدهد. این مرکز که پیش‌تر رویدادهای دیگری نیز در این زمینه برگزار کرده بود قصد دارد تا با همکاری شرکت‌های مختلف اکوسیستم فناورانه کشور از جمله دیجی‌کالا و یا سایر شرکت‌های فعال، همایش‌ها و رویدادهای کاربردی برای فعالین در این عرصه برگزار کند تا ضمن انتقال تجربه از سوی مدیران باسابقه داخلی و بین‌المللی، بتواند کمک شایانی به کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه هستند، داشته باشد.

سوژه انتخابی برای برگزاری رویدادهای آتی توسط رویداد هاب

باتوجه به مشکلات و چالش‌های مهم فعالین عرصه فناوری در کشور انتخاب خواهد شد و با توجه به سوژه همایش‌ها، از مدیران برتر کشور برای انتقال تجربه و سخنرانی و همچنین پاسخ به سوال حاضرین دعوت به‌عمل خواهد آمد. علاقه‌مندان برای فعالیت در این عرصه و یا افرادی که هم‌اکنون در شرکت‌های مختلف در موقعیت‌های شغلی فناورانه مشغول به کار هستند، مخاطبین این سلسله رویدادها خواهند بود. نظرسنجی‌ها از شرکت‌کنندگان رویدادهای پیشین حکایت از رضایت حداکثری آن‌ها دارد و امید می‌رود تا با برگزاری متداوم این رویدادها در روزهای آتی، کمکی هرچند کوچک به توسعه و رشد اقتصاد دیجیتال کشور با همکاری بخش خصوصی صورت بگیرد.

https://triboon.news?p=44496