تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
در نشست خبری الکامپ در سازمان نصر تهران مطرح شد؛

توجه به زنان، معلولین و اکوسیستم نوآوری خارج از تهران در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ

توجه به زنان، معلولین و اکوسیستم نوآوری خارج از تهران در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ
در ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت 6:11 ب.ظ

در روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه، نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با موضوع «برگزاری بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ)» با حضور مدیران بخش‌های محتوایی این نمایشگاه و خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش تریبون‌نیوز، در ابتدای این نشست خبری، سادینا آبایی، رئیس کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران از همکاری پارلمان بخش خصوصی با سازمان نظام صنفی برای برگزاری الکامپ خبر داد. آبایی در این نشست توضیح داد که جای خالی بازارسازی در نمایشگاه الکامپ حس می‌شد و امسال با همراهی اتاق بازرگانی ایران با سازمان نصر، می‌توان نسبت به توسعه صنعت فناوری اطلاعات و گسترش بازار آن امیدوار بود.

سادینا آبایی گفت: «به دنبال فرآیندی‌ هستیم که تعاملی را با سازمان‌های مختلف‌ داشته باشیم. بازار و فضای سرمایه‌گذاری در اتاق بازرگانی وجود دارد و برای لینک‌سازی و هم‌افزایی ارتباطی صنف و سایر بازارها می‌توان از
معاونت بین‌الملل و اتاق‌های مشترک کمک گرفت.»

در این نشست عنوان شد که نمایشگاه الکامپ روز شنبه نهم تیرماه برگزار می‌شود و امکان تغییر زمان نمایشگاه وجود نداشته است چرا که تقویم نمایشگاهی کشور تا پایان سال پر است و اگر قرار بود الکامپ را به زمان دیگری موکول کرد امکان برگزاری آن در سال ۱۴۰۳ وجود نداشت. به گفته مسئولین برگزاری نمایشگاه الکامپ، این نمایشگاه با فضایی در حدود ۵۰ هزار مترمربع برگزار می‌شود.

به گفته مدیران این نمایشگاه، ۱۵ سالن نمایشگاهی با ۳۰ هزار غرفه مفید در الکامپ امسال حضور خواهند داشت. میناسیان، مدیرعامل مجتمع آموزشی رعد که نماینده تیم توان‌تک در این نشست خبری بود، درباره تاثیر تکنولوژی در زندگی معلولان صحبت کرد. توان‌تک، با مدیریت شاهین طبری در بیست‌وهفتمین نمایشگاه الکامپ حضور خواهد داشت.

میناسیان گفت: «استفاده از اپلیکیشن‌‌ها برای افراد دارای معلولیت همیشه پرچالش بوده است. معمولاً کسب‌وکارها کاری در زمینه دسترسی‌پذیر کردن برنامه‌هایشان انجام نمی‌دهند اما وقتی هفته دسترسی‌پذیری می‌شود، با ما تماس می‌گیرند و دنبال راه‌حل‌هایی در این زمینه می‌گردند. حتی اگر کاری هم در زمینه معلولان انجام می‌دهند، اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه نمی‌کنند.»

مدیرعامل مجتمع آموزشی رعد گفت که در غرفه توان‌تک از افراد معلول کمک گرفته می‌شود. میناسیان خاطرنشان کرد که در الکامپ امسال به معلولان و دسترسی‌پذیری محصولات فناورانه برای آن‌ها توجه می‌شود.

مهدی نیازی‌منش، مسئول الکام‌پیچ نیز گفت: «الکام‌پیچ رویدادی است برای معرفی کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها که توجه ویژه‌ای به اکوسیستم استارتاپی خارج از مرکز دارد. داورهای این مسابقه استارتاپی افراد شناخته‌شده‌ای در حوزه کارآفرینی هستند و با معیارهایی استاندارد، فعالیت این کسب‌وکارها را بررسی می‌کنند. در پایان این رویداد استارتاپی، تیم‌های برتر هدایای نقدی و غیرنقدی دریافت خواهند کرد.»

مهدی نیازی منش

نیازی‌منش خاطرنشان کرد که ۶۰ تا ۷۰ تیم در الکام‌پیچ حضور خواهند داشت و مهلت ثبت‌نام این تیم‌ها دوم تیرماه است. رضا حیدری، دبیر نمایشگاه الکامپ، تاکید کرد که جایزه الکامپ‌پیچ توسط سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای استان تهران تامین می‌شود. تیم اول این بخش ۲۰۰ میلیون تومان، تیم دوم ۱۰۰ و تیم سوم ۵۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

آرش برهمند، دبیر الکام‌استارز در ادامه این نشست افزود: «سالن ۲۵ نمایشگاه به استارتاپ‌های کوچک اختصاص داده شده و نصر تهران برای حضور این استارتاپ‌ها سوبسیدهایی را در نظر گرفته است.»

کاوه ثروتی، مدیر اجرایی الکامپ در پاسخ به آن گفت: «ما باید تصمیم می‌گرفتیم که نمایشگاه را در ۹ تیرماه برگزار کنیم یا اصلاً در سال ۱۴۰۳ الکامپ را برگزار نکنیم.»

علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای نیز با تاکید بر تغییراتی که الکامپ در طول سال‌ها داشته عنوان کرد که این نمایشگاه همواره با تغییرات سازمانی دستخوش تغییر می‌شود. او نمایشگاه امسال را یکی از تاثیرگذارترین نمایشگاه‌های الکامپ عنوان کرد.

مدیر الکام‌پیچ در این نشست خبری از حضور بانوان در این بخش خبر داد و گفت: «هدایایی که در این بخش در نظر گرفته شده،‌ هدایای کمک‌کننده زیرساختی هستند.

نشست خبری الکامپ بیست و هفتم

آرش برهمند افزود: «قبلا الکام‌استارز با محدودیت‌هایی همراه بود اما الان یکی از بهترین بخش‌های الکامپ است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت در این بخش فعالیت می‌کنند.» برهمند گفت که بخش رقابتی الکام‌پیچ، توان‌تک، الکام‌تاکز و بخش‌هایی مانند زنان اکوسیستم استارتاپی در زیرمجموعه الکام‌استارز هستند.

دبیر بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ از حضور نمایندگانی از کشورهای روسیه، آلمان، ترکیه، فرانسه، چین، کره‌جنوبی و تایوان خبر داد.

هادی مرادی، سردبیر دی‌ام برد هم گفت که این رسانه بخشی از الکام‌تاکز را به بررسی چالش‌های استارتاپ‌های حوزه تبلیغات و بازاریابی، روابط‌عمومی و مارکتینگ خواهد پرداخت. لازم به ذکر است که بخش تینواستارز در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳، پروژه فناورانه و کارآفرینی ویژه کودکان مناطق کم‌برخوردار است.

https://triboon.news?p=44755