تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
با حضور وزیر ارتباطات انجام شد؛

افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارهای شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه

افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارهای شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه
در ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت 1:01 ب.ظ

وزیر ارتباطات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارهای شهرهای شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه در استان تهران را افتتاح کرد. با افتتاح این پروژه، بیش از 103هزار خانوار در این شهرها به اینترنت فیبرنوری دسترسی پیدا کردند.

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز دوشنبه، چهارم تیرماه در آیینی که در شهرداری فردوسیه شهریار برگزار شد، پروژه فیبرنوری شهرهای شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه در استان تهران را افتتاح کرد.

در این شهرها، ظرف مدت 8 ماه با نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر حفاری و داکت‌گذاری توسط اپراتور ایرانسل، بیش از 103 هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند.

گفتنی است، شنبه گذشته نیز وزیر ارتباطات با سفر به بجنورد، پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها در همه شهرهای خراسان شمالی را افتتاح کرد و 147 هزار خانوار شهری در 25 شهر این استان به اینترنت با سرعت هزارگیگابیتی دسترسی پیدا کردند. پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در بیش از 600 شهر کشور آغاز شده و در 200 شهر به پایان رسیده است و بعد از 10 هزار کیلومتر داکت گذاری و فیبرکشی، پوشش از 8 میلیون خانوار فراتر رفته است. مطابق برنامه تا پایان امسال میزان پوشش فیبرنوری از طریق 10 اپراتور ارتباطی دارای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به 14 میلیون خانوار می‌رسد.

https://triboon.news?p=44908