تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

اتاق خبر بورس انرژی ایران

اتاق خبر بورس انرژی ایران

ساعت برق سبز معامله شد؛

پررونق تجدیدپذیرها در بورس انرژی

در چهارمین هفته معاملاتی خردادماه ۱۴۰۲، بورس انرژی ایران میزبان داد و ستد 18 میلیون و 600 هزار کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر در تابلو برق سبز بود که از 2.7 برابر شدن این متغیر نسبت به هفته پیش از آن حکایت داشت. به این ترتیب ارزش معاملات این تابلوی جدید بورس انرژی در این هفته به 381 میلیارد ریال نزدیک شد.

به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از بورس انرژی ایران، در هفته‌ گذشته تابلوهای هفت‌گانه بورس انرژی در مجموع میزبان ۳۶۲ معامله به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال بودند.

معاملات رینگ داخلی در هفته گذشته به 7 هزار و 984 میلیارد ریال بالغ شد که بیانگر سه هزار و 469 میلیارد ریال افزایش نسبت به هفته معاملاتی منتهی به ۱۷ خرداد بود. ارزش معاملات رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران نیز از ۱۰ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال در هفته قبل‌تر به بیش از ۱۲ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال رسید.

در هفته‌ای که گذشت ۹۷.۲۹ درصد از معاملات به بازار فیزیکی اختصاص داشت و به این ترتیب از دادوستد ۱۲۱ هزار و ۱۳۱ تن فرآورده هیدروکربوری در این بازار بیش از ۲۰ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال حاصل شد. هم‌چنین از معامله ۱۹۹ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت برق در بازار فیزیکی، معاملاتی به ارزش 205 میلیارد ریال به ثبت رسید.

در هفته‌ معاملاتی منتهی به ۲۴ خرداد، بازار برق نیز میزبان معامله بیش از ۷۲ میلیون و ۹۳۴ هزار کیلووات ساعت برق به ارزش ۴۲۵ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال بود.

گفتنی است در سه روز معاملاتی گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی نیز شش هزار و ۴۰۰ گواهی دست‌به‌دست شد که ارزشی نزدیک به ۱۵۳ میلیارد ریال را رقم زد.

در چهارمین هفته سومین ماه سال، هم‌چنین ۱۴ قرارداد آتی منعقد شد که ارزشی بیش از ۶۰۷ میلیون ریال را به خود اختصاص داد. تابلوی اوراق گواهی ظرفیت نیز در این هفته میزبان دادوستد ۲ هزار و ۱۷۲ ورقه به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال بود.

در هفته منتهی به 24 خرداد «آیزوریسایکل» با داد و ستدهایی به ارزش بیش از یک هزار و 510 میلیارد ریال صدرنشین معاملات رینگ داخلی بورس انرژی شد؛ «حلال ۴۰۲»، «نفتا»، «برش پنتان»و «متانول» در جایگاه‌های بعدی جدول کالاهای برتر معامله‌شده در این رینگ قرار گرفتند.

در رینگ بین‌الملل «نفتای کامل» با بیش از شش هزار میلیارد ریال دادد و ستد، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و «ته‌مانده برج تقطیر»، «گاز مایع»، «بوتان» و «رافینیت» نیز میزان قابل توجهی از ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

اتاق خبر بورس انرژی ایران

اتاق خبر بورس انرژی ایران

0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها