تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403

اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران

رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد:

برگزاری رویداد جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها با موضوع Mobility & Logistics

سحر بنکدارپور، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، جزئیات حضور و مشارکت در رویداد «جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های حوزه لجستیک و حمل‌ونقل را که مرداد ماه 1402 برگزار می‌شود، تشریح کرد.

به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با همکاری صندوق پژوهش و فناوری وستا یک رویداد با هدف مرتبط ساختن سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل برگزار می‌کند.

رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران با اعلام این خبر، لجستیک را به مفهوم شبکه‌ای از فعالیت‌ها و خدماتی که جابه‌جایی فیزیکی کالاها در داخل و خارج از مرزها را پشتیبانی می‌کند، توصیف کرد و گفت: لجستیک نقش حیاتی در راستای رشد اقتصادی کشورها ایفا می‌کند، به‌گونه‌ای که اهمیت لجستیک کارآمد در توسعه تجارت و رونق اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل و با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم در راستای ماموریت‌ها و اهداف مرکز رویدادی با محوریت حوزه لجستیک، برگزار کنیم.

سحر بنکدارپور با تاکید براینکه این رویداد نوآورانه با همت مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران و مشارکت صندوق پژوهش و فناوری وستا برگزار می‌شود، گفت: در این رویداد همچنین، اجزای اکوسیستم نوآوری نظیر معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری نیز در کنار ما هستند.

او با بیان اینکه این رویداد با هدف جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی شده است، افزود: بعد از پایان مهلت دریافت طرح‌ها و ایده‌ها، طرح‌های منتخب با سطوح فناوری بالا که قابلیت حل مشکلات حمل‌ونقل و پشتیبانی کشور را دارا باشند، غربالگری شده و به جلسات منتورینگ راه ‌می‌یابند.

رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، پیرامون اهمیت برگزاری جلسات منتورینگ گفت: در رویدادهای گذشته مرکز عدم وجود گفتمان مشترک تعامل دو طرف عرضه و تقاضای فناوری را با چالش‌هایی مواجه می‌کرد. از این رو، در این رویداد تصمیم گرفتیم، تیم‌های شرکت‌کننده بتوانند با نظارت منتورها برای روز پایانی رویداد و نحوه ارائه و مکالمات کسب‌وکاری جهت تعامل با سرمایه‌گذاران و اقناع آنها آماده شوند.

سحر بنکدارپور ادامه داد: از این رو، در این رویداد از منتورهای مطرح در حوزه‌های تخصصی مرتبط با عنوان رویداد و منتورهای برجسته کسب‌وکار دعوت شده است که تا روز پایانی رویداد، در کنار تیم‌ها باشند. جلسات منتورینگ فرصت‌های شبکه‌سازی و قرار گرفتن در مقابل سرمایه‌گذاران را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده و امکان عملکرد صحیح و تعامل متقابل را بیش از گذشته برایشان فراهم می‌کند.

او تصریح کرد: بعد از برگزاری جلسات منتورینگ و انجام فرآیندهای مورد نیاز تیم‌ها و شرکت‌های دارای محصول، طرح و ایده در مقابل شبکه سرمایه‌گذاران قرار خواهند گرفت. البته سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در این رویداد نیز به‌صورت هدفمند پایش و ارزیابی شده‌اند و طی رایزنی‌های صورت گرفته جهت حضور در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال، بعد از ارائه تیم‌ها و تعامل با سرمایه‌گذاران در روز پایانی رویداد جلساتی بین این دو گروه برگزار شده و طی قراردادی مدل همکاری آنها مشخص شده و مورد توافق طرفین قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، شرکت‌ها، تیم‌ها و استارت‌آپ‌های مایل به جذب سرمایه، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۱ خرداد، فایل‌های ارائه خود را بر اساس قالب طراحی شده، ارسال کنند. همچنین سرمایه‌گذاران مایل به سرمایه‌گذاری در تیم‌های مستعد رشد و خوش‌آتیه، نیز می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیرماه برای حضور در این رویداد از طریق لینک زیر ثبت‌نام کنند. رویداد «جذب سرمایه برای تیم‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با موضوع Mobility & Logistics» در مردادماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران

آخرین اخبار اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها