تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران

افتتاح نمایشگاه مبلمان توسط رئیس اتاق تهران
سی‌و‌دومین نمایشگاه تخصصی صادراتی مبلمان با حضور رئیس اتاق تهران افتتاح شد

از واردکننده به صادرکننده مبلمان تبدیل شده‌ایم  

افتتاح نمایشگاه مبلمان توسط رئیس اتاق تهران

محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، با حضور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سی‌ودومین نمایشگاه تخصصی صادراتی مبلمان را در حضور فعالان بخش خصوصی افتتاح و از این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان، صبح روز چهارشنبه 14 تیرماه با حضور رئیس اتاق بازرگانی تهران افتتاح شد.

 نمایشگاه HOFEX 2023 با حمایت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران از روز چهارشنبه 14 تیر ماه آغاز به کار کرد  به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد. در این رویداد، بیش از 250 واحد تولیدی و صنعتی مبلمان ایران تولیدات خود در زمینه مبلمان منزل و اداری به نمایش گذاشته‌اند.

محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق تهران، پس از افتتاح این نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی، در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه صنعت مبلمان در اشتغال کشور که بر اساس برآوردها، نزدیک به 10 درصد از میزان اشتغال ایران را دربر می‌گیرد، بر تسهیل‌سازی در کسب‌و‌کار و فعالیت صنعتی این بخش تاکید کرد و یادآور شد که تولیدات مبلمان در کشور این ظرفیت را دارد تا سهم بزرگی از صادرات غیرنفتی ایران را به‌دوش گیرد.

رئیس اتاق تهران با اشاره به مستندات صنعتگران مبلمان کشور مبنی بر ایجاد و فعال بودن خوشه‌های صنعتی مبلمان در کشورهای اطراف و همسایه ایران، افزود: واحدهای تولیدی در صنعت مبلمان به توان رقابتی مناسبی برای حضور پر رنگ‌تر در بازارهای صادراتی دست یافته‌اند، از این رو، دستگاه‌های اجرایی و متولی در امر صادرات باید به کمک صنایع پویا و به‌روز شده این بخش آمده و مسیر ورود تولیدات داخلی مبلمان ایران به بازار مصرف‌گرا دیگر کشورها را فراهم کنند.

نجفی‌عرب با تاکید بر اینکه در اتاق بازرگانی تهران طی تعامل و هم‌فکری با تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی، راه‌کارهای توسعه‌ای برای کسب‌و‌کارها و صنایع بخش‌خصوصی تبیین خواهد شد و مطالبات تسهیل‌گرانه در محیط کسب‌و‌کار را با دولت در میان خواهیم گذاشت، تصریح کرد اتاق تهران از ظرفیت قانونی خود برای ایجاد محیط امن و توسعه‌گرانه کسب‌و‌کارهای بخش‌خصوصی استفاده خواهد کرد.

همچنین، حسن احمدیان، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه HOFEX 2023، در گفت‌و‌گو با روابط عمومی اتاق تهران، با اشاره به اینکه صادرات مبلمان اداری و خانگی تولید شده در ایران قابلیت دست‌یابی به رقم 500 میلیون دلار در سال را دارد، گفت: تا دهه 80 خورشیدی، میزان واردات مبلمان به ایران حدود 400 میلیون دلار بود که این میزان در حال حاضر به صفر نزدیک شده‌است و واحدهای تولیدی و صنعتی مبلمان کشور تنها برای تامین بخشی از مواد اولیه، به واردات متکی هستند و امروز صنایع این بخش صادرات و ارزآوری نزدیک به 80 میلیون دلاری را برای کشور به ارمغان آورده‌اند.

او، رفع برخی از موانع و مشکلات پیش‌روی صنایع این بخش از جمله تخصیص ارز برای تامین و ترخیص به موقع مواد اولیه را مقدمه‌ای برای توسعه صادرات تولیدات مبلمان ایران دانست و یادآور شد که در صورت تسهیل در فرآیندهای کسب‌و‌کار در این صنعت، بازارهای صادراتی مبلمان ایران از کشورهای عراق، دبی، قطر، جمهوری آذربایجان و ارمنستان و برخی دیگر از کشورهای آسیای میانه، فراتر خواهد رفت.

اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران

آخرین اخبار اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران
آخرین اخبار منتشر شده
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها