تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اتاق خبر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

وبینار «چالش‌های ظرفیت‌سازی و تربیت نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری»

وبینار «چالش‌های ظرفیت‌سازی و تربیت نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری»

وبینار «چالش‌های ظرفیت‌سازی و تربیت نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری»

وبینار «چالش‌های ظرفیت سازی و تربیت نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری» به همت کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به صورت رایگان برگزار می‌شود.

به گزارش تریبون‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، وبینار چالش های ظرفیت سازی و تربیت نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری به همت کمیسیون افتا این سازمان و با ارائه محمد حسام تدین، عضو هیات علمی و معاون پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت رایگان برگزار می‌شود.

تهدیدات وسیع فضای سایبری، نرخ بالای مهاجرت نیروی متخصص در امنیت سایبری و ناکافی بودن آموزش های دانشگاهی سبب کمبود شدید نیروی انسانی متخصص در امنیت سایبری شده است. این در حالی است که نیروی انسانی توانمند یکی از مهم ترین ارکان در راستای تامین امنیت سایبری است.

بهناز آریا، رئیس کمیسیون «افتا» ضمن ارائه توضیحاتی در مورد این رویداد گفت: «منابع انسانی یکی از مهم ترین چالش های تامین امنیت کشور است و باید راهکارهای مناسب و جامع در این خصوص بررسی و اجرایی شود». او تاکید کرد که تربیت نیروی انسانی مناسب نیاز به همکاری همه جانبه دارد و از همه ذی نفعان حوزه امنیت درخواست کرد تا در این وبینار مشارکت کنند.

در این نشست ابتدا به مساله جذب و بکارگیری نیروی انسانی متخصص در امنیت سایبری در جهان پرداخته می شود، چرا که شکاف بزرگ کاهش نیروی انسانی متخصص در جهان یکی از عوامل متاثرکننده بازار حرفه ای امنیت در ایران است. سپس مسائل و مشکلات بررسی شده در ایران مرور خواهد شد. در ادامه یک یا دو تجربه موفق جهانی برای غلبه بر چالش های ظرفیت سازی نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری بررسی می‌شود.

همچنین محمد حسام تدین از تدوین یک برنامه ملی در زمینه آموزش امنیت سایبری در کشور خبرداده و از همه ذی نفعان این حوزه درخواست کرده تا در برنامه ریزی در این خصوص به صورت حداکثری یاری رسانند.

در پایان این ارایه، هم اندیشی و بحث و تبادل نظر در مورد مشکلات موجود و راهکارها و درس آموخته های شرکتها صورت خواهد گرفت. از آنجا که بخش زیادی از این چالشها در همه کمیسیونها می‌تواند مشترک باشد، از کلیه کمیسیونها و اعضای سازمان دعوت میشود در این وبینار شرکت کنند و ضمن شنیدن بهترین تجارب دنیا در این زمینه، با ارائه نظرات خود کمک کنند تا این پژوهش به جامعیت لازم رسیده و مسیر آموزشی مربوطه به درستی تدوین شود. این کار در صورت موفقیت می‌تواند به مدلی برای کلیه بخش‌ها تبدیل شود.

گفتنی است وبینار «چالش‌های ظرفیت سازی و تربیت نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری» در روز سه شنبه 17 مرداد از ساعت 10 تا 12 برگزار خواهد شد. حضور در آن برای علاقه‌مندان آزاد است. برای ورود به وبینار می‌توانید از این لینک استفاده کنید. لازم به ذکر است این لینک فقط در تاریخ و ساعت اعلام شده فعال خواهد بود.

اتاق خبر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

آخرین اخبار اتاق خبر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران
محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 معرفی مهرداد ذوالفقاریان به عنوان دبیر جدید سازمان نصر تهران حضور دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری رویداد نوآوری بهره‌ور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش ثبت‌نام حضور در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ آغاز شد فیلتر تمام پلتفرم‌های مرتبط با بازی کمیسیون فین‌تک سازمان نصر تهران، ترجمه فارسی دستورالعمل PSD2 را منتشر کرد دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات همراه اول برگزار می‌شود امیدواریم در کنار دولت به عنوان یک بازوی اجرایی قرار بگیریم نشست آشنایی با خدمات مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران برگزار می‌شود به دنبال خود تنظیم‌گری در حوزه فین‌تک هستیم تمدید فرصت ارسال مستندات برای شرکت در جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات علی حکیم‌جوادی به عنوان رئیس شورای مرکزی نصر انتخاب شد اطلاعیه سازمان نصر تهران درباره‌ی «تنظیمات تاریخ و ساعت در برنامه‌های کاربردی تلفن همراه»
آخرین اخبار منتشر شده
آینده فن‌آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان محقق خواهد شد محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها