تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

اتاق خبر دیجی‌کالا مهر

اتاق خبر دیجی‌کالا مهر

گزارشی از عملکرد دیجی‌مهر؛

یک سال مهر با دیجی‌کالا

لجستیک دیجی‌کالا توانایی حمل و نقل بسته‌های خریداران را به سراسر کشور، حتی روستاهای مرزی را دارد. دیجی‌کالامهر با شناسایی این مزیت، از شهریور ماه سال 1400، با هدف ایجاد مسیری ساده، شفاف و مطمئن برای نیکوکاری مشتریان، شروع به کار کرد. کاربران دیجی‌کالا با خرید مستقیم کالاهای موردنیاز خیریه‌های معتبر به خدمت‌رسانی این مراکز به نیازمندان، تحصیل و سوادآموزی، سلامت و درمان، محیط‌زیست و حیوانات، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر و فعالیت‌های مذهبی کمک کنند. این کمک‌ها توسط دیجی‌کالا بسته‌بندی و برای خیریه‌ها ارسال می‌شود.

با توجه به گزارش سال دیجی‌کالا، بیش از 86 هزار کالا توسط 82 موسسه به مبلغ 4.9 میلیارد تومان به یاری حدود 13 هزار نیکوکار از مسیر دیجی‌کالا مهر اهدا شده است. مسیر دیجی‎کالامهر یک مسیر مستمر نیکوکاری است که مشمول گذر زمان نمی‌شود و همواره ادامه دارد.

حمایت از مردم زلزله‌زده خوی

بعد از زلزله 5.9 ریشتری خوی و تخریب روستاها و شهرها، یافتن مسیری امن، شفاف و قابل‌اطمینان برای رساندن اقلام ضروری به این مناطق، چالش بزرگی بود. دیجی‌کالا مهر با همراهی مؤسسه آگاپه و پس از نیازسنجی از هم‌وطنان زلزله‌زده، باهدف تأمین کالاهای موردنیاز ۵۰۰ خانوار، از کاربران خود دعوت کرد در این پویش شرکت کنند. به همراهی 2 هزار و 826 کاربر دیجی‌کالا  شرکت کردند و 22 هزار و 160 کالا شامل ۴۶۹ بسته غذایی و ۵۱۴ بسته بهداشتی، معادل بیش از 603 میلیون تومان تهیه و مستقیماً در ۱۶ روستای زلزله‌زده توزیع شد.

البته در سال گذشته دیجی‌کالا پویش‌های دیگری در خصوص حمایت از کودکان معلول جسمی و ذهنی و بیماران سالمند و همچنین خرید کتاب غیردرسی برای مدارس مناطق محروم، نیمه محروم و کم‌برخوردار از امکانات نیز برگزار کرده است.

حمایت از کارآفرینی‌های بومی محلی

دیجی‌کالا در سال‌های گذشته برای فروشندگان بومی‌ومحلی، فضای عرضه و فروش محصولاتشان را فراهم کرده است. در این طرح، تاکنون بیش از 6 هزار و 700 تولیدکننده توانسته‌اند، بدون نیاز به واسطه‌ها، محصولات خود را از هر جای ایران، به‌راحتی به دست مشتریان ارسال کنند. عدالت در عرضه محصولات، حذف واسطه‌ها و استفاده از چرخه توانمندسازی دیجی‌کالا مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح است. 78 هزار نوع محصول از این کارآفرینان برای کمک به پایدارتر شدن کسب‌وکارهای بومی‌ومحلی در دیجی‌کالا به فروش می‌رسند. تخفیف کمیسیون فروش، آموزش‌های آنلاین مقدماتی، اختصاص ظرفیت انبار بدون دریافت هزینه و اختصاص ظرفیت تبلیغات به شکل رایگان بخشی از امکاناتی است که دیجی‌کالا برای فروشندگان بومی‌ومحلی‌اش در نظر گرفته و فراهم کرده است. دیجی‌کالا با داشتن تیم متخصص بومی‌ و محلی، در راستای توانمندتر کردن فروشنده‌های این عرصه به آنها آموزش‌هایی در جهت ارتقای محصول و معرفی بهتر محصولاتشان عرضه کرده است. همچنین هزار و 392 نفر از استان‌های مختلف در دوره‌های برگزار شده شرکت کرده‌اند.

همچنین در سال گذشته، یک فروشنده برنج لاهیجان با 6.3 میلیارد تومان رکوردار فروش محصولات بومی و محلی بوده است.

حمایت از محیط زیست

دیجی‌کالا توانسته با استفاده از هوش مصنوعی و بهینه‌سازی فرایندها، بسیاری از فعالیت‌های مربوط به این حوزه را تسهیل کرده و اقدامات تاثیرگذاری به‌ جا بگذارد.

پروژه‌هایی مثل بهینه‌سازی فرایندهای بسته‌بندی، بهینه‌سازی مسیر حمل‌ونقل و توسعه مراکز تحویل حضوری و کمدهای هوشمند گنجه، پروژه‌هایی با اثرات بلندمدت در این حوزه هستندکه دیجی‌کالا با راه‌اندازی آن‌ها به حمایت از محیط زیست پرداخته است.

به عنوان مثال، در نتیجه بهینه‌سازی فرآیند بسته‌بندی‌ سفارش‌ها در دو سال گذشته، 2 هزار تن در مصرف کارت صرفه‌جویی شده است که این مقدار معادل تقریبی نجات 34 هزار درخت است. همچنین این مجموعه با اجرای پروژه‌های موفق توانسته است 138 میلیون کیلومتر در مسیر حمل و نقل صرفه‌جویی کند.

توسعه فرهنگ کار داوطلبانه

دیجی‌کالا با پیشرو بودن در بحث کار داوطلبانه و اییجاد این پلتفرم، علاوه بر توسعه فرهنگ سازمانی، به بهره‌وری نیروی انسانی نیز افزوده است. با آغاز به کار پلتفرم کار داوطلبانه دیجی‌کالایی‌ها در سال ۱۴۰۱، این امکان برای نیروهای فعال این سازمان فراهم شد تا بتوانند در صورت تمایل، بخشی از ساعات کاری خود را صرف مشارکت در پروژه‌های اجتماعی و محیط‌ زیستی کنند. دیجی‌کالا در این طرح بخشی از ساعت کاری‌ نیروی انسانی خود را به رنگ‌آمیزی و نوسازی مدارس مناطق محروم، تیمار حیوانات آسیب‌دیده، نظافت مراکز نگهداری از حیوانات آسیب‌دیده، پاک‌سازی فضای سبز شهری و درخت‌کاری اختصاص داده است.

اتاق خبر دیجی‌کالا مهر

اتاق خبر دیجی‌کالا مهر

0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها