تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

اتاق خبر پارک پردیس

اختتامیه جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم
به مناسبت هفته کارآفرینی برگزار شد؛

اختتامیه جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم

اختتامیه جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم

پارک علم‌ و فناوری پردیس با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، های‌وب و دانشگاه‌ آزاد اسلامی، اختتامیه جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم را روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه برگزار کردند.

به گزارش تریبون‌نیوز،‌ در ابتدای این رویداد، فیلم کوتاهی از تاریخچه پارک فناوری پردیس منتشر شد. در این تیزر چند دقیقه‌ای به دلایل تاسیس پارک پردیس و تحولات آن پرداخته شد. جایزه مصطفی(ص) و نمایشگاه اینوتکس در پارک پردیس ایجاد شده اند و کارخانه‌های نوآوری‌‌ آزادی و های‌وب نیز از زیرمجموعه‌های این پارک علم و فناوری هستند. حمایت از تجاری‌سازی و شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل شدن به قطب تولید غرب از چشم‌اندازهای این پارک علم و فناوری عنوان شد.

ایمان کریمی، دبیر جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران یا IAAA به بررسی مولفه‌های این مسابقه پرداخت و گزارشی را از تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقه ارائه کرد. طبق ارائه ایمان کریمی، ۶۰۰ نفر در این رویداد فناورانه شرکت کردند. به گفته دبیر جایزه هوش مصنوعی ایران، ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان IAAA به صورت فردی شرکت کرده بودند و ۳۶ درصد آن‌ها گروهی بودند. کریمی، همچنین به مشارکت ۱۶ درصدی جامعه نخبگانی در این دوره اشاره کرد. براساس این گزارش، جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران با هدف سرویس‌دهی به استعدادها و هدفمند کردن فعالیت افراد مستعد ایجاد شده است و پنجره‌ای باز برای یادگیری بیشتر است. کریمی معتقد است ایران سرشار از پتانسیل‌هاست و توضیح داد که جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران یک رویداد مسئله‌محور است.

ایمان کریمی، دبیر جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران یا IAAA

حضور پرشور متولدین دهه ۷۰ در جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران

طبق آمارهایی که ایمان کریمی، دبیر جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) در اختتامیه این جشنواره اعلام کرد، ۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان این رویداد متولدین ۷۱ تا ۸۰ بودند. ۲۰ درصد آن‌ها متولدین دهه ۶۰ بودند و ۵ درصد دهه پنجاهی بودند. نکته قابل توجه در این رویداد،‌ حضور ۱۲ درصدی متولدین دهه ۸۰ بود.
کریمی، آماری از رشته‌ها و مقاطع تحصیلی شرکت‌کنندگان جایزه هوش مصنوعی ارائه کرد. طبق این آمار اعلامی، ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان این رویداد در رشته‌های فنی و مهندسی تحصیل کرده بودند و چون مسئله‌ی این رویداد به علم پزشکی مرتبط می‌شد، ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان آن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی بودند.

رقابت سایبری فتح پرچم و توجه به امنیت سایبری

پس از ارائه دبیر جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران،‌ محمدرضا سجادی، دبیر اجرایی رقابت‌های سایبری فتح پرچم سخنرانی کرد. به گفته سجادی، این رقابت‌ها در چهارچوب طرح «شهید بابایی» بنیاد ملی نخبگان راه‌اندازی شده و هدف آن افزایش متخصصان حوزه امنیت است. او همچنین خاطرنشان کرد که مسابقات اولیه فتح پرچم پس از ۲۰۰ ساعت آموزش در دوازدهم آبان‌ماه آغاز شد و از میان ۲۴۰ شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، ۵۰ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند. براساس گفته‌های دبیر اجرایی رقابت‌های سایبری فتح پرچم،‌ روز شنبه بیستم آبان‌ماه ۵۰ نفر راه‌یافته به مرحله نهایی با یکدیگر رقابت کردند.

محمدرضا سجادی، دبیر اجرایی رقابت‌های سایبری فتح پرچم

جایزه رقابت‌‌ سایبری فتح پرچم ۳ برابر شد

مسابقه رقابت سایبری فتح پرچم با همکاری بنیاد نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شده است و به دلیل متوازن شدن جوایز آن با جایزه سالانه هوش‌ مصنوعی ایران، معاونت علمی اعلام کرد که جایزه این مسابقه ۳ برابر می‌شود. مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس با اعلام این خبر از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای بهبود فعالیت‌های کارآفرینی قدردانی کرد. صفاری‌نیا اعلام کرد که پارک پردیس همواره تلاش کرده تا رویدادهای متنوعی را برای توسعه فناوری کشور ایجاد کند.

المپیک فناوری راه‌اندازی می‌شود

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: «ما از سال آینده المپیک فناوری را در کشور راه‌اندازی می‌کنیم. این المپیک در رشته‌هایی چون رباتیک، هوش‌ مصنوعی، امنیت سایبری، مسابقه پهبادها و کدنویسی خواهد بود. تلاش ما این است که این المپیک به صورت سراسری برگزار شوند و همه فعالان حوزه‌های مرتبط با این پنج موضوع بتوانند در آن شرکت کنند.» صفاری‌نیا، در ادامه صحبت‌های خود به مسئله کارخانه نوآوری آزادی و حواشی آن پرداخت.

جوایز IAAA و رقابت‌های سایبری فتح پرچم اهدا شد

جوایز IAAA و رقابت‌های سایبری فتح پرچم اهدا شد

مهدی صفاری‌نیا، رئيس پارک علم و فناوری پردیس، روح‌الله دهقانی فیروز‌آبادی، رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، جباری‌پور، معاون توسعه پارک فناوری پردیس، وحید مجید، رئیس پلیس فتا و سجادی، دبیر رقابت‌های فتح پرچم جوایز برگزیدگان این مسابقه را اهدا کردند.
رتبه اول این رقابت‌ها به «آی آر رپتورز» تعلق گرفت. گادزتیم، رتبه دوم این رقابت سایبری است و رتبه سوم فتح پرچم به «ردهک» رسید.
سپس، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جوایز IAAA اهدا شد. تیم‌های «بلو دوپامین»،‌ «انیاک ای‌آی» و «دیپ توز» به ترتیب اول تا سوم شدند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پوستر المپیک فناوری رونمایی کرد

پس از اهدای جوایز این رقابت‌ها، رئیس پارک پردیس و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پوستر المپیک فناوری رونمایی کردند. دهقانی فیروزآبادی که آخرین سخنران این رویداد بود، گفت: «یک ماه است که در معاونت علمی یک برنامه‌ریزی برای مسابقات بین‌المللی و ملی در حال انجام شدن است. این مسابقه حدود یک سال طول می‌کشد و امیدواریم یک فضای پرحرارت ملی برای فعالان حوزه‌های فنی و مهندسی ایجاد کنیم. متاسفانه ناآگاهی از آینده این حوزه‌ها سبب شده تا تعداد علاقه‌مندان به این رشته‌ها کاهش یابد و امیدواریم با این رقابت‌های بین‌المللی و ملی بتوانیم انگیزه بیشتری به جوانان بدهیم.»

پروانه حسین‌زاده

اتاق خبر پارک پردیس

آخرین اخبار اتاق خبر پارک پردیس
افتتاح تله پورت گروه ارتباطات ماهواره‌ای سامان در پارک فناوری پردیس 15 محصول فناورانه حوزه سلامت در افتتاحیه نمایشگاه ایران هلث رونمایی خواهد شد رویداد جذب سرمایه تکنوست سلامت استراتژی‌های نوین در جذب و نگهداشت سرمایه انسانی بررسی خواهد شد اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در اینوتکس ۲۰۲۴ وزارت امورخارجه از نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ حمایت می‌کند زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارتاپی کشور در استیج اینوتکس نخستین همایش ادز آپ با رویکرد بررسی چالش‌های تبلیغات دیجیتال در ایران پارامترهای تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس 2024 هاکا مستر در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود بررسی نقش هولدینگ‌های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری در استیج اینوتکس در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، معرکه‌‌ برای معرفی‌ کسب‌وکارها برپا می‌شود رویداد تجربه فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود معرفی فرصت‌‌های شغلی در ایستگاه کار اینوتکس ۲۰۲۴
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها