تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران

جذابیت سرمایه گذاری در سهام “انتخاب” به پشتوانه سودآوری سالانه

جذابیت سرمایه گذاری در سهام “انتخاب” به پشتوانه سودآوری سالانه
در ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 4:35 ب.ظ

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با اشاره به عرضه اولیه سهام “انتخاب” در فرابورس در هفته جاری گفت: سودآوری سالانه شرکت و سود تقسیمی سال آینده پشتوانه بنیادی برای خریداران سهام این شرکت است.
محمدحسین فهیمی با اشاره به حضور این گروه صنعتی در فرابورس به عنوان بزرگترین هلدینگ تولیدکننده لوازم خانگی ایران اظهار کرد: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه با نماد “انتخاب” با قیمت 18,714 ریال به ازای هر سهم عرضه اولیه شد.
وی افزود: بر اساس ابلاغ فرابورس، چهار درصد از سهام این شرکت در مرحله نخست عرضه شد و عرضه‌های بعد با توجه به شرایط بازار انجام می‌شود.
مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک افزود: این عرضه به روش ترکیبی (کشف قیمت توسط صندوق‌ها و عرضه به قیمت ثابت به سایر سرمایه‌گذاران) صورت گرفت و برنامه سهامدار عمده حمایت از سهم است به طوریکه قرار است، وجوه ناشي از عرضه اوليه در صندوق‌های سرمايه‌‌گذاری قرار گرفته تا حداکثر حمايت از حقوق سهامداران خرد صورت گیرد و سبب خروج نقدينگی از بازار سرمایه نشود.
به گفته وی، بازارگردانی سهم از روز نخست آغاز شده و طبق برنامه ادامه خواهد داشت.
فهیمی در خصوص نسبت P/E (نسبت سود هر سهم به قیمت) گفت: براساس اطلاع رسانی انجام شده در کدال، سود گروه برای سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1402معادل چهار هزار و 500 میلیارد تومان بوده و با در نظر گرفتن سود تقسیمی سال مالی 1401، نسبت P/E آینده‌نگر شرکت، معادل 4 مرتبه خواهد شد.
وی اظهار کرد: این موضوع به معنای آن است که سرمایه‌گذاری در سهام “انتخاب” بدون در نظر گرفتن رشد قیمتی سهام شرکت و تنها با تکیه بر سودآوری و سود تقسیمی سال آینده، در مقایسه با بسیاری از گزینه‌های پیشرو بسیار جذاب است.

 

منبع

https://triboon.news?p=3073