تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

اتاق خبر اتاق اصناف ایران

بهادری جهرمی
سخنگوی دولت عنوان کرد

اتاق اصناف ایران الگوی موفق فعالیت تشکیلاتی است

بهادری جهرمی

سخنگو و دبیر هیأت دولت ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی تشکل‌‌های صنفی در برهه‌های حساس تاریخی، اتاق اصناف ایران را الگوی موفق فعالیت تشکیلاتی دانست و از حمایت رئیس جمهور برای تقویت مشارکت اصناف در مدیریت بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۲ دی ماه با حضور در اتاق اصناف ایران، طی نشستی با رئیس اتاق اصناف ایران، اعضای هیأت رئیسه و روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها، ضمن گرامیداشت یاد سپهبد شهید، قاسم سلیمانی، در سخنانی گفت: از اینکه امروز در جمع یکی از بزرگترین و با‌تجربه‌ترین مجموعه‌های تشکیلاتی کشور هستم، بسیار خوشحال هستم؛ مجموعه‌ای که از تنوع و تکثر اصناف مختلف، از مناطق مختلف کشور که یک مدیر جوان را برای سکانداری این حوزه انتخاب کرده‌اند؛ موضوعی که نشان می‌دهد که جوانگرایی در کشور ما نهادینه شده است.

الگویی موفق از فعالیت تشکیلاتی

وی با تقدیر از رویکرد مدیریتی حاکم بر اتاق اصناف ایران افزود: ترکیب افراد با تجربه و ریش سفید و همچنین جوان از صنوف خدماتی و تولیدی از سراسر کشور دور این میز نشان می‌دهد که در این مجموعه، فعالیت تشکیلاتی، نگاه جمعی، وفاق محوری و شنیدن صداهای مختلف در اتاق اصناف ایران نهادینه شده است. اثر این اتفاق همین همدلی موجود در حوزه اصناف است؛ اتفاق ارزنده‌ای که به عنوان یک کلاس درس می‌تواند الگویی مناسب برای سایر نهادها و دستگاه‌ها باشد.

سخنگوی دولت ادامه داد: نمود فرهنگ ایرانی در عین تنوع سلیقه‌ها و تفاوت محلی، زبانی، بومی و آداب و رسوم، در اصناف و بازاریان کشور قابل مشاهده است. ساماندهی بیش از ۳ میلیون صنف با تاریخی دیرینه در قالب یک تشکل، اتفاقی مثال زدنی است که نشان از ثبات آن در کشور دارد. مجموعه اصناف و اتحادیه‌های صنفی ماهیت وجودی خود را در تاریخ نشان دادند؛ به طوری که یکی از بازیگران و متولیان اصلی انقلاب اصناف بوده‌اند.

نقش و جایگاه تاریخی تشکل‌های صنفی

بهادری جهرمی یادآور شد: حرکت این قشر پرتلاش در مسیر درست و راستین حمایت از حقوق مردم با نگاه اسلامی، بومی و دینی در طول سال‌های پس از انقلاب نیز استمرار داشته و در حوادث طبیعی و وقایع اجتماعی و سیاسی کشور نقشی پررنگ داشته است. دولت سیزدهم این موضوع را قدر می‌داند و اصرار و تاکید دارد که از این الگو در سایر حوزه‌ها استفاده شود. همانگونه که امنیت بازار را خود اصناف تامین می‌کنند، در بحران‌های اجتماعی نیز خود اصناف باید مدیریت بازار را عهده‌دار شوند، موضوعی که یکی از میثاق‌های اساسی دولت مردمی است.

وی ادامه داد: موضوع اخیر پیش آمده در حوزه طلا نیز به زیبایی نشان داد که در مراحل مختلف تصمیم گیری، نظرات متنوعی ارائه شده است. اصناف در این زمینه با مباحثه و تبادل نظر مسائل، ابهامات و مشکلات را برطرف کردند.

«اصناف» بازیگران اصلی مدیریت بازار

بهادری جهرمی با اشاره به سیاست‌های دولت در حوزه مدیریت بازار تصریح کرد: نگاه دولت این است که مدیریت بازار به خود اصناف سپرده شود و تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه اصناف با همدلی و وفاق جمعی و همچنین اخذ نظر همه کارشناسان و صاحب نظران، انجام شود. چراکه دولت نه توان، امکان و قصد ورود به این حوزه را ندارد و ورود مستقیم حوزه اصناف را معکوس سیاست‌های خود می‌داند. دولت معتقد است که اگر این موضوع به خود اصناف و بازاریان سپرده شود، بهتر مدیریت خواهد شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: البته از سوی دیگر، اصناف و بازاریان نیز باید شانه خود را زیر بار این مسئولیت سنگین بدهند تا این موازنه بین حقوق و تکالیف ایجاد شود. یعنی اگر در هر صنف و حوزه‌ای گرانفروشی اتفاق افتاد، انتظار مردم از آن صنف این است که با آن گرانفروشی برخورد کند.

تقویت مشارکت اصناف در مدیریت بازار

وی با اشاره به جلسه‌ای که اخیرا با حضور سید ابراهیم رئیسی و استانداران کشور برگزار شد، گفت: یکی از محورهای این جلسه که در حضور ریاست جمهوری برگزار شد تقویت مشارکت بازاریان در مدیریت بازار بود. یکی از تاکیدات آقای رئیس جمهور به استانداران در این جلسه تقویت مشارکت بازاریان و اصناف در اداره بازار بود. همچنین یکی از حاضرات نکاتی را در باب ضرورت حمایت از اصناف در قالب تسهیلات بانکی عنوان کردند که رئیس جمهور دستورات لازم برای پیگیری این موضوع را صادر کردند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: ما معتقدیم که حمایت از اصناف نه تنها باید برای قوام بخشی به اقتصاد کشور، بلکه برای حفظ فرهنگ و اصالت و هویت کشور ضرورت دارد. چراکه معتقدم فرهنگ ایران و ایرانی با ماهیت فعالیت اصناف عجین شده است. ما باید از این اصالت‌ها و سرمایه‌های فرهنگی حمایت کنیم و تقویت آنها را تقویت سرمایه اجتماعی و تقویت فرهنگ کشور قلمداد کنیم.

اتاق خبر اتاق اصناف ایران

آخرین اخبار اتاق خبر اتاق اصناف ایران
با راه‌اندازی سامانه یکپارچه ثبت معاملات، واسطه‌ها از بازار خودرو حذف خواهند شد برگزاری سومین نشست کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران نمایندگان صنف طلا و جواهر کشور با وزارت صمت به توافق رسیدند صدور «نرخ‌نامه‌ الکترونیک» برای گازهای طبی و صنعتی رایزنی اتاق اصناف ایران با سفرای کشورها برای صادرات کالا تشکیل کارگروه راهبردی تجهیزات پزشکی در اتاق اصناف ایران رئیس اتاق اصناف ایران با رایزن اقتصادی سفارت مجارستان دیدار کرد بیشترین آمار دریافت ‌شناسه یکتا به لرستان، گیلان و تهران رسید همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند معاملات مسکن در تهران با دلار و بیت‌کوین انجام می‌شود نقش اثرگذار دولت در ایجاد بازار آزاد برای رقابت تولیدکنندگان  تبدیل بیش از ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا لازمه ایجاد محیط کار مدرن، اهمیت به مسائل بهداشتی است مهلت تکمیل اظهارنامه مالیاتی دوره چهارم سال ۱۴۰۲ تمدید شد امکان دریافت خدمات غیرحضوری از دستگاه‌ها با دریافت شناسه یکتا
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها