تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران

هشتمین دوره اهدای لوح و نشان کارآفرینی امین‌الضرب

کارآفرینان برتر جشنواره امین‌الضرب معرفی شدند

هشتمین دوره اهدای لوح و نشان کارآفرینی امین‌الضرب

هشتمین دوره اهدای لوح و نشان کارآفرینی امین‌الضرب در آستانه صد و چهلمین سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی تهران در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش تریبون‌نیوز، محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران در ابتدای رویداد اختتامیه هشتمین دوره اعطای لوح و نشان کارآفرینی امین‌الضرب به حضور دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در سالن اشاره کرد و آینده را از آن کارآفرینان نسل جدید دانست. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ضمن تقدیر از تلاش‌های این اتاق بازرگانی برای برگزاری سالانه مراسم انتخاب برترین کارآفرینان گفت: «اتاق بازرگانی، صنایع،‌ معادن و کشاورزی تهران در حالی امروز 140 سالگی خود را جشن می‌گیرد که فعالان اقتصادی با اتکای به این تاریخ پربار، خود را منادی و مروج گفتمان توسعه، دموکراسی و حلقه واسطه کنشگری در ایران می‌دانند. اتاق بازرگانی خود را تاریخ‌ساز دانسته و همواره منافع ملی را ارجحیت داده است.»

محمود نجفی‌عرب با اشاره به ناامیدی جمعی و کاهش رویاپردازی در فعالان اقتصادی تاکید کرد: «افول رویاپردازی سازنده، مسئله امروز ماست.»
به گفته نجفی‌عرب «نه‌تنها اقتصاد، بلکه جامعه ایران امروز نیازمند ترویج اندیشه کسانی است که در بزنگاه‌های حساس تاریخی، با ایستادگی، مقاومت و ازخودگذشتگی، مانع از توقف چرخ اقتصاد وطن شده‌اند. کارآفرینان طی یک دهه گذشته، دلایل بسیاری برای دل‌زدگی از کسب‌وکار داشته‌اند. موانع مختلف از اقتصاد دستوری گرفته تا فساد و بحران‌های ناشی از حکمرانی نامطلوب، همگی قدرت لازم و کافی برای تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها را داشته‌اند، اما دلسوزی برای آینده ایران و نگاه ملی کارآفرینان، آنان را در سنگر اقتصاد و در خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها نگه‌داشته است. همه این‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که فعالان اقتصادی کمتر از هر گروه و قشر دیگری در جامعه ایران مورد تکریم قرارگرفته‌ و با وجود تمام این نامهربانی‌ها و ناملایمات، کسب‌وکار خود را با نگاه عافیت‌طلبانه، متوقف نکرده‌اند.»

پس از سخنرانی رئیس اتاق تهران، اولین لوح و نشان امین‌الضرب به مسعود نیلی، استاد اقتصاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، به پاس چهار دهه تلاش در عرصه آموزش و سیاستگذاری اقتصادی اهدا شد. این استاد دانشگاه در سخنرانی خود به مسائل اقتصادی کشور، مشکلات مربوط به تورم، رشد اقتصادی، همکاری دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های دیگر کشورها، نرخ بیکاری و مسئله انرژی پرداخت.

مسعود نیلی، استاد اقتصاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف

هایده شیرزادی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه دومین کارآفرینی بود که لوح و نشان امین‌الضرب را دریافت کرد. شیرزادی به خاطر ۲۳ سال فعالیت در حوزه بازیافت، تولید کمپوست و حفظ محیط زیست به‌عنوان کارآفرین برتر انتخاب شد. او در سخنرانی‌اش از مردم و نهادها خواست تا مسئولیت اجتماعی‌شان را در حوزه پسماند جدی بگیرند چرا که در صورت کمبود هر چیزی می‌توان آن را به کشور وارد کرد اما وقتی محیط‌زیست از بین برود، امکان واردات آن وجود ندارد.

مسعود صرامی، موسس شهرک سلامت و سیتی‌سنتر اصفهان نیز به دلیل فعالیت‌های کارآفرینانه‌اش، لوح و نشان امین‌الضرب دریافت کرد.

کارآفرین دیگری که به پاسداشت چند دهه کارآفرینی و تلاش مستمر برای ایفای مسئولیت اجتماعی شرکتی از اتاق بازرگانی تهران، لوح و نشان امین‌الضرب را گرفت، محمد موسوی، بنیان‌گذار گروه بهداشتی فیروز بود.

محمد اسماعیل قدس، رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع غذایی دلپذیر نیز به خاطر چند دهه کارآفرینی، تولید و تلاش برای رشد اقتصاد کشور توانست لوح و نشان امین‌الضرب را از اتاق بازرگانی تهران دریافت کند.

یکی دیگر از کارآفرینانی که در این دوره از مراسم امین‌الضرب جایزه دریافت کرد، رسول بیوک، بنیانگذار شرکت داداش‌برادر (آیدین) بود. همچنین، به مجید راهب، بنیانگذار شرکت تولید گلاب ایران و ربیع، به پاسداشت چند دهه کارآفرینی، تولید و تلاش برای رشد اقتصاد کشور از اتاق بازرگانی تهران، لوح و نشان امین‌الضرب تعلق گرفت. این کارآفرین به دلیل بیماری نتوانست در مراسم امین‌الضرب شرکت کند و شهرام راهب، به نمایندگی از پدرش این جایزه را دریافت کرد.
لوح و نشان امین‌الضرب به فریدون مهبودی، بنیانگذار چندین مجموعه تولید دارو از جمله شرکت سیناژن نیز تعلق گرفت. او به پاسداشت سال‌ها کارآفرینی، تولید و تلاش برای رشد اقتصاد کشور توانست جایزه امین‌الضرب را بگیرد. از مسعود خوانساری که رئیس اتاق بازرگانی تهران در دوره‌های هشتم و نهم و موسس مراسم کارآفرینی امین‌الضرب بوده است نیز در پایان این مراسم تقدیر شد و او توانست تندیس امین‌الضرب را از آن خود کند.

 

پروانه حسین‌زاده

 

 

اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران

آخرین اخبار اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران
آخرین اخبار منتشر شده
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها