تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
شنبه 29 اردیبهشت 1403

اتاق خبر پارک پردیس

مهدی صفاری‌ نیا، رئیس پارک پردیس و رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران هلث در نشست خبری این نمایشگاه حوزه سلامت
رئیس پارک فناوری پردیس در نشست خبری نمایشگاه ایران‌‌هلث مطرح کرد:

به دنبال هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در حوزه سلامت هستیم

مهدی صفاری‌ نیا، رئیس پارک پردیس و رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران هلث در نشست خبری این نمایشگاه حوزه سلامت

نشست خبری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشی ایران هلث ۱۴۰۳ در تالار اصفهان نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش تریبون‌‌نیوز،‌ مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران‌هلث در ابتدای این نشست خبری گفت: «ماموریت اصلی ما در معاونت علمی، توسعه فناوری در حوزه‌های مختلف است. رشد فناوری در حوزه سلامت نیز با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب این صنعت در دستور کار قرار گرفته و سعی می‌کنیم بخش سلامت، دارو و صنایع پزشکی را توسعه دهیم.»

به گفته رئیس پارک پردیس، آن‌ها سعی دارند با نمایشگاه ایران‌هلث و اقداماتی از این دست به افزایش حجم بازار حوزه سلامت کمک کنند. صفاری‌نیا با اشاره به پارک فناوری سلامت افزود: «در پارک پردیس به حوزه‌های فناوری اطلاعات و پزشکی توجه کرده‌ایم و اکنون نزدیک به ۱۰۰ شرکت حوزه سلامت در پارک فناوری پردیس حضور دارند و پارک فناوری سلامت مرکز تجمع شرکت‌های این حوزه شده است.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران‌هلث اعلام کرد که برای برپایی بزرگترین رویداد سلامت کشور با دانشگاه‌های فعال در این حوزه و بخش‌های صنعتی آن، مکاتبات و جلساتی انجام شده است.

نشست خبری نمایشگاه ایران هلث که در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

 

امین رضا خالقیان، دبیر نمایشگاه ایران هلث، نیز از برگزاری سلسله نشست‌هایی درباره برنامه‌های این نمایشگاه با مسئولین وزارت صمت و وزارت بهداشت خبر داد. مهدی صفاری‌نیا در تکمیل توضیحات خالقیان گفت: «پارک پردیس قصد دارد با ایجاد نمایشگاه و رویدادهای جانبی در بخش تجهیزات پزشکی این رویداد را به یک نمایشگاه ملی حوزه سلامت تبدیل کند.»

خالقیان، برنامه‌‌های نمایشگاه ایران‌‌هلث را در نشست خبری این‌گونه شرح داد: «به نظر می‌رسد که با گردهمایی شرکت‌های حوزه سلامت، شبکه‌سازی موثر در این حوزه، بازاریابی و همراهی با شرکت‌های خارجی، بتوانیم نقش موثری را در بخش سلامت کشور داشته باشیم.» او افزود: «تلاش ما این است که محصولات تولیدی داخلی در بازارهای بین‌المللی توسعه یابند. حضور شرکت‌های خارجی، به کسب‌وکارهای فناورانه حوزه سلامت کمک می‌کند تا بتوانند محصولاتشان را ارتقا دهند و حداکثر هم‌افزایی بخش خصوصی و دولتی را شاهد باشیم.»

طبق اعلام امین رضا خالقیان، تمامی گروه‌هایی که در حوزه صنایع دارویی و پزشکی فعالیت می‌کنند،‌ می‌توانند در نمایشگاه بین‌المللی ایران‌هلث شرکت کنند. دبیر نمایشگاه ایران هلث از حضور شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشی در بیش از ۵ هزار متر مربع خبر داد و گفت: «با وجود از دست دادن بازاریابی خارجی به‌دلیل صدور دیرهنگام مجوزهای نمایشگاه، تلاش می‌کنیم برنامه‌های متنوعی را در ایران‌هلث داشته باشیم. در این نمایشگاه یک کمیته علمی تشکیل می‌شود و با ایجاد مراکز سلامتی تلاش می‌کنیم نیازهای حوزه سلامت را ارتقا دهیم. همچنین، از دستاوردهای جدید حوزه سلامت و پزشکی در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.برای رشد و ارتقای این صنعت و برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه با وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری همکاری‌هایی را انجام دادیم. شوراهایی نیز در این حوزه ایجاد شده و با کمک این شوراها بیست‌وپنجمین نمایشگاه ایران‌هلث را برگزار می‌کنیم.»

امین رضا خالقیان،‌ دبیر نمایشگاه ایران هلث ۲۰۲۳

دبیر نمایشگاه ایران هلث به ثبت‌نام در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: «از ۴ بهمن‌ماه پیش‌ثبت‌نام نمایشگاه شروع شده و ۴۰۰ شرکت تا روز ۸ اسفند پیش‌ ثبت‌نام خود را ادامه دادند. » او رشد زیست‌بوم نوآوری را در توسعه صنایع به‌ویژه صنعت پزشکی با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: «یکی از سالن‌های نمایشگاه ایران‌هلث به استارتاپ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری اختصاص می‌یابد چون زیست‌بوم نوآوری حوزه سلامت در حال توسعه است. ما مشابه این اقدام برای رشد و معرفی زیست‌بوم استارتاپی را در اینوتکس تجربه کردیم و سعی داریم به شرکت‌های استارتاپی حوزه سلامت کمک کنیم که محصولاتشان را در معرض دید بگذارند و به بهترین وجه معرفی شوند. در ادامه این نشست خبری، برگزارکنندگان نمایشگاه ایران‌هلث به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مهدی صفاری‌نیا در پاسخ به سوال سردبیر تریبون‌نیوز در خصوص چگونگی بهبود تعاملات بخش خصوصی و دولتی و به‌طور خاص نهادهای قانون‌گذار گفت: «باید تلاش کنیم تا در قالب برنامه‌های مختلف و نشست‌های جانبی، در این زمینه تصمیم‌سازی‌هایی را انجام دهیم. به همین خاطر هم یکی از تصمیمات ما در شورای سیاستگذاری ایران‌هلث همکاری تمام دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی بوده است.»

دبیر نمایشگاه ایران هلث با تاکید بر حضور شرکت‌های بین‌المللی و همراهی با آن‌ها گفت که در حال حاضر شرکت‌‌هایی از چین، روسیه و ترکیه برای حضور در ایران‌هلث اعلام آمادگی کرده‌اند و تا روز نمایشگاه ممکن است از دیگر کشورها هم در این نمایشگاه شرکت کنند. او همچنین از راه‌اندازی نشست‌های تخصصی هوش مصنوعی و گردشگری سلامت در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ برای استفاده از ظرفیت‌‌های فناورانه حوزه سلامت خبر داد و هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت حداکثری دولت و بخش خصوصی در بخش سلامت و تجهیزات پزشکی کشور عنوان کرد.

یعقوب‌زاده، از برگزارکنندگان سابق این نمایشگاه نیز ایران‌هلث را یکی از پررنگ‌ترین نمایشگاه‌ها در زمینه سلامت و تجهیزات پزشکی دانست. او دلیل ضعف در صادرات حوزه سلامت و حضور حداکثری شرکت‌های خارجی در ایران‌‌‌هلث عنوان کرد و گفت که بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها مخاطبان اصلی این نمایشگاه هستند.

در ادامه، خالقیان این نمایشگاه را بهانه‌ای برای دیده شدن و شناسایی مشکلات استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک حوزه سلامت دانست. دبیر نمایشگاه ایران هلث تاکید کرد: «استارتاپ‌های حوزه دارو و تجهیزات به این نمایشگاه دعوت می‌شوند. فرقی ندارد که این استارتاپ‌ها در مرحله بذری هستند یا به مرحله تولید محصول رسیده‌اند. رویکرد ما در این نمایشگاه این است که از ظرفیت‌های فناورانه برای تبادل تکنولوژی استفاده کنند.»

رئیس پارک فناوری پردیس در پایان این نشست خبری از تمام بازیگران و فعالان حوزه سلامت، دارو و صنایع پزشکی دعوت کرد تا در این نمایشگاه که از ۲۹ اردیبهشت تا اول خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، حضور یابند و به توسعه این زیست‌بوم کمک کنند.

 

پروانه حسین‌زاده

 

اتاق خبر پارک پردیس

آخرین اخبار اتاق خبر پارک پردیس
افتتاح تله پورت گروه ارتباطات ماهواره‌ای سامان در پارک فناوری پردیس 15 محصول فناورانه حوزه سلامت در افتتاحیه نمایشگاه ایران هلث رونمایی خواهد شد رویداد جذب سرمایه تکنوست سلامت استراتژی‌های نوین در جذب و نگهداشت سرمایه انسانی بررسی خواهد شد اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در اینوتکس ۲۰۲۴ وزارت امورخارجه از نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ حمایت می‌کند زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارتاپی کشور در استیج اینوتکس نخستین همایش ادز آپ با رویکرد بررسی چالش‌های تبلیغات دیجیتال در ایران پارامترهای تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس 2024 هاکا مستر در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود بررسی نقش هولدینگ‌های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری در استیج اینوتکس در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، معرکه‌‌ برای معرفی‌ کسب‌وکارها برپا می‌شود رویداد تجربه فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود معرفی فرصت‌‌های شغلی در ایستگاه کار اینوتکس ۲۰۲۴
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها