تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403

اتاق خبر اسنپ

اسنپ گزینه عجله دارم را حذف کرد

اسنپ گزینه «عجله دارم» را حذف کرد

اسنپ گزینه عجله دارم را حذف کرد

پس از حواشی ایجاد شده درباره گزینه «عجله‌ دارم» در تاکسی‌های اینترنتی، اسنپ این گزینه را در اپلیکیشن خود حذف کرد.

به گزارش تریبون‌‌نیوز،‌ از اواسط بهمن‌ماه سال جاری که محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات گزینه «عجله دارم» را مصداق گران‌فروشی خواند و گفت:‌ «به تاکسی اینترنتی‌ها تذکر جدی می‌دهم که گزینه عجله دارم مصداق گران‌فروشی است و هیچ خدمات اضافه‌ای به کاربران داده نمی‌شود. کسی که گزینه «عجله دارم» را استفاده می‌کند نه زودتر او را به مقصد می‌رسانند و نه خدمات اضافه به او ارائه می‌کنند که تخلف است. تذکر جدی می‌دهم که تاکسی‌های اینترنتی این گزینه را حذف کنند و مردم را در خدماتی که دریافت می کنند دچار مشکل نکنند.» صحبت‌های ضد و نقیضی درباره این گزینه در تاکسی‌های اینترنتی انجام شد.

پس از صحبت‌های سختگوی سازمان تعزیرات، «امیر سیاح»، رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد در صفحه شخصی خود در شبکه‌ اجتماعی ایکس (توییتر سابق) پستی را منتشر و مخالفت خود را با حذف گزینه «عجله دارم» اعلام کرده بود. او در صفحه شخصی خود نوشته بود: «‏گزینه «عجله دارم»، به‌هیچ‌وجه تخلف نیست. اما نگران کردن سرمایه‌گذاران، قطعاً تخلف از سیاست اعلامی دولت است. سیاست دولت، ایجاد ثبات و امنیت سرمایه‌گذاری است و باهر تخلقی از آن محکم برخورد می‌کنیم. اینکه هر روز کسی با دستورالعمل سلیقه‌ای، دل کارآفرین و سرمایه‌گذار خصوصی را بلرزاند، با سیاست اعلامی دولت کاملاً در تضاد است. این عادت زشت به ارث رسیده از دولت‌های قبل باید کنار گذاشته شود. گزینه عجله دارم، می‌ماند ولی سازمان‌ها و روش‌های مغایر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ حذف خواهند شد.»

با گذشت یک‌ماه از این ماجرا،‌ در پانزدهم اسفندماه، احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، به تاکسی‌های اینترنتی درباره گزینه «عجله دارم» اخطار داد و گفت:‌ «خودتان گزینه «عجله دارم» را حذف کنید.» در پی این اخطارهای پرتکرار، اسنپ از عصر روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه گزینه عجله دارم را از اپلیکیشن خود حذف کرده است.

 

پروانه حسین‌زاده

اتاق خبر اسنپ

0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها