تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اتاق خبر هم‌آوا

اتاق خبر هم‌آوا

قرارداد کارخانه نوآوری آزادی تمدید شد

قرارداد کارخانه نوآوری آزادی تمدید شد

قرارداد کارخانه نوآوری آزادی تمدید شد

در ماه‌های اخیر و به‌دنبال پایان‌ یافتن قرارداد کارخانه نوآوری آزادی، وضعیت این ملک در هاله‌ای از ابهام باقی مانده بود و گمانه‌زنی‌هایی برای تخلیه آن وجود داشت. چند ماه قبل با توافقی که میان مالک و هم‌آوا صورت گرفت، اعلام شد که این ملک تا اردیبهشت‌ماه تخلیه نمی‌شود و روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه، هم‌آوا از تمدید اجاره این ملک خبر داد.

به گزارش تریبون‌نیوز، هم‌آوا در بیانیه‌ای اعلام کرده که «کارخانه نوآوری آزادی، خانه و کارگاه خلاقیت و نوآوری جوانان کارآفرین استارتاپی ایران است. خانه‌ای که در طول شش سال گذشته، ساخت و ماندگاری آن مهمترین دغدغه شرکت هم آوا، معاونت علمی، پارک فناوری پردیس، مراکز نوآوری مستقر در کارخانه نوآوری آزادی، شرکت آما و همه فعالان زیست بوم استارتاپی و دانش بنیان کشور بوده است. پس از مذاکرات متعدد با مالک محترم  «شرکت صنعتی آما» که با حمایت و راهنمایی‌های معاونت محترم علمی و مدیریت پارک فناوری پردیس صورت گرفت، قرارداد اجاره کارخانه نوآوری آزادی تمدید شد. امیدواریم با کمک همه دلسوزان اکوسیستم نوآوری ایران، متولیان این حوزه، فعالان مستقر در کارخانه نوآوری آزادی و مالک محترم شرکت صنعتی آما شرایطی را فراهم آوریم تا جوانان کارآفرین کشورمان در آرامش و امنیت خاطر به راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارشان بپردازند.»

در مهرماه امسال، در گفت‌وگویی که تریبون‌نیوز با فرزین فردیس، مدیرعامل سرآوا داشت او گفته بود که «فکر نمی‌کنم نگرانی خاصی در خصوص قرارداد کارخانه نوآوری وجود داشته باشد. امیدوارم با مجموعه تعاملاتی که بین پارک پردیس و هم‌آوا شکل گرفته و زحمات این دو مجموعه، مشکل کارخانه نوآوری حل شود و بتوانیم قرارداد تمدید کارخانه را نهایی کنیم.» مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس نیز در آبان ۱۴۰۲ و در جریان اختتامیه جشنواره سالانه هوش مصنوعی درباره کارخانه نوآوری آزادی گفته بود که اگر شرایط فراهم شود، این ملک خریداری می‌شود. او تاکید کرده بود:‌ «تلاش می‌کنیم ماموریت‌مان را در این زمینه به خوبی انجام دهیم. قرارداد اجاره کارخانه نوآوری آزادی که توسط هم‌آوا بسته شده‌بود،‌ پنج ساله بوده و تمام شده است. مالک کارخانه نوآوری آزادی هم به جهت منافع اقتصادی خود در تلاش است تا این ملک را به‌فروش برساند؛ اما با مذاکراتی که از طریق دولت با مالک داشته‌ایم، تلاش کرده‌ایم مشکلات این مکان حل شود. ما در دولت، نزدیک به ۲۰ جلسه با مالک داشته‌‌ایم و به این توافق رسیده‌ایم که در مرحله اول تمدید اجاره صورت بگیرد و اگر شرایطی فراهم شود، در آینده ملک را از مالک خریداری کنیم.»

سعید رحمانی هم در همان زمان ویدیویی را منتشر کرده و درباره روند تاریخی کارخانه نوآوری آزادی گفته بود. به گفته رحمانی، باید «بار دیگر عزم جزم کنیم و با توافقی برد برد، چراغ کارخانه نوآوری را روشن نگه داریم. خاموش شدن این چراغ عقب‌گرد و غلبه سیاهی است.»

 

پروانه حسین‌زاده

اتاق خبر هم‌آوا

اتاق خبر هم‌آوا

آخرین اخبار منتشر شده
محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها توانمندسازی شرکت‌های حوزه سلامت در اولویت قرار گیرد
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها