تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

ما دیگر بیش از این عقب‌گرد نخواهیم داشت!
مدیرعامل زرین‌پال در گفت‌وگو با تریبون‌نیوز عنوان کرد:

ما دیگر بیش از این عقب‌گرد نخواهیم داشت!

ما دیگر بیش از این عقب‌گرد نخواهیم داشت!

اکوسیستم نوآوری کشور، سال 1402 را با چالش‌های بسیاری پشت سر گذاشته است، به طوری که به باور بسیاری از فعالان این حوزه، سالی که گذشت لقب سخت‌ترین سال کسب‌وکارهای خصوصی کشور را به خود اختصاص داده است. محدودیت‌هایی مانند فیلترینگ اینترنت و تعلیق و تعطیلی کسب‌وکارها از سوی نهادهای حاکمیتی، عرصه را روز‌به‌روز برای فعالان جامعه نوآوری کشور تنگ‌تر کرده‌اند. حالا که سال ۱۴۰۲ به پایان رسیده و دفتر آن بسته شده است، به سراغ مصطفی امیری، بنیان‌گذار و مدیرعامل زرین‌پال از بازیگران حوزه پرداخت و فین‌تک کشور رفتیم و درباره مسائلی چون چالش‌های سالی که پشت سر گذاشت و پیش‌بینی‌ سال‌ آینده با او گفت‌وگو کردیم.

مصطفی امیری بنیان‌گذار و مدیرعامل زرین‌پال در این خصوص گفت: «در ماه‌های اخیر سال 1402 در زمینه محدودیت اینترنت، افزایش نرخ تورم و دلار با شرایط بحرانی مواجه بودیم به نحوی که تاثیرات آن را در سال آینده خواهیم دید. به طور کلی در سالی که گذشت فضا آن طور که باید برای توسعه بازیگران نوآور فراهم نبود و رگولاتورها هر مدت با اعمال قوانین لحظه‌ای شرایط را برای آنها سختتر کرده‌اند، در سال‌های اخیر نیز بانک مرکزی به واسطه اختیارات خود توانسته در حوزه رمز ارز، پرداخت، مالی و … محدودیت‌های بسیاری را اعمال کند تا جایی‌که امکان شکل‌گیری بازارهای جدید به شدت دشوار شده است. این وضعیت به حدی پیش رفته است که کسب‌وکارهایی که تازه راه‌اندازی شده‌اند با مقررات‌گذاری‌های نادرست با تهدید و نابودی روبرو هستند.»

امیری، عامل اصلی اختلاف سهامداران در حوزه لندتک را توقف فعالیت جاری شرکت‌ها دانست و تاکید کرد که بانک مرکزی هر چند وقت یک‌بار با اعمال محدودیت‌ها به این موضوعات دامن زده است.

مدیرعامل زرین‌پال با اشاره بر کمبود نیروی انسانی متخصص گفت: «درحال حاضر در زمینه منابع انسانی با چالش‌های اساسی روبرو هستیم و نیاز داریم در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص سرمایه‌گذاری کنیم.»

مدیرعامل زرین‌پال دیدگاه خود را درباره سال 1403 اینگونه بیان کرد: «در سال 1403، احتمال تشدید تحریم‌ها و نوسانات در بازار ارز و اقتصاد دوباره برجسته خواهد شد و همچنین نتایج انتخابات آمریکا نیز بر این روند تأثیرگذار خواهد بود. از نظر رشد فضای کسب‌و‌کارها، فکر نمی‌کنم اتفاق ویژه‌ای رقم بخورد، به دلیل اینکه ما همچنان با ترندهای جهانی فاصله داریم. بنابراین فکر نمی‌کنم در سال 1403 این عقب ماندگی جبران شود.»

او ادامه داد: «در حوزه‌های لندتک، تامین مالی گروهی، پرداخت‌ها و رمزارز، احتمالاً تغییرات عمده‌ای رخ نخواهد داد. برخلاف بسیاری از فعالان این حوزه که پیش‌بینی می‌کنند سال آینده سخت‌تر خواهد بود، من فکر می‌کنم که ما دیگر فضایی برای عقب‌نشینی نداریم و سال 1403 را با رشد متوسطی به پایان خواهیم برد.»

نویسنده: هانیه عرفانی‌نژاد

تریبون‌نیوز

تجارت الکترونیک ایماژ

آخرین اخبار تریبون‌نیوز
آخرین اخبار منتشر شده
محمدفواد رحمان‌سرشت، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شد بیانیه اتاق ایران در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش پیام تسلیت معاون علمی رئیس‌جمهور در پی شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان تا پایان امسال، مشعل آهن اسفنجی اردبیل روشن می‌شود پیام تسلیت رئیس اتاق اصناف ایران درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهادت در راه خدمت به وطن واحدهای فناور مستقر در شهرک‌های صنعتی نوسازی و بازسازی می‌شوند ۲۰ طرح قابل سرمایه‌گذاری در رویداد تبادل فناوری شناسایی شد طرح تعطیلات زمستانی مدارس و کاهش آلودگی هوا مطرح شد بدون مشارکت مردم، جهش تولید و رشد پایدار حاصل نمی‌شود برگزاری رویداد فناورانه «اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان» نشست هدایت شغلی مهندسی پزشکی برگزار شد اطلاعیه سازمان نصر درباره دریافت ثبت سفارش و اخذ کد تخصیص از بانک مرکزی در سال 1403 اعلام حمایت همه‌جانبه تشکل‌های بخش خصوصی از تصمیم مجلس در تعطیلی شنبه‌ها توانمندسازی شرکت‌های حوزه سلامت در اولویت قرار گیرد
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها