تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

اتاق خبر نوبیتکس

[اطلاعیه دوم] راهکار احتمالی نوبیتکس برای حل مشکلات مربوط به شبکه‌ی گالا

[اطلاعیه دوم] راهکار احتمالی نوبیتکس برای حل مشکلات مربوط به شبکه‌ی گالا

[اطلاعیه دوم] راهکار احتمالی نوبیتکس برای حل مشکلات مربوط به شبکه‌ی گالا

پیروی اطلاعیه‌ی قبلی در مورد مشکلات گالا؛ از آنجایی که تیم pNetwork گالا تصمیمات جدیدی گرفته است، بر آن شدیم تا برای روشن شدن اذهان شما کاربران گرامی، تصمیمات آتی را اعلام نماییم.

شنبه شب به تاریخ ۱۴ آبان، تیم pNetwork تصمیمات خود در مورد توکن گالا را در قالب اطلاعیه‌ای منتشر کرد که از این لینک می‌توانید به طور کامل آن را مطالعه فرمایید. به طور خلاصه عملاً مشخص شده است که تیم pNetwork توکن گالا بر روی اسمارت چین را اسکم نموده و مسئولیتی در این قبال نپذیرفته است (منبع). همینطور تیم توکن اصلی گالا (اتریومی) ضمن ابراز تأسف برای شریک تجاری خود، اعلام رفع مسئولیت کرده است. همین مسئله باعث می شود که عملا این توکن نسبت ۱ به ۱ خود را با توکن اصلی به دلایل کاملاً غیرمنطقی (دسترسی غیرمجاز به کلید) از دست داده و عملاً ارزشی نخواهد داشت.

خلاصه شرح وقایع:

  • ابتدا توکن پی‌گالا روی شبکه بایننس اسمارت چین، با نسبت یک به یک با توکن گالا اتریومی، ایجاد شد.
  • در تاریخ ۱۳ آبان، تیم pNetwork متوجه یک مشکل امنیتی در قرارداد هوشمند توکن پی‌گالا شد.
  • در تاریخ ۱۳ آبان، تیم pNetwork با تنها دو اکسچنج بین المللی موضوع امنیتی را در میان گذاشت و از اعلام عمومی و اطلاع رسانی خودداری کرد.
  • در تاریخ ۱۴ آبان، این تیم از باگ مورد ادعا سوء استفاده کرده و ۲۷،۸۱۴،۲۰۰،۰۰۰ توکن پی‌گالا مینت کرد. این اتفاق از سوی هکرها نبوده و توسط تیم pNetwork انجام شده است.
  • تیم pNetwork اقدام به فروش این توکن‌ها در صرافی پنکیک‌سواپ و تبدیل آن به BNB کرده است که به دنبال این اتفاق، قیمت توکن گالا تا ۹۰ درصد ریزش کرده و این تیم توانست ۱۲،۹۷۷ رمزارز BNB بدست آورد.
  • تصمیم تیم pNetwork ایجاد توکن جدیدی با عنوان “پی‌گالا جدید” بوده و ادعا دارند که در تعامل مجدد با GALA مجدداً ارزش ۱ به ۱ با آن خواهد داشت و عملاً توکن های قبلی خود را اسکم خواهد نمود. پی گالای جدید صرفاً به آدرس هایی که قبل از وقوع هک، موجودی داشته و در تاریخ ۱۶ آبان نیز همان موجودی را حفظ نموده باشند تعلق می گیرد.
  • تیم pNetwork درصدد ایردراپ رمزارز BNB به کاربرانی است که مالک پی‌گالا بعد از این اتفاق هستند. لازم به ذکر است که به ازای هر توکن پی‌گالا، ۰.۰۰۰۰۰۱۰۹ رمزارز BNB (معادل ۱۳۰ ریال در شرایط قیمت فعلی) ایردراپ صورت خواهد گرفت و زمان اسنپ‌شات برای تخصیص این توکن‌ها، ساعت ۱۱:۳۰ تاریخ ۱۶ آبان خواهد بود.

حال با توجه به اطلاعیه تیم pNetwork و پیرو اطلاعیه قبلی نوبیتکس، به موارد زیر توجه فرمایید:

  • بازار گالا فعلی در نوبیتکس فردا دوشنبه مورخ ۱۶ آبان، رأس ساعت ۱۰ صبح بسته خواهد شد. پس از بسته شدن بازار صرفاً امکان برداشت توکن pGALA برای دارندگان تا ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه همان روز یعنی دوشنبه ۱۶ آبان، وجود خواهد داشت و پس از آن برداشت بر روی شبکه اسمارت چین ممکن نخواهد بود.
  • بازار گالای اتریومی در نوبیتکس امروز یکشنبه مورخ ۱۵ آبان، در ساعت ۱۹ افتتاح خواهد شد. و صرفاً امکان مبادله برای کاربرانی که واریز اتریومی گالا داشته باشند در آن وجود خواهد داشت. خریداران این بازار نیز مالکان گالای اتریومی خواهند بود.

سه اسنپ شات زمانی در نوبیتکس وجود خواهد داشت:

  •  اسنپ‌شات اول: بلوک شماره ۲۲۷۴۵۰۱۳ ساعت ۲۳:۱۵ روز پنجشنبه ۱۲ آبان (زمان وقوع باگ)
  • اسنپ‌شات دوم:ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۱۶ آبان (زمان توقف بازار گالای قدیم در نوبیتکس)
  •  اسنپ‌شات سوم: ساعت ۱۱:۳۰ روز دوشنبه ۱۶ آبان

بند اول) کاربرانی که قبل از بوجود آمدن مشکل برای توکن گالا (اسنپ شات اول)، صاحب توکن گالا بوده‌اند یا پس از اسنپ شات اول واریز و موجودی بر روی شبکه اتریومی داشته باشند به همان میزان در کیف پول جدیدی توکن ‌گالای اتریومی دریافت خواهند کرد. بنابراین، اگر تا پیش از اسنپ‌شات اول مالک رمزارز گالا بوده‌اید و تا به این لحظه نیز این رمزارز را حفظ کرده‌اید، عملا مالک توکن اتریومی گالا محسوب می‌شوید و تسویه‌ی شما با همین توکن به نسبت یک به یک انجام خواهد شد. اگر موجودی فعلی شما کمتر از موجودی در اسنپ‌شات اول باشد، به اندازه موجودی در اسنپ‌شات سوم رمزارز گالا دریافت خواهید کرد و اگر موجودی فعلی شما بیشتر باشد به اندازه موجودی در اسنپ شات اول گالا دریافت خواهید کرد. مازاد گالا مطابق مفاد بند دوم یا سوم برخورد خواهد شد.

بند دوم) از آنجایی که اختلاف جدی بین ارزش توکن pGALA با توکن GALA اتفاق افتاده که خارج از عهده بستر و از طرف تیم مالکان بوده است، معاملات انجام شده مشمول بند ابطال معاملات مندرج در قوانین و شروط استفاده از خدمات نوبیتکس شده است. کاربرانی که بین اسنپ‌شات اول و دوم، دارایی گالا خریداری کردند و تا اسنپ شات سوم نیز آن را نگهداری نموده‌ باشند، به اندازه موجودی در اسنپ شات دوم، از محل بازگشت معاملات واریز کنندگان توکن pGALA و وجوه تأمین شده حاصل، در صورت حفظ توکن‌های خود و عدم برداشت یا معامله، بازخرید خواهند شد. فرمول محاسبه قیمت در زمان بازخرید عبارتست از:

مقدار کل وجوه بازگشت داده شده تقسیم بر کل مقدار دارایی گالای کاربران در بازه زمانی ذکر شده

بند سوم) با کاربرانی که موجودی گالای آنها مرتبط با بعد از اسنپ شات دوم در کیف پول باقی بماندو در اسنپ شات سوم (مرتبط با ایردارپ شبکه) موجودی داشته باشند، در صورت وقوع ایردراپ، به ازای هر گالا به اندازه ۰.۰۰۰۰۰۱۰۹ رمزارز BNB (معادل ایردراپ شبکه) یا معادل ریالی آن تسویه خواهد شد.

⚠️هرچند که با توجه به بند اول و دوم، برای خریداران، تعیین تکلیف خواهد شد با این وجود با توجه به تصمیمات اعلام شده توسط تیم pNetwork عملاً توکن های pGALA بی ارزش محسوب شده و همانطور که در اطلاعیه های قبلی نیز تأکید شد مسئولیت خرید کاملاً برعهده کاربر است.
‼️‼️‼️زمان بازخرید توکن های موجود پس از اسنپ شات سوم و قیمت بازخرید و همچنین ثبت توکن گالا اتریومی برای مشمولین بند ۱، متعاقباً و پس از تکمیل پروسه بازیابی وجوه و ایردراپ شبکه اطلاع رسانی خواهد شد.

خاطر نشان می‌شود که تصمیمات گرفته شده، هم‌راستا با تصمیمات تیم pNetwork بوده و با توجه به تصمیمات احتمالی این تیم در آینده، می‌تواند دست خوش تغییر شود. بر خلاف غالب اکسچنجهای خارجی که هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نپذیرفتند، ما در نوبیتکس تلاش داشتیم تا عادلانه ترین تصمیم ممکن را با وجود مشقات بسیار اجرایی، در مورد اسکم شدن توکن pGALA گرفته و در هر مرحله که به قطعیت رسیدیم در سریعترین زمان ممکن به شکل شفاف اطلاع رسانی نماییم.

در صورت تغییر در اطلاعیه‌های این تیم و تصمیم‌گیری‌ها، متعاقباً از طریق همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد.

اتاق خبر نوبیتکس

0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها