تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
جمعه 28 اردیبهشت 1403

اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران

حضور پرشور فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی در غرفه اتاق تهران در ایران اکسپو
حضور پرشور فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی در غرفه اتاق تهران در ایران اکسپو

بخش خصوصی ستون فقرات اقتصاد کشور است

حضور پرشور فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی در غرفه اتاق تهران در ایران اکسپو

در روز دوم از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تعداد زیادی از فعالان اقتصادی ایرانی و خارجی و مدیران دولتی در غرفه اتاق تهران حضور یافتند. احمد وحیدی وزیر کشور، عباس آرگون عضو هیئت‌رئیسه اتاق تهران، محمود سیجانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران، جبرئیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، بهزاد بهزادی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری تهران، حسین پیرموذن نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران، عدنان موسی‌پور رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، حسن شیخ‌نیا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و… از جلمه افرادی بودند که با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو از غرفه استان تهران که مسئولیت آن با اتاق بازرگانی تهران است بازدید کردند.

ارتباط تنگاتنگ جهاد کشاورزی و اتاق‌ بازرگانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران که در غرفه اتاق تهران حضور یافته بود، درباره نمایشگاه ایران اکسپو گفت: این نمایشگاه ظرفیت‌های خوب ایران را در حوزه‌های مختلف اقتصادی به نمایش گذاشته است. به‌نظرم چنین نمایشگاه‌هایی برای تبیین پروژه‌های اقتصادی و بهبود صادرات اثرگذار خواهند بود.

به گزارش تریبون‌‌نیوز، به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، جبرئیل برادری با اشاره به همکاری این سازمان با اتاق تهران گفت:‌‌ ما هر دو هفته یک‌بار جلساتی را با اتاق‌های بازرگانی داریم و درباره موانع توسعه اقتصادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی و صنایع مرتبط با آن گفت‌وگو می‌کنیم تا بتوانیم فرآيندها را برای فعالان اقتصادی این بخش‌ها تسهیل کنیم. همکاری با اتاق بازرگانی به توسعه صادرات کمک می‌کند و سبب افزایش ارزآوری و خلق ارزش افزوده بیشتر می‌شود.

دولت باید از راهنمایی‌های اتاق‌ بازرگانی بیشتر بهره‌مند شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران هم ضمن بازدید از غرفه اتاق بازرگانی تهران در نمایشگاه ایران‌ اکسپو ۲۰۲۴ به نقش اتاق‌های بازرگانی در رشد اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار اشاره کرد.

محمود سیجانی به خبرنگار اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ اتاق بازرگانی تهران به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی پایتخت، یک تشکل اصلی در حوزه‌ تجارت است که نقش قابل توجهی ایفا می‌کند. اتاق بازرگانی نقش هماهنگ‌کننده با سایر بخش‌ها را در حوزه‌های گوناگون اقتصادی اعم از صنعت و معدن برعهده دارد و بازوی اجرایی دولت است و ما با این دیدگاه، تعاملات‌ خود را با این نهاد بخش خصوصی افزایش می‌دهیم.

او تاکید کرد که بزرگان اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی حضور دارند و به این دلیل که آن‌ها صاحبان ایده و سرمایه هستند، می‌توانند به تصمیم‌گیری‌ها در این بخش‌ها کمک کنند. مدیرکل صمت تهران افزود: در تصمیم‌گیری‌ها و تدوین برنامه‌ها از طریق کارگروه‌‌ها و شورای گفت‌وگو، می‌توانیم با بخش خصوصی و به‌طور خاص اتاق‌های بازرگانی مشورت کنیم و از راهنمایی‌هایشان بهره‌مند شویم. ما اتاق بازرگانی را به‌عنوان یک تشکل مادر در تصمیم‌گیری‌ها قبول داریم و در خدمت آن‌ها هستیم.

محمود سیجانی‌ همچنین به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» است، اشاره کرد و گفت: می‌توانیم روی اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان نهاد خصوصی محقق‌کننده شعار سال حساب کنیم.

نقش اثرگذار تفاهم‌نامه‌های همکاری اتاق تهران و وزارت صمت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار اتاق تهران در زمینه برنامه‌های صمت برای توسعه همکاری با اتاق‌های بازرگانی گفت: ما تفاهم‌نامه و توافق‌نامه‌ای را با اتاق بازرگانی تهران داریم و براساس آن، در زمینه‌های مرتبط با آموزش، چگونگی سرمایه‌گذاری، محدودیت‌های سرمایه‌گذاری و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی، با این نهاد بخش خصوصی همکاری می‌کنیم. هدف از این تفاهم‌نامه‌ها هم این است که هم‌افزا باشیم و موازی کاری نکنیم.

محمد سیجانی افزود: تفاهم‌نامه‌ ما با اتاق تهران را در نشست شورای گفت‌وگو با حضور استاندار تهران به امضا رسید تا همکاری‌هایمان با اتاق بازرگانی تهران را هم‌افزا کنیم و پروژه‌های مشترک‌مان را به سرانجام برسانیم.

بخش خصوصی، ستون فقرات اقتصادی کشور است

عضو هیئت‌ رئیسه اتاق تهران نیز در بازدید از غرفه اتاق تهران گفت:‌ توسعه‌یافتگی هر کشوری رابطه مستقیمی با رشد بخش خصوصی آن دارد. در صورتی که یک کشور بخش خصوصی ضعیفی داشته باشد، در مسیر توسعه با مشکلات متعددی مواجه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، عباس آرگون افزود: بخش خصوصی ستون فقرات اقتصادی کشور است و فعالان نخبه اقتصادی در اتاق‌های بازرگانی که پارلمان بخش خصوصی هستند، دور هم جمع می‌شوند تا چرخ اقتصادی کشور با سرعت بیشتری بچرخد. اتاق‌های بازرگانی در تعامل با دولت و حاکمیت می‌توانند مشکلاتی که فعالان اقتصادی دارند را بازگو کنند.

این عضو هیئت‌‌‌رئیسه اتاق تهران ادامه داد: دولت‌ها در تمام دنیا بهره‌وری کافی را ندارند و به همین خاطر نقش اتاق‌های بازرگانی در جهان پررنگ است و وقتی بخش خصوصی جایگاه مناسب خود را در کشوری پیدا کند، می‌تواند به رشد اقتصادی کمک شایان توجه‌ای کند. اگر توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی در کشور شود، شاهد اشتغال‌زایی، تورم‌زدایی، توسعه صادرات، ایجاد ظرفیت‌های جدید و بهبود رفاه و معیشت مردم هستیم.

آرگون نمایشگاه ایران اکسپو را فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی‌های صادراتی کشور دانست و عنوان کرد که اگر اطلاع‌رسانی‌های مربوط به این نمایشگاه در رسانه‌ها بیشتر بود، استقبال علاقه‌مندان حوزه تجارت و صادرات افزایش می‌یافت. او در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: اگر ظرفیت‌های صادراتی‌مان را گسترش دهیم و از هیئت‌های تجاری معتبر دعوت کنیم، این امکان وجود دارد که ایران اکسپو ۲۰۲۴ ارز‌آوری را افزایش دهد.

اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران

آخرین اخبار اتاق خبر اتاق بازرگانی تهران
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها