تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

فراخوان پژوهشی «ساخت مکمل پروبیوتیک بومی لاکتوباسیلوس ادغام‌شده با نانوذرات طلا» منتشر شد

فراخوان پژوهشی «ساخت مکمل پروبیوتیک بومی لاکتوباسیلوس ادغام‌شده با نانوذرات طلا» منتشر شد
در 5 خرداد 1403 ساعت 5:35 ب.ظ

یک‌صدوسی‌وپنجمین فراخوان مشارکت در اکتساب فناوری طرح «ساخت مکمل پروبیوتیک بومی لاکتوباسیلوس ادغام‌شده با نانوذرات طلا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به پیشنهاد یک گروه پژوهشی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه منتشر شد.

به گزارش تریبون‌‌نیوز، به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، شیوع بیماری‌های بدخیم از جمله سرطان معده در سراسر جهان به شدت افزایش یافته است. در این بین کشور ما هم از این قاعده مستثنا نیست. این امر تا حد زیادی به دلیل تغییرات در سبک زندگی مانند عدم فعالیت، تغذیه آلوده به مواد شیمیایی، مواجهه مستمر با انواع مختلف سموم استرس و بسیاری موارد دیگر است. پروبیوتیک‌ها به ویژه لاکتوباسیل‌ها به عنوان ابزاری کمکی برای درمان سرطان‌های مختلف و همچنین سرطان معده معرفی شده‌اند. این گروه از باکتری‌ها، به طور طبیعی در میکروبیوم انسان وجود دارند و می‌توانند از تکثیر سلول‌های سرطان معده از طریق مکانیسم‌های ایمونوژنیک و غیر ایمونوژنیک جلوگیری کنند.

در این طرح دستیابی به دانش فنی ساخت مکمل پروبیوتیک بومی لاکتوباسیلوس ادغام‌شده با نانوذرات طلا مدنظر است. اندازه نانوذرات طلا تقریبـــا حــدود ۱۰۰ نانومتر خواهد بود. نانوذرات طلا باعث افزایش بقاء نانو مکمل در بدن و در نتیجه ماندگاری آن روی سلول‌های سرطانی در محیط اسیدی معده می‌شود. ماندگاری نانو مکمل در معده حدود ۴ تا ۶ ساعت و تاثیر نانو مکمل روی سلول‌های سرطانی معده و القای آپاپتوز حدود 98-78 درصد خواهد بود. وجود نانو ذرات با قابلیت مشاهده و پیگیری از روند القای آپاپتوز در سلول‌های سرطانی به وسیله CT-scan مقدور است. همچنین دوز موثر روی سلول‌های سرطانی در ۴۸ ساعت با OD نیم مک فارلند حدود 0.525 خواهد بود.

اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان پژوهشی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا روز پنجشنبه 17 خرداد 1403 پروپوزال و پیشنهادهای خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری دانا شریف با شماره تلفن‌ 02188486498 تماس بگیرند.

 

انتشار فراخوان پژوهشی با عنوان «ساخت مکمل پروبیوتیک بومی لاکتوباسیلوس ادغام‌شده با نانوذرات طلا»

https://triboon.news?p=43290