تمام اخبار الکامپ ۲۰۲۳ را از اینجا دنبال کنید

کلیک کنید
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
انتشار خبر
جمعه 14 اردیبهشت 1403

اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا

شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا

شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا

پاویون شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت شرق آفریقا با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از روز چهارشنبه 29 فروردین در نایروبی پایتخت کنیا آغاز به کار کرد.

به گزارش تریبو‌ن‌نیوز، به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه حوزه دارو و تجهیزات پزشکی (24rd MEDEXPO AFRICA 2024) و سومین دوره نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی (3rd AFRILAB 2024) از 29 تا 31 فروردین 1403 در نایروبی برگزار می‌شود.

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این رویداد که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، دو شتاب‌دهنده و 14 شرکت دانش‌بنیان به عرضه محصولات و توانمندی‌های خود در حوزه تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، داروهای انسانی، داروهای دامی می‌پردازند. اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات فناورانه‌ای که در این نمایشگاه معرفی شده است، به این شرح است:

زیما دانش سلامت تجارت

نانودارو به عنوان شرکت مادر در سال 2011 با هدف توسعه محصولات دارویی با فناوری پیشرفته، عمدتاً سیستم‌های تحویل داروی جدید، تأسیس شد. یک دوره موفقیت آمیز 5 ساله در نانودارو منجر به تصمیم راهبردی تاسیس یک شرکت مدیریت صادرات با تمرکز بر صادرات محصولات دارویی پیشرفته شد و با این هدف «زیما» تا یک سازمان کاملاً متخصص ارائه دهنده زنجیره ارزش در بازارهای دارویی در سراسر جهان ایجاد کند.

ویرا واکسن شایا

شرکت ویرا واکسن شایا به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر در صنعت واکسن سازی و عضو شورای جهانی ICC با تمرکز بر حوزه دامپزشکی همواره در نظر دارد با ایجاد تفکر فرآیند گرا در کلیه سطوح شرکت، با رعایت الزمات قانونی و اصول فنی و کیفی تولید واکسن، ضمن توسعه پایدار، ارتقای توان تولید، رشد سرمایه، درآمد سودآوری شرکت، با استفاده از خلاقیت و نوآوری به پیشگامان در عرصه فن آوری و علوم روز واکسن‌سازی کشور بپیوندد. محصولات این شرکت، ویرا پست، ویرا اکتی وکس، ویرا لمپی وکس، ویرا آفتووکس و ویرا نورلین است.

داروسازی پارس حیان

شرکت داروسازی پارس‌حیان یک گروه دارویی-بهداشتی در سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و به نوآوری، کیفیت، کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی شهرت دارد. این شرکت بیش از ۱۰۰۰ محصول را در قالب ۱۴ برند و ساب‌برند به مصرف‌کنندگان ایرانی و همچنین به کشورهای روسیه، عراق، کویت، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، لبنان، عمان و ارمنستان صادر می‌کند. محصولات این شرکت در حوزه‌های مراقبت‌های شخصی، تخصصی بهداشتی، دارویی و مکمل هستند.

پادرا سرم البرز

پادرا سرم البرز تنها تولیدکننده سرم ضد سم مار و ضد زهر عقرب در ایران به روش فرآوری محصولات مشتق شده از پلاسمای هیپرایمون است و بیش از 65 درصد سرم ضد سم مار مورد نیاز وزارت بهداشت را تأمین می‌کند. محصولات پادرا سرم البرز SnaFab5، SnaFab6 و ScoFab هستند.

افق تولید داروی پارس (OTDP)

در افق فارما با بهره‌گیری از بهترین و بروزترین تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در سطح جهانی، طیف متنوعی از محصولات دارویی و انواع مکمل‌ها تولید می‌شود. کارخانه این شرکت در منطقه آزاد شهر صنعتی کاوه واقع شده است. محصولات آن انواع شربت، قرص و کپسول است.

نویان پژوهان زیست دارو

شرکت نویان پژوهان زیست دارو در سال ۱۳۹۳ به کمک جمعی از دانشجویان نخبه دانشگاه های برتر کشور در کنار اساتید و بزرگان صنعت بیوتکنولوژی ایران در حوزه واکسن به صورت تخصصی آغاز به کار کرد. متخصصین تیم نویان موفق به تولید واکسن نوترکیب علیه ویروس HPV شده‌اند. این واکسن ضدسرطان دهانه رحم و هم چنین از برخی سرطان‌های دیگر همچون سرطان مقعد و سرطان واژن است. محصولات‌ آن واکسن HPV (PapilloGuard2,4) است.

گروه نبض

نبض در حوزه سلامت دیجیتال، راه‌حل‌های هوشمند و دقیقی را منطبق با نظر و نیاز پزشکان و بیماران ارائه کرده است و امکان تجربه خدمات پزشکی را با بالاترین کیفیت در قالب سرویس‌های نرم‌افزاری و محصولات سخت‌افزاری را فراهم کرده است. محصولات گروه نبض، دستگاه ECG دستی، گوشی پزشکی دیجیتال، گوشی پزشکی مکانیکی و بسته بهداشتی مراقبت در منزل است.

مهندسی کاوندیش سیستم

این شرکت در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و فعالیت خود را با هدف تولید و طراحی تجهیزات پزشکی آغاز کرد. این شرکت در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند و به بیش از 12 کشور مانند ترکیه، عراق، هند، سوئد، رومانی، بلاروس صادرات دارد. محصولات شرکت مهندسی کاوندیش شامل واحدهای جراحی الکتریکی (ESU) می‌شود.

فنی مهندسی توسعه مدار هایرو

این شرکت سال 1391 و با هدف بومی‌سازی فناوری ساخت تجهیزات تخصصی پزشکی نظیر دستگاه لیزر دایود، دستگاه لیزر موهای زائد، کربوکسی‌تراپی و در زمینه درماتولوژی کار خود را آغاز کرد. محصولات این شرکت، دستگاه پلاسما پلاروکس، دستگاه لیزر دایود و دستگاه کربوکسی‌تراپی است.

فن آزما گستر

با سه دهه تجربه در زمینه تولید تجهیزات آزمایشگاهی، مجموعه ای از محصولات مدرن و باکیفیت را منطبق با استانداردهای جهانی به بازار عرضه می‌کند. محصولات فن آزما گستر، انکیباتور داغ هوشمند، آزمایشگاه هوشمند و فریزر داروسازی، آزمایشگاه هوشمند و یخچال داروسازی، کوره خشک کن آزمایشگاهی هوشمند است.

درسا دارو

این شرکت در سال 1378 توسط عده ای از متخصصین پزشکی و داروسازی و دانشگاهی با هدف خدمت به نظام سلامت و تولید داروهای مورد نیاز و ضروری کشور و با نگرش به نوآوری با محور کیفیت و به منظور دسترسی پزشکان و بیماران به مهمترین داروهای مورد نیاز، تاسیس شد. يكي از بزرگ‌ترين افتخارات اين شركت، ساخت ماده اولیه دارویی نيتروگليسرين وهمچنین تولید انبوه قرص پیوسته رهش نیتروگلیسرین در سال 1388 و همچنین یدوفولیک به عنوان اولین مکمل حاوی ید در کشور در سال 1395 است.

محصولات درسا دارو شامل اینترفرون گاما، یدوفولیک، نیتروگلیسیرین (قلبی عروقی)، مکمل‌های غذایی و ورزش، داروهای ضد درد و داروهای ضد التهاب می‌شود.

به بان شیمی (HISEPT)

این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات و تکنولوژی در صنعت شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها در خاورمیانه است و طیف وسیعی از محصولات مرتبط با افزایش ایمنی بهداشتی را تولید و به بازارهای منطقه عرضه می‌کند. محصولات آن انواع شوینده‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده‌ها است.

واقعیت ترکیبی ارس

این شرکت در زمینه تولید شبیه‌سازهای پزشکی پیشرفته از جمله شبیه‌ساز آموزش احیا با استفاده از متاورس و مصنوعی فعالیت می‌کند. محصولاتش شبیه‌ساز آموزش احیا با استفاده از متاورس است.

صنایع ارتوپدی آراد طب توس

این شرکت سال 1393 در زمینه طراحی و تولید انواع وسایل ارتوپدی از جمله ایمپلنت‌ها و اکسترنال‌ها در شرق کشور تأسیس شد. محصولات آن، ایمپلنت‌های ارتوپدی (پیچ و پلاک)، فیکساتورهای خارجی، ایمپلنت‌های دندان و صورت است.

شتاب‌دهنده سلامت نوین تدبیر زیست

این شرکت در حوزه تجهیزات و ملزومات سلامت فعال است و تلاش می‌کند فعالیت‌ها در زمینه تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها به درست‌ترین شکل انجام شود. این شتابدهنده تلاش می‌کند با رونق دادن به تولید محصولات ایران ساخت، راه را بر واردات کالا خارجی ببندد.

شتاب‌دهنده سیمدیکس

سیمدیکس (SiMedix) یک شتاب‌دهنده پیشگام با فناوری پیشرفته است که در زمینه فناوری واقعیت مجازی فعالیت می‌کند. محصولات آن شبیه‌ساز جراحی چشم OpSim و شبیه‌ساز جراحی دندان DentaSim هستند.

اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

آخرین اخبار اتاق خبر صندوق نوآوری و شکوفایی
صندوق نوآوری و شکوفایی حامی شرکت‌های پیشگیری از سرطان شد پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه ساختمان کنیا برپا می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا آغاز سرمایه‌گذاری روی طرح «کتتر انتقال جنین»، برنده قسمت هجدهم مسابقه شکوفا پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه تخصصی صنعت برق مشهد برپا می‌شود آمادگی صندوق نوآوری برای ارائه طرح جامع «نظام تامین مالی نوآوری کشور» حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه تخصصی کشاورزی شیراز فراخوان پژوهشی با عنوان «تولید نمونه نیمه‌تجاری نیکوتین به عنوان ماده اولیه دارویی در ریشه‌های موئین تنباکو بر پایه فناوری کریسپر» انتشار فراخوان پژوهشی با عنوان «تولید روغن غنی از امگا 3 از سویه‌های جدید آئورانتیوکیتریوم با کمک فناوری‌‌های تکامل تطبیقی و مهندسی متابولیک» فراخوان پژوهشی با عنوان «سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان مبتنی بر تصاویر پانورامیک (OPG)» منتشر شد فراخوان پژوهشی با عنوان «کیت تشخیص مبتنی بر نانوذرات نقره و کربن دات‌های سنتزشده با پروتئین‌های گیاهی برای ارزیابی کیفیت مواد غذایی» شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی چین شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به نمایشگاه نفت و گاز روسیه می‌روند صندوق نوآوری و بانک پاسارگاد دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند
آخرین اخبار منتشر شده
آی‌هیت، نماد افتخار و نشانگر پیشرفت همه‌جانبه علمی‌ و فناوری ایران است بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور افتتاح می‌شود دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول برگزار شد وزارت امورخارجه از نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ حمایت می‌کند اکسپو فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان‌هاست بخش خصوصی ستون فقرات اقتصاد کشور است بازدید امید سحرخیز معاون زیربنایی، تولیدی و اقتصادی بازرس ویژه رئیس‌جمهور از غرفه ایمیدرو زیست‌بوم نوآوری و فناوری زیر یک سقف رأی بیش از ۹۷ هزار نفر در جشنواره ولاگ فیلیمومدرسه شناسنامه‌دار کردن نوآوری‌ها، رسالت مالکیت فکری است فرصت نمایشگاه ایران اکسپو برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی حضور دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 پیگیری اتاق ایران برای بهبود محیط کسب‌و‌کار و تقویت تجارت ﭘﺬﯾﺮه ﻧﻮﯾﺴﯽ اوراق ﻣﺮاﺑﺤﻪ جدید با نماد «فناپ زیرساخت ۰۷» اعمال فیلترینگ در دیسکورد و مشکلات گسترده آن
0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها