تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران
به همت صندوق نوآوری و شکوفایی

فراخوان برنامه «توانا» منتشر شد

فراخوان برنامه «توانا» منتشر شد
در 9 خرداد 1403 ساعت 11:48 ق.ظ

به منظور توسعه ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید محصولات و فراهم‌سازی زمینه جهش تولید دانش‌بنیان، فراخوان «توانا» چهارمین بسته از برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری منتشر شد.

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از  روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، «توانا»، برنامه ویژه‌ صندوق نوآوری و شکوفایی در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با هدف حمایت از ایجاد یا توسعه زیرساخت‌های تولیدی، آزمایشگاهی و عملیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، نوآور و فناور کشور است.

در این راستا، شرکت‎‌های دانش‌بنیان حائز شرایط از جمله با میزان فروش کمتر از 500 میلیارد تومان یا با میزان فروش بیشتر از 500 میلیارد تومان و سهم کمتر از 50 درصدی فروش دانش‌بنیان، می‌توانند از تسهیلات بسته «توانا» برای تأمین هزینه‌های سرمایه ثابت مورد نیاز برای ایجاد یا توسعه خط تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان خود (از قبیل تجهیزات تولید، تجهیزات آزمایشگاهی، تأسیسات و …) بهره‌مند شوند.

تسهیلات برنامه «توانا» تا سقف 50 میلیارد تومان با دوره اجرای حداکثر 18 ماه، با دوره تنفس و بازپرداخت حداکثر 48 ماه پرداخت می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیانی که دارای برنامه‌ عملیاتی مشخص برای افزایش 3 برابری ظرفیت تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان باشند یا طرح‌هایی مرتبط با زیست فناوری، هوش مصنوعی و میکروالکترونیک یا موضوعات کاربردی بهره‌وری انرژی، مدیریت منابع آبی و امنیت غذایی ارائه کنند، در اولویت تخصیص منابع قرار گرفته و تضامین مورد نیاز برای دریافت تسهیلات برای آنها تسهیل خواهد شد.

شرکت‌های دانش‌بنیان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص شرایط دقیق بهره‌مندی از تسهیلات فراخوان برنامه «توانا» می‌توانند به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانیwww.inif.ir مراجعه کنند.

همچنین میز خدمت صندوق نوآوری و شکوفایی (42170120-021) در ساعات اداری پاسخگوی سوال‌ها و ابهامات شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه خواهد بود.

https://triboon.news?p=43561