تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران

معرفی ۱۰۰۰ فرصت شغلی در دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

معرفی ۱۰۰۰ فرصت شغلی در دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
در 9 خرداد 1403 ساعت 4:45 ب.ظ

دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌‎های برتر تهران و اعضای بنیاد نخبگان استان تهران، صبح سه‌شنبه هشتم خرداد ماه 1403 با هدف معرفی 1000 فرصت‌ شغلی در 45 شرکت دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه، در محل صندوق نوآوری آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حالی آغاز به کار کرد که پیش‌تر نخستین دوره این نمایشگاه ویژه نخبگان عضو بنیاد نخبگان استان تهران، با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، حیدر مفتاحی‌زاده رئیس بنیاد نخبگان استان تهران و با مشارکت ۳۲ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و الکترونیک و مخابرات و ارائه فرصت‌های شغلی در این شرکت‌های دانش‌بنیان، 16 اسفند 1402 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده بود.

با توجه به استقبال گسترده‌ از این نمایشگاه و درخواست‌های مکرر جهت امکان حضور دانشجویان و دانش‌‎آموختگان دانشگاه‌های برتر تهران علاوه بر اعضای بنیاد نخبگان استان تهران، تاریخ‌های 8 و 9 خرداد 1403 برای برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌‎های برتر تهران و اعضای بنیاد نخبگان استان تهران تعیین شد.

دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

با بازدید محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، این نمایشگاه از صبح سه‌شنبه 8 خرداد 1403 آغاز به کار کرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت‌های 45 شرکت‌ دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه و فرصت‌های شغلی ارائه‌شده توسط آنها قرار گرفت.

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه و مصطفی بغدادی مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، حیدر مفتاحی‌زاده رئیس بنیاد نخبگان استان تهران،  یاسین کیخا معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، عسل آغاز عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مجید حسینی‌نژاد بنیان‌گذار علی‌بابا، از جمله مهمانان و سخنرانان مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بودند.

 

بهم‌رسانی کارجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان، هدف اصلی نمایشگاه کار و اشتغال

بهم‌رسانی کارجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان، هدف اصلی نمایشگاه کار و اشتغال

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: «درحال حاضر نزدیک به 10 هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در کشور مشغول فعالیت هستند و نیروی انسانی شاغل در این شرکت‌ها به بیش از 370 هزار نفر رسیده است. از مجموع این شرکت‌های دانش‌بنیان، 45 درصد شرکت‌ها در حوزه‌های IT و CT مشغول فعالیت هستند.»

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اثرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور افزود: «هدف‌گذاری، رساندن سهم اقتصاد دانش‌بنیان از GDP به 7 درصد تا پایان برنامه هفتم توسعه است.»

ملکی‌فر، ضمن ارائه گزارشی درخصوص نخستین نمایشگاه کار و اشتغال که اسفند 1402 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، تأکید کرد: «بهم‌رسانی کارجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان، هدف اصلی نمایشگاه کار و اشتغال است. در نمایشگاه نخست، تنها اعضای بنیاد نخبگان استان تهران امکان حضور در نمایشگاه را داشتند؛ اما تصمیم گرفتیم تغییراتی را در برگزاری دور دوم این نمایشگاه اعمال کنیم و براین اساس، دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌‎های برتر تهران (تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، خواجه نصیر، علم و صنعت) و اعضای بنیاد نخبگان استان تهران برگزار می‌شود.»

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: «در این نمایشگاه که هشتم و نهم خرداد در محل صندوق برگزار می‌شود، میزبان 45 شرکت دانش‌بنیان هستیم که 1000 فرصت شغلی را معرفی و ارائه می‌کنند و دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌‎های برتر تهران و اعضای بنیاد نخبگان استان تهران در مدت 3 ماه فرصت دارند کاربرگ مخصوص را در سایت صندوق نوآوری تکمیل کنند.»

 

فرصتی برای بهم‌رسانی نیروهای کیفی در عرصه فناوری اطلاعات

یاسین کیخا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه هر کشور، گفت: «دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت مغتنمی برای بهم‌رسانی نیروهای کیفی کشور در عرصه مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات است.»

او افزود: «مأموریت بنیاد ملی نخبگان، شناسایی و حمایت از نیروهای نخبه و کیفی است. ممکن است تفاوت‌هایی بین استعداد برتر و نخبه وجود داشته باشد، اما تلاش می‌کنیم در قالب برگزاری چنین رویدادهایی، افراد غیرنخبه نیز مورد حمایت‌ قرار بگیرند. براین اساس، افرادی که در بستر شرکت‌های دانش‌بنیان، اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشند، شناسایی شده و مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند. شرکت‌های دانش‌بنیان، بستر مناسبی برای فعالیت نخبگان و اثرگذاری آنها در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور هستند.»

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان تأکید کرد: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بحث نگه‌داشت نخبگان بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم در قالب برگزاری چنین نمایشگاهی برای بهم‌رسانی کارجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان، تعهد دو سویه‌ای را شاهد باشیم.

در ادامه این نشست، عسل آغاز، عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر درخصوص موضوعات مرتبط با نگه‌داشت نیروی انسانی در شرکت‌های دانش‌بنیان سخنرانی کرد. مجید حسینی‌نژاد بنیان‌گذار علی‌بابا نیز به نکاتی از جمله دوری از یاس و ناامیدی و عدم توجه به کمبودها و فقدان‌ها و در نقطه مقابل، توجه به امکانات موجود برای حرکت به جلو و دستیابی به موفقیت، اشاره کرد.

شایان ذکر است، دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به همت صندوق نوآوری و شکوفایی، بنیاد نخبگان استان تهران، دانشگاه‌‎های برتر تهران و کارگزاری کارجو پلاس طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 8 و 9 خرداد 1403 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

دیجی پی، بازار، اکالا، داتین، یکتانت، روبیکا، اسنپ، سپ، بهسازان ملت، دیجی اکسپرس، به‌پرداز جهان، فناپ کنوس، تیپاکس، همراه کارت، تخفیفان، نقش اول کیفیت، ستاره اول، فرادرس، شرکت ملی انفورماتیک، آپ، همکاران سیستم، افرانت، آخرین خبر، آیتول، کارت اعتباری ایران کیش، بله، سیبچه، سرزمین راهکار هوشمند، فلای تودی، یاس ارغوانی، زرین پال، کارلنسر، قبضینو، بیمه دات کام، گلدن کی، امن پردازان کوپر، فراز، دانا پرداز، سبز سیستم، آبان تتر، پرداخت الکترونیک سپهر، اُفود، تریبون، شرکت پویا، آهن آنلاین، 45 شرکت دانش‌بنیان حاضر در دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند.

 

https://triboon.news?p=43586