تریبون نیوز
اتـــاق خــبـر کـــسب‌وکارهای ایران

سهم ۲۲ درصدی بانوان از کارآفرینی در حوزه‌های صنفی

سهم ۲۲ درصدی بانوان از کارآفرینی در حوزه‌های صنفی
در 10 خرداد 1403 ساعت 10:58 ق.ظ

نشست انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بانوان فعال در تشکل‌های بخش خصوصی و معاونت‌های وزارت صمت در خصوص بسته مشوق‌های صنعتی، معدنی و تجاری با اولویت صیانت از بخش تولید و تجارت برگزار شد.

به گزارش تریبون‌نیوز، به نقل از روابط‌عمومی اتاق اصناف ایران، در این نشست مژگان قناتی، نماینده اصناف استان مرکزی در هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران و عضو کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف ایران، مژگان دادی‌پور، نماینده اصناف استان هرمزگان در هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران، فاطمه نظری عضو کارگروه آرد و نان اتاق اصناف ایران و رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران، لیلا غلامی‌پور معاون آموزش و پژوهش اتاق اصناف ایران و مینا مهرنوش رئیس اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی حضور یافتند.

سهم ۲۲ درصدی بانوان از کارآفرینی در حوزه‌های صنفی

در این نشست غلامی‌پور، معاون آموزش و پژوهش اتاق اصناف ایران با اشاره به آماری از واحدهای صنفی گفت: «در حال حاضر، ۳ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۲۸۲ واحد صنفی داریم که از این تعداد ۷۱۷ هزار و ۳۱۱ پروانه کسب را بانوان (۲۲ درصد) و ۲میلیون و ۵۴۱ هزار و ۹۷۱ پروانه کسب را آقایان (۷۸ درصد) دریافت کرده‌اند.»
او در ادامه با اشاره به هدف شعار سال و ظرفیت جامعه اصناف در تحقق آن، پیشنهاداتی در خصوص تخفیفات مالیاتی و روش‌های نوین تأمین مالی اتحادیه‌ها ارائه کرد.

ضرورت و فوریت اصلاح اینتاکد آرایشگران زنانه

قناتی، نماینده اصناف استان مرکزی در هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران در این نشست بر ضرورت و فوریت اصلاح اینتاکد آرایشگران زنانه در سطح کل کشور تاکید کرد و گفت: «این صنف از مواد مصرفی گران قیمتی استفاده می کند و این طور نیست که فقط هزینه خدمات را از مشتریان دریافت کند. لذا این مهم باید در اصلاح اینتاکدها دیده شود.»
او همچنین بر لزوم رسیدگی به ارائه مجوز فعالیت از سوی ان. جی. او ها به نانخکاران و مژه‌کاران در سامانه نوین اصناف تاکید کرد.

ارائه پیشنهاد ایجاد شهرک صنفی بانوان در مراکز استان

دادی‌پور، نماینده اصناف استان هرمزگان در هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران در بخشی از این نشست بیان کرد: «زنانی که در کنار نقش همسری و مادری فعالیت شغلی نیز دارند، دو برابر دیگر افراد جامعه باید تلاش کنند تا در آن کسب و کار موفق باشند. بنابراین لازم است بیمه درمانی و بازنشستگی داشته باشند تا بعضی از دغدغه‌های ایشان تسکین یابد.»

او افزود: «پیشنهاد می‌شود، پایگاه‌های دائمی، مثل شهرک‌های صنفی با تخصیص زمین ارزان قیمت و دیگر زیرساخت‌های لازم برای مشاغل بانوان در هر کدام از استان‌های کشور در نظر گرفته شود.»

در ادامه این نشست، نظری عضو کارگروه آرد و نان اتاق اصناف ایران، موانع قانونی در اتحادیه‌ها را مطرح و پیشنهاداتی جهت بهبود شرایط کسب‌وکار ارائه کرد.

مهرنوش، رئیس اتحادیه کسب و کارهای مجازی به چالش‌های کسب و کارهای دیجیتال پرداخت و راهکارهایی در این خصوص ارائه داد. شایان ذکر است از بسته مشوق‌های صنعتی، معدنی و تجاری ویژه گرامیداشت دهه تولید و تجارت ۰۱/۰۳/۱۴۰۳ لغایت ۱۰/۰۳/۱۴۰۳ با عنوان «خادم الرضا» به عنوان یادبودی از سوی رئیس جمهور فقید رونمایی خواهد شد.

https://triboon.news?p=43649